Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk eerder omdat hij naar de laatst ingestelde snelheid gaat en als die hoger is dan de huidige, gevaarlijk accellereert.
Bij mijn MS vind ik het net vervelend dat hij dat niet doet. Je doet 70 met TACC op een secundaire weg, voor een scherpe bocht neem je over door een klein tikje op de rem en de regeneratie vertraagt de wagen voldoende om de bicht te nemen. Na de bocht zet je TACC weer op. Hij neemt dan de actuele snelheid over en je moet dan manueel opnieuw naar 70 instellen door meermaals de hendel naar boven te activeren.
Dat zou het idd ook kunnen zijn. Ps als je de stalk naar je toe getrokken houdt gaat hij wel naar de toegestane snelheid;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
EN jawel allen, het is weer zover het AD kopt in met wederom een waardeloos artikel:
DPG Media Privacy Gate

Wat ze er niet bij zeggen, is dat de auto zonder de voorbereiding in 2.07 seconden naar 100km/u gaat. Toch nog 430 millisecond sneller dan de Taycan die in 2.5 seconden de 100 aantikt.

De end-of-quarter FUD is in volle gang!

 
De end-of-quarter FUD is in volle gang!

Oh, daar hebben we TeslaClaim weer.

 
EN jawel allen, het is weer zover het AD kopt in met wederom een waardeloos artikel:
DPG Media Privacy Gate

Wat ze er niet bij zeggen, is dat de auto zonder de voorbereiding in 2.07 seconden naar 100km/u gaat. Toch nog 430 millisecond sneller dan de Taycan die in 2.5 seconden de 100 aantikt.
Volgens mij ging die 2.07 over een niet voorbereide dragstrip, en niet over of de auto wel of niet in de dragstripmodes stond :)
Is ook te lezen in Tesla Model S Plaid First Test: 0–60 MPH in 1.98 Seconds*!. Er staat helaas nergens bij wat de 0-100 tijd is zonder de dragstrip mode ingeschakeld. Overigens ben ik het met je eens dat het wel weer echt zo'n "flauw" artikel is waar ze alleen maar dat aanstippen, en niet naar de overall kijken.
 
Volgens mij ging die 2.07 over een niet voorbereide dragstrip, en niet over of de auto wel of niet in de dragstripmodes stond :)
Is ook te lezen in Tesla Model S Plaid First Test: 0–60 MPH in 1.98 Seconds*!. Er staat helaas nergens bij wat de 0-100 tijd is zonder de dragstrip mode ingeschakeld. Overigens ben ik het met je eens dat het wel weer echt zo'n "flauw" artikel is waar ze alleen maar dat aanstippen, en niet naar de overall kijken.
Zo bedoel ik het ook. Onder de 2s is drag strip mode. Met 2.07 seconden is "normaal". Alleen die beschrijft het AD niet. Dan zeggen ze dat de Porsche dit "gedoe" niet kent. Daarom een waardeloos artikel. Want ook in het "normaal" is de Tesla sneller.. Maar eerlijk gezegd zal die 0,43 seconden mij een biet zijn.
 
Oh, daar hebben we TeslaClaim weer.


Ik heb geen idee over de grond van de zaak, maar blijf het zorgwekkend vinden dat Tesla de rijgegevens er bij haalt om aan te tonen dat je gemiddeld gezien harder optrekt dan anderen Tesla-rijders. Je kan je er toch niet van ontdoen dat Tesla het harde optrekken van de P100D of M3P naar voor schuift als een verkoopsargument. Maar als er problemen zijn gaan ze je er op wijzen dat je te vaak een stoplichtsprintje trok...

Een aantal Tesla-rijders kopen de wagen daar juist voor en daar moet hij toch tegen kunnen. Nu een Plaid in de markt zetten als snelste productiewagen en later zeggen 'ja, maar je had er niet zo vaak mee mogen optrekken'. Triestig.
 
Ik heb geen idee over de grond van de zaak, maar blijf het zorgwekkend vinden dat Tesla de rijgegevens er bij haalt om aan te tonen dat je gemiddeld gezien harder optrekt dan anderen Tesla-rijders. Je kan je er toch niet van ontdoen dat Tesla het harde optrekken van de P100D of M3P naar voor schuift als een verkoopsargument. Maar als er problemen zijn gaan ze je er op wijzen dat je te vaak een stoplichtsprintje trok...

Een aantal Tesla-rijders kopen de wagen daar juist voor en daar moet hij toch tegen kunnen. Nu een Plaid in de markt zetten als snelste productiewagen en later zeggen 'ja, maar je had er niet zo vaak mee mogen optrekken'. Triestig.
Nou, het argument van de eiser is "hij gaat kapot" en het argument van Tesla is "de eiser doet 'm kapot". Als je met onaangepaste snelheid over verkeersdrempels jakkert, dan gaan er dingen kapot en die dingen zitten niet allemaal onder garantie.

Is overigens niet de enige waar garantie van krachtige wagens niet betekent dat je er alles mee mag doen. Nissan had zo een decennia geleden een akkefietje met hun GT-R.

Overigens wel treffend dat op TeslaClaim de conclusie van hun zaak niet verder beschreven staat.

In het verweer van Tesla lijkt het er overigens op dat Tesla niet meer wist over nog verdere defecten, en de eisers de wagens niet meer bij Tesla hebben aangeboden om defecten te repareren, maar een volledige ontbinding van de koopovereenkomst eisen + schadevergoeding. In het kort: Tesla meent dat zij alle aangeboden defecten binnen garantie hebben hersteld, en eisers hebben niet meer over verdere defecten gecommuniceerd dus Tesla niet de kans gegeven om verdere defecten onder garantie te herstellen. De eisers janken ook dat hun FSD nog geen FSD is, en Tesla verweert dat ze nog geen FSD in Nederland mogen leveren en de auto ook nooit als level3+ geleverd wordt.

Ik lees overigens nergens expliciet in het verweer dat Tesla beweert dat ze uit de logs hebben gelezen dat de eisers met hun auto jakkeren. Het gaat er mij meer over dat ze aangeven dat rammeltjes en kraakjes niet onder garantie vallen, en beschadigingen aan ophanging kunnen vermeden worden door een aangepaste rijstijl.
 
Zo bedoel ik het ook. Onder de 2s is drag strip mode. Met 2.07 seconden is "normaal". Alleen die beschrijft het AD niet. Dan zeggen ze dat de Porsche dit "gedoe" niet kent. Daarom een waardeloos artikel. Want ook in het "normaal" is de Tesla sneller.. Maar eerlijk gezegd zal die 0,43 seconden mij een biet zijn.
Die 2.07 is niet "normaal", maar nog steeds met dragstrip modus actief. Alleen niet uitgevoerd op een geprepareerde dragstrip. Dus we missen nog steeds de 0-100 snelheid als je geen dragstrip modus gebruikt.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Die 2.07 is niet "normaal", maar nog steeds met dragstrip modus actief. Alleen niet uitgevoerd op een geprepareerde dragstrip. Dus we missen nog steeds de 0-100 snelheid als je geen dragstrip modus gebruikt.

MotorTrend writer Christian Seabaugh told CNN that the car still has an impressive acceleration speed even without putting the vehicle in Drag Strip Mode. He said it can go 0 to 60 in about 2.5 seconds by "just stomping on the throttle."
 
  • Like
Reactions: adjego
Nou, het argument van de eiser is "hij gaat kapot" en het argument van Tesla is "de eiser doet 'm kapot". Als je met onaangepaste snelheid over verkeersdrempels jakkert, dan gaan er dingen kapot en die dingen zitten niet allemaal onder garantie.
Ik denk wel dat we onderhand mogen stellen dat bij Tesla's de draagarmen bovengemiddeld vaak kapot gaan. Wellicht dat dit komt door het gewicht en prestatie-potentieel van de wagen, maar daar moet je natuurlijk de rest van de constructie wel op aanpassen.
 
Beide zijn het geval. Of het zijn de fusee kogels of de draagarmen. Het geval is dat dit bij de Tesla wat kwetsbaarder is. Zoals eerder aangegeven waarschijnlijk door de performance en gewicht van de auto.
Koop een Audi RS6 en het is schering en inslag.

Auto's zijn niet bedoelt om te racen op de openbare weg en racen op het circuit valt nooit onder de garantie.
Dus ondanks dat de auto snel kan optrekken is het niet de bedoeling om ieder stoplicht een stoplichtsprint te maken.
Ze konden aan de data van de auto zien dat de claimers continu als een bezetene reden en dat is geen normaal gebruik.