Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat mes snijdt aan twee kanten. De economie van de EU is in hoge mate verweven met de Chinese.

Bovendien krijgt de autoindustrie in de EU ook bakken staats-steun, denk aan giga-subsidies om batterij fabrieken te bouwen.

Sowieso bevreemdt het mij om een industrie die actief de energietransitie heeft getraineerd en dat nog steeds doet (ik noem e-fuels) nu daarvoor te gaan belonen door middel van protectionistische maatregelen.
Mij bevreemdt dat niet. De politici zitten namelijk in de zak van de grote fabrikanten, je ziet dat al hoe de Duitse politiek zich opstelt tegen het verbod van ICE.
 
  • Like
Reactions: jr_gn and Maarten
Mij bevreemdt dat niet. De politici zitten namelijk in de zak van de grote fabrikanten, je ziet dat al hoe de Duitse politiek zich opstelt tegen het verbod van ICE.


Dat weet ik, ik bedoel dat ik het belachelijk vind.

Er is in mijn optiek maar één doel: zo snel mogelijk de energietransitie er door douwen om nog een klein kansje te hebben op een bewoonbare planeet.

Adapt or Die.
 
Een kopie van het eerdere verhaal waar al niet teveel van klopte, aangevuld met 'details' die op het eerste gezicht al meteen onzin zijn.

Een bezoek aan het service centrum, daar een auto uitlezen (in plaats van remote) en dan de klant vertellen dat er niets mis is met de accu scheelt $ 1.000? Rly?

Tesla moest na onderzoek van de overheid de cijfers met 3% aanpassen, maar het 'verkeerd berekende bereik' zou ongeveer de helft schelen?

Ruim 10 jaar terug de hoogtijdagen van de Model S? Die was toen in Europa niet eens verkrijgbaar. Dat is dan het prille begin.

En ik maar denken dat journalist zijn een baan is op HBO niveau.
 
Hmmmm. Blijkbaar nog nooit gebruik gemaakt van de noodontgrendeling van de deur….
RTFM!
Zelfs na 10 jaar Tesla rijden, haal je er nog zaken uit die je niet weet, wanneer je een nieuwe aanschaft.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Een kopie van het eerdere verhaal waar al niet teveel van klopte, aangevuld met 'details' die op het eerste gezicht al meteen onzin zijn.

Een bezoek aan het service centrum, daar een auto uitlezen (in plaats van remote) en dan de klant vertellen dat er niets mis is met de accu scheelt $ 1.000? Rly?

Tesla moest na onderzoek van de overheid de cijfers met 3% aanpassen, maar het 'verkeerd berekende bereik' zou ongeveer de helft schelen?

Ruim 10 jaar terug de hoogtijdagen van de Model S? Die was toen in Europa niet eens verkrijgbaar. Dat is dan het prille begin.

En ik maar denken dat journalist zijn een baan is op HBO niveau.
Wat ik niet begrijp is dat Tesla een EPA range opgeeft. EPA wordt niet door Tesla gemeten maar door een derde partij die alle EV's meet.
Waarom dan dit onzin verhaal?
 
RTFM!
Zelfs na 10 jaar Tesla rijden, haal je er nog zaken uit die je niet weet, wanneer je een nieuwe aanschaft.
Hoe lees je de handleiding als de batterij plat is? Dit soort dingen moet imho onmiddellijk zichtbaar zijn. Het is nu niet dat iedereen de handleiding leest en onthoudt. Bij een gevaarlijke situatie moet je eigenlijk onmiddellijk uit de auto kunnen zonder nadenken.
 
Hoe lees je de handleiding als de batterij plat is? Dit soort dingen moet imho onmiddellijk zichtbaar zijn. Het is nu niet dat iedereen de handleiding leest en onthoudt. Bij een gevaarlijke situatie moet je eigenlijk onmiddellijk uit de auto kunnen zonder nadenken.
In het begin was net de klacht dat veel mensen aan de hendel trokken ipv op de knop duwden.

Dus plakte men er een tekening op de knop om duidelijk te maken dat je de knop moest gebruiken, niet de hendel.

Nu beweer je dat mensen de hendel vergeten zijn?
 
Hoe lees je de handleiding als de batterij plat is? Dit soort dingen moet imho onmiddellijk zichtbaar zijn. Het is nu niet dat iedereen de handleiding leest en onthoudt. Bij een gevaarlijke situatie moet je eigenlijk onmiddellijk uit de auto kunnen zonder nadenken.
Ik heb de handleiding online gelezen, maanden voordat ik de auto in ontvangst nam. Ik weet het dat het de gewoonte is om de handleiding pas te lezen als het mis gaat.
 
Het TechCrunch artikel dat autoweek noemt maar niet linkt:

Researchers jailbreak a Tesla to get free in-car feature upgrades | TechCrunch

De soep wordt nog niet zo heet gegeten als de autoweek kop suggereert (surprise!)

This may also give owners the ability to enable the self-driving and navigation system in regions where it’s normally not available, the researchers told TechCrunch, though they admitted that they haven’t tested these capabilities yet, as that would require more reverse engineering.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Hoe lees je de handleiding als de batterij plat is? Dit soort dingen moet imho onmiddellijk zichtbaar zijn. Het is nu niet dat iedereen de handleiding leest en onthoudt. Bij een gevaarlijke situatie moet je eigenlijk onmiddellijk uit de auto kunnen zonder nadenken.
Misschien ben ik dan de enige die de handleiding leest?
Daarnaast is het zo dat vrijwel iedereen die voor het eerst bij mij in de auto mee rijd probeert om de deur te openen met de nood ontgrendel knop. Deze zit op een heel logische plaats een daar hoef je echt niet over na te denken.
 
  • Like
Reactions: Pascal-R and Paco
Het TechCrunch artikel dat autoweek noemt maar niet linkt:

Researchers jailbreak a Tesla to get free in-car feature upgrades | TechCrunch

De soep wordt nog niet zo heet gegeten als de autoweek kop suggereert (surprise!)

Je moet als ik het goed heb ook fysiek toegang hebben tot de auto toch?

Technisch gezien wel een hack maar niet remote ofzo.

Edit:

“The technique they used to jailbreak the Tesla is called voltage glitching. Werling explained that what they did was “fiddle around” with the supply voltage of the AMD processor that runs the infotainment system”

Mjah om dat met een processor te doen moet je handig zijn met een soldeerbout 😁
 
Misschien ben ik dan de enige die de handleiding leest?
Inderdaad, niet veel mensen lezen een handleiding.

Alleen al dat "RTFM" zoveel emoties naar boven brengt, geeft al aan dat het een erg moeilijk probleem is. Waarschijn lijk komt het omdat we leven in een tijd dat alles makkelijk moet zijn. Zelfs een zwangerschapstest heeft een elektronische variant die de uitslag op een display toont. Digital pregnancy tests are almost as powerful as the original IBM PC

In de software kun je meer doen, door bijvoorbeeld die (?) "tooltips". In hardware is het moeilijk en vooral kostbaar - en tot hoever moet je gaan? Zou de deurhandel moeten oplichten als de stroom op is? Zou Tesla zo'n vluchtplan-flyer moeten hebben zoals je kent van vliegtuigen? Zou de software een mini-examen (of interactieve video) moeten hebben, die je nieuwe rijders kan laten afnemen?

(als ik zelf zou moeten kiezen, dan had ik graag een A5 vlucht/veiligheid-flyer - vooral voor de passagiers)