fivari
Maker van de Fivari-charger
Blijkbaar een algemene trend. Stond gisteren nog in De Standaard. Alle auto's worden grijs, zwart of wit.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Omdat elk type een goedkeuring moet krijgen door de Taxi & Limousine Commission van New York. En die krijg je ook pas nadat er goedgekeurde partitieschermen of een camerasysteem ingebouwd kunnen worden.Wel gek dat dit de eerste is in NY...
Ze hebben het over de SUV's, de grotere modellen met meer frontale oppervlakte. Ik kan me wel voorstellen dat twee gelijkwaardige SUV's (bijvoobeeld de Audi e-tron vs de ICE variant) wel meer banden verslijt. Wat gemakshalve weggelaten wordt, is dat de bandenfabrikanten al met speciale banden voor de EV's komen : Autobanden voor elektrische auto's: de ins en outs? » Oponeo.be.Algemeen Dagblad EV bashing continued.
"Voor grote elektrische voertuigen met accu’s met een actieradius van zo’n 480 kilometer gaat het onderzoek uit van drie tot acht procent meer fijnstofproductie dan bij vergelijkbare auto’s met een verbrandingsmotor." En passant schrijven ze ook dat dit bijdraagt aan de Corona problemen.
Artikel onder deze link:
DPG Media Privacy Gate
Mijn M3 heeft een range van 500km, 70.000 km gereden en nog de originele banden met voldoende profiel voor nog 20.000 km.
Ik kan me wel voorstellen dat twee gelijkwaardige SUV's (bijvoobeeld de Audi e-tron vs de ICE variant) wel meer banden verslijt.
“Elektrische auto's sparen de stadslucht doordat ze minder CO2 uitstoten. Maar volgens een nieuwe studie kunnen grote en zware elektrische auto’s zelfs meer niet-motorgerelateerde schadelijke fijnstof produceren dan auto's met een verbrandingsmotor.”Algemeen Dagblad EV bashing continued.
Dat had ik niet verwacht .
De etron moet je niet vergelijken met de veel grotere Q8.
Dan zou ik toch de maten er bij pakken. De e toen zit dichter tegen de Q7 /Q8 aan dan de Q5!De etron moet je niet vergelijken met de veel grotere Q8.
Wel met de Q5, en die weegt tussen de 1800 en 2000kg. Ruim 500kg minder dus. Oftewel ruim 20%.
Verder is dat fijnstofverhaal inderdaad discutabel. Op dit punt is rijgedrag van de bestuurder veel bepalender.
“Elektrische auto's sparen de stadslucht doordat ze minder CO2 uitstoten. Maar volgens een nieuwe studie kunnen grote en zware elektrische auto’s zelfs meer niet-motorgerelateerde schadelijke fijnstof produceren dan auto's met een verbrandingsmotor.”
Iemand die dit neer schrijft heeft echt geen idee waar het over gaat
De etron moet je niet vergelijken met de veel grotere Q8.
Wel met de Q5, en die weegt tussen de 1800 en 2000kg. Ruim 500kg minder dus. Oftewel ruim 20%.
Interessante vergelijking tussen vnl. EU-landen over CO2-uitstoot, uitgaande van hoeveel van de stroom "fossiel" wordt opgewekt.
Ik geef je zeker geen ongelijk, maar de e-tron is de laagste van de 3 modellen. De e-tron is in weze een plattere Q5 met verlengde koffer, waar de Q7 toch nog ietsje groter is.Ik zou niet weten hoe ik op dat idee kwam. Beetje research misschien ipv uit de mouw schudden?
View attachment 620018
Klopt niet. Het verschil zit 'm vooral in de wielbasis, die is 18cm langer. Voor de wielen heb je dan nog 8cm en achteruitsteek is ook nog eens 8 cm langer.De e-tron is in weze een plattere Q5 met verlengde koffer,