Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij zie je het goed. En achteruit rijdend verkeer is in principe de partij die verantwoordelijk is. Hoe er echter naar gekeken gaat worden door de media en advocaten is een tweede. De media zou kunnen zeggen dat een bestuurder de toeter had gebruikt. Advocaten gaan ook naar gaten in de wet zoeken.

Elke advocaat maakt gehakt van de Tesla eigenaar. Bij voorbaat al verloren omdat de bestuurder op afstand al geen goed overzicht heeft over de situatie.

Het probleem met Smart Summon is dat teveel IQ lozen deze party trick in drukke gebieden gebruiken. Een paar van dit soort incidenten en zelfs in de US wordt straks Smart Summon niet meer mogelijk. Het is precies dit soort ondoordacht test werk door eigenaren waarom we het hier in de EU niet mogen.
 
Elke advocaat maakt gehakt van de Tesla eigenaar. Bij voorbaat al verloren omdat de bestuurder op afstand al geen goed overzicht heeft over de situatie.
Behalve dat de achteruit rijdende bestuurder in NL en BE alleszins een manoever uitvoert en daarbij voorrang moet geven aan iedereen. Ook aan stilstaande en automatisch rijdende auto's.

Het zal nog koffiedikkijken zijn, maar de oorzaak van het ongeval is niet dat de auto zonder bestuurder tegen een geparkeerd voertuig reed, maar dat iemand achteloos achteruit reed.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik zal het misschien verkeerd zien, maar de Tesla doet toch niks verkeerd? Het lijkt erop dat die Lexus achteruit tegen de Tesla aanrijdt?
en reacties daarna. Toch niet zo heel vreemd. Weinig mensen weten dat Tesla’s dat kunnen. Achteruit rijden is al lastig voor velen. Dan zie je achter je alleen een lege auto en denkt:”die gaat nergens heen”. En let er verder niet zo op.... tot je er tegenaan rijdt. Ik vind Summon een welkome aanvulling om een ingesloten auto te bevrijden maar zo lang het geen gemeengoed is : zo min mogelijk gebruiken. Als tzt FSD werkt blijf ik ook om die reden achter het stuur zitten. WIJ snappen het wel, maar zijn in de minderheid. Laat iedereen even wennen.
Bij kruispunten en zo hebben we graag oogcontact met de bestuurder. Daarom mag blindering van voor- en zijruiten ook niet!
Dat wordt nog wel een dingetje. (Of blindering juist toestaan bij zelfrijdende auto’s)
 
Tuurlijk, heeft niks van doen met dat je auto voor 31 december nog op kenteken moet staan omdat je anders ruim dubbele bijtelling gaat moeten aftikken. /s
Als ze dat hadden opgeschreven had ik er vrede mee gehad. Dat is gewoon de waarheid, maar de verschuivingen in verkoopcijfers van een jaar geleden hebben geen moer te maken met de verkoopcijfers van deze maand.
 
NRC heeft een klein artikeltje over het verkooprecord van de Model 3 in de krant geplaatst en weet op een of andere manier te bedenken dat er zoveel Model 3s verkocht worden omdat een jaar geleden WLTP ingevoerd is :confused:. Schiet mij maar lek.
Tesla Model 3 best verkochte auto door strengere emissietest


"De autoverkopen stegen afgelopen maand aanzienlijk ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder." volgens mij ging het al niet meer over de model 3, maar over autoverkopen in het algemeen.

Vorig jaar in september was er natuurlijk wel een dip, omdat de meeste nieuwe wagens nog even voor de nieuwe regelgeving op kenteken waren gezet en niet in september

de tekst van de kop slaat natuurlijk nergens op