Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet echt pers, maar als de hypotheses kloppen (en elders las ik nog over het in licentie geven van Tesla’s huidige batterij-technologie aan de concurrentie..)
dat zou dan toch wat zijn, dan verdien je twee keer aan je R&D en hou je de concurrentie op schier-eeuwige afstand terwijl je er elke dag geld van krijgt. Ze lopen zo verschrikkelijk ver voor op de concurrentie dus het zou best kunnen kloppen en heel veel van wat we gezien hebben verklaren. Buckle up voor de volgende generatie accu’s die geen range verliezen, maar winnen! Als dit waar is ...
 
Niet echt pers, maar als de hypotheses kloppen (en elders las ik nog over het in licentie geven van Tesla’s huidige batterij-technologie aan de concurrentie..)
dat zou dan toch wat zijn, dan verdien je twee keer aan je R&D en hou je de concurrentie op schier-eeuwige afstand terwijl je er elke dag geld van krijgt. Ze lopen zo verschrikkelijk ver voor op de concurrentie dus het zou best kunnen kloppen en heel veel van wat we gezien hebben verklaren. Buckle up voor de volgende generatie accu’s die geen range verliezen, maar winnen! Als dit waar is ...

Dat er wat in de lucht hangt is duidelijk:
Tesla plans path to massive production of battery cells, delays unveiling to next year - Electrek

Maar tot nu toe zijn vele speculaties niet uitgekomen. Tot de uitzondering de regel bevestigt.
Who knows....
 
Dus omgerekend 400 km op een volle accu model 3 lr dm. Dat is dan weer wat weinig...

Ik kan deze berekening even niet volgen, het artikel beweert dat de M3 24kWh nodig heeft om 160km af te leggen.
De model 3 LR heeft een 76kWh (beschikbaar) accupakket, dat geeft dan volgens mij (160:24)*76=507km?

Maar mijn punt was eigenlijk dat het opgegeven gebruik ook in de praktijk (soms) gehaald kan worden, ik kan me niet herinneren dat wij ooit een ICE gehad hebben waarmee we in de praktijk het opgegeven verbruik konden halen.
 
Ik kan deze berekening even niet volgen, het artikel beweert dat de M3 24kWh nodig heeft om 160km af te leggen.
De model 3 LR heeft een 76kWh (beschikbaar) accupakket, dat geeft dan volgens mij (160:24)*76=507km?

Maar mijn punt was eigenlijk dat het opgegeven gebruik ook in de praktijk (soms) gehaald kan worden, ik kan me niet herinneren dat wij ooit een ICE gehad hebben waarmee we in de praktijk het opgegeven verbruik konden halen.
Zoww wat onhandig. Ik zat met 65kwh te rekenen..
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Lezing over hoe Tesla FSD (full self driving) ontwikkelt:
DevCon 19 (Developers Conference 2019 in Mainz(D).
(alleen voor als je heel rap Engels kunt verstaan o_O )


Komt een mooi plaatje in voor van waar de data vandaan komen waarmee de FSD leert rijden:
TeslaFSD-data.png

Nederland en Belgie zijn prominent aanwezig in Europa
 
Artikel in NRC:
In 3 jaar moest de taxi 33 keer terug naar Tesla

Interessant - voor andere gedupeerden - is ook dat het recente beperken van bereik en laadsnelheid voorgelegd wordt aan de rechter:

'Ze denken dat Tesla met deze update zijn verantwoordelijkheid probeert te ontlopen. Het bedrijf moet gewoon voor een goede batterij zorgen. De kwestie speelt ook bij auto’s die later zijn gekocht, vertelt een chauffeur die in 2017 een Model S aanschafte. Die meende twee maanden geleden nog, na een update, zijn bereik én laadsnelheid fors terug te zien lopen.'