Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat denk je zelf?

Ter referentie, ik heb met mijn Model X meer dan 9013kWh geladen waarvan 7302kWh aan Tesla Superchargers, en dat ding tikt nog altijd 142kW aan aan de Supercharger.

Qua capaciteit zegt Teslafi dat ik tot 100000km nauwelijks capaciteitsverlies had. Pas recent is dat in mekaar gedoken maar ik vermoed dat dat ook aan mijn veranderende laadgewoonte ligt (met enkel nog AC laden) of aan een recente software update. Maar uit mijn rijervaringen (tot net voor de Corona maatregelen dagelijks +200km per dag) viel me niks op.

View attachment 526102
100k+ km met 9013kWh geladen. Dan rijdt jouw Model X wel heel zuinig
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Adm and ebullio
Niet heel nieuw nieuws maar de site waar het staat is wel interessant (oilprice.com). De relevantie van Tesla voor de toekomst van olie is daar kennelijk wel doorgedrongen.

Die hele site geeft overigens wel een aardig beeld van hoe heftig het er nu aan toe gaat in de wereld van geopolitiek en olie.

Hier het Tesla artikel:

Tesla Sets Sales Record In China Despite Coronavirus Crisis | OilPrice.com

Met nog een screenshot van de site als illustratie van de geopolitieke "turmoil":

Screenshot_20200411-105829.png
 
Last edited:
Niet heel nieuw nieuws maar de site waar het staat is wel interessant (oilprice.com). De relevantie van Tesla voor de toekomst van olie is daar kennelijk wel doorgedrongen.

Die hele site geeft overigens wel een aardig beeld van hoe heftig het er nu aan toe gaat in de wereld van geopolitiek en olie.

Hier het Tesla artikel:

Tesla Sets Sales Record In China Despite Coronavirus Crisis | OilPrice.com

Met nog een screenshot van de site als illustratie van de geopolitieke "turmoil":

View attachment 531375
Maar is 10k in 1 maand in China genoeg om 500k Teslas in 2020 te gaan halen?
 
  • Disagree
Reactions: Doedelefloeps
Persbureau Reuters meldt dat Tesla vanwege de pandemie vrijwel alle medewerkers met verlof stuurt tot 4 mei. En vanaf 13 april tot eind van het 2e kwartaal het salaris verlaagt van al het personeel in zijn fabrieken in de Verenigde Staten. Met 10% voor uitvoerenden, 20% voor de directie en 30% voor de vice president.

Deze beslissingen zijn bedoeld om de kosten te beheersen voorop langere termijn.
Tesla to furlough workers, cut employee salaries due to coronavirus

Alle werknemers zonder vast contract zijn ontslagen
Tesla cuts contractors from California, Nevada factories: CNBC
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1
  • Informative
Reactions: Maurice1
Tsja, over AD geen illusies meer.

Ben benieuwd wanneer er een Europese recall komt voor de Audi E-Tron.

Maar voorlopig is dit weer koren op de molen voor de EV sceptici. We hebben in ons appartementencomplex nu al problemen met de brandweer bij plaatsen laadpalen. Ze "adviseren alleen maar" maar adviseren wel een sprinklerinstallatie in de hele garage aan te leggen onder verwijzing naar de aankomende (2021) nieuwe NEN normen voor installatie van laadpalen in parkeergarages. Zo'n berichtje over een brandende E-tron helpt dan niet. Ik zie ervan komen dat over een jaar de laadpalen uit garages gaan waar geen sprinkler in zit door geklungel met batterijen door andere merken. Je zou verwachten dat zo'n vereniging EV-rijders zich voor een goede oplossing hard gaat maken maar daar hoor je niets van als het om dit soort discussies gaat.
 
Maar voorlopig is dit weer koren op de molen voor de EV sceptici. We hebben in ons appartementencomplex nu al problemen met de brandweer bij plaatsen laadpalen. Ze "adviseren alleen maar" maar adviseren wel een sprinklerinstallatie in de hele garage aan te leggen onder verwijzing naar de aankomende (2021) nieuwe NEN normen voor installatie van laadpalen in parkeergarages. Zo'n berichtje over een brandende E-tron helpt dan niet. Ik zie ervan komen dat over een jaar de laadpalen uit garages gaan waar geen sprinkler in zit door geklungel met batterijen door andere merken. Je zou verwachten dat zo'n vereniging EV-rijders zich voor een goede oplossing hard gaat maken maar daar hoor je niets van als het om dit soort discussies gaat.
Jammer want wanneer er nog eens een auto met verbrandingsmotor in de hens gaat in een parkeergarage, kraait niemand daarnaar.
 
Maar voorlopig is dit weer koren op de molen voor de EV sceptici. We hebben in ons appartementencomplex nu al problemen met de brandweer bij plaatsen laadpalen. Ze "adviseren alleen maar" maar adviseren wel een sprinklerinstallatie in de hele garage aan te leggen onder verwijzing naar de aankomende (2021) nieuwe NEN normen voor installatie van laadpalen in parkeergarages. Zo'n berichtje over een brandende E-tron helpt dan niet. Ik zie ervan komen dat over een jaar de laadpalen uit garages gaan waar geen sprinkler in zit door geklungel met batterijen door andere merken. Je zou verwachten dat zo'n vereniging EV-rijders zich voor een goede oplossing hard gaat maken maar daar hoor je niets van als het om dit soort discussies gaat.
Maar de laadpaal geeft niet de gevaren, en de gevaren ontstaan ook niet alleen tijdens het laden. Als er een EV-brand is, dan is het de (batterij van de) auto die, al dan niet aan de laadpaal, in brand schiet. Dan moet je elke parkeergarage waar EVs parkeren van zo' sprinklerinstallatie voorzien. Dan krijg je een situatie zoals met de LPG-wagens: die mogen eigenlijk ook niet in een parkeergarage binnen.
 
Jammer want wanneer er nog eens een auto met verbrandingsmotor in de hens gaat in een parkeergarage, kraait niemand daarnaar.
Dan krijg je een situatie zoals met de LPG-wagens: die mogen eigenlijk ook niet in een parkeergarage binnen.
Hieronder een link naar een recent rapport van TNO naar risico's van elektrische auto's in parkeergarages.
Zij zijn veel genuanceerder over de risico's ("niet bewezen, komt nog te weinig voor om er iets zinnigs over te zeggen")
Over waterstofauto's zijn ze wel wat duidelijker in de aanbevelingen: die zou je niet in een parkeergarage onder woningen willen hebben.

https://www.rijksoverheid.nl/binari...sonenautos/Brandveiligheid+parkeergarages.pdf