Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, niet veel mensen lezen een handleiding.

Alleen al dat "RTFM" zoveel emoties naar boven brengt, geeft al aan dat het een erg moeilijk probleem is. Waarschijn lijk komt het omdat we leven in een tijd dat alles makkelijk moet zijn. Zelfs een zwangerschapstest heeft een elektronische variant die de uitslag op een display toont. Digital pregnancy tests are almost as powerful as the original IBM PC

In de software kun je meer doen, door bijvoorbeeld die (?) "tooltips". In hardware is het moeilijk en vooral kostbaar - en tot hoever moet je gaan? Zou de deurhandel moeten oplichten als de stroom op is? Zou Tesla zo'n vluchtplan-flyer moeten hebben zoals je kent van vliegtuigen? Zou de software een mini-examen (of interactieve video) moeten hebben, die je nieuwe rijders kan laten afnemen?

(als ik zelf zou moeten kiezen, dan had ik graag een A5 vlucht/veiligheid-flyer - vooral voor de passagiers)
Voor de noodontgrendeling heb je echt de handleiding niet nodig hoor naar mijn idee. Deze is net zo makkelijk te vinden als het stuur en de richtingaanwijzer ;)
 
  • Like
Reactions: jr_gn and RobsEV
Daarnaast is het zo dat vrijwel iedereen die voor het eerst bij mij in de auto mee rijd probeert om de deur te openen met de nood ontgrendel knop. Deze zit op een heel logische plaats een daar hoef je echt niet over na te denken.
Apart... Jij hebt dan een heel ander soort mensen in de auto dan ik. Bij mij drukken of trekken de meesten als eerste aan het knopje om het raam open en dicht te doen.
Werkelijk nog niemand in de (bijna) 2 jaar dat ik de MY heb die uit zichzelf de noodvergrendeling gevonden heeft.
 
Apart... Jij hebt dan een heel ander soort mensen in de auto dan ik. Bij mij drukken of trekken de meesten als eerste aan het knopje om het raam open en dicht te doen.
Werkelijk nog niemand in de (bijna) 2 jaar dat ik de MY heb die uit zichzelf de noodvergrendeling gevonden heeft.
Toen ik voor het eerst bij mijn schoonzoon in zijn M3 zat was de noodopening de knop waar ik standaard aan trok om de deur te openen.
Is zelfs heel veel logischer dan de elektrische opener...
 
In de eerste paar dagen al twee mensen in de wagen die de deur open deden via de noodvergrendeling. Sindsdien zeg ik steevast bij nieuwe of niet regelmatig meerijdende passagiers: deur openen met je duim! Knap als je dan de noodvergrendeling te pakken krijgt. Gaat inmiddels al 4 maanden goed.

Ben nu vooral bang voor eventuele kleine passagiers die zich misschien naar voren willen trekken tijdens het rijden. Ik denk dat dat vrij makkelijk fout kan gaan. Niet teveel over nadenken...
 
Voor de noodontgrendeling heb je echt de handleiding niet nodig hoor naar mijn idee. Deze is net zo makkelijk te vinden als het stuur en de richtingaanwijzer ;)
Ik ga ervan uit dat de hendels van de voordeuren ook werken als er geen stroom meer is. Maar de nood bediening van de achterdeuren zou ik als eigenaar wel even moeten zoeken. Ergens achter een klep laag in de FW door. Maar een onbekende passagier zal het niet weten dus eigenlijk moet ik even een stewardes spelen voordat we gaan rijden. Zal ik ook zwemvesten onder de stoelen plaatsen?
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Een klein artikeltje in de Telegraaf, maar wel een belangrijke (had ik ook bij aandelen kunnen staan):
1692010951872.png

 
Niets bijzonders, wat de meeste al wisten: We kunnen de computer opnieuw starten tijdens een rit en gewoon verder rijden. Helaas wel AP even missen 😉
 
Last edited:
Niets bijzonders, wat de meeste al wisten: We kunnen de computer opnieuw starten tijdens een rit en gewoon verder rijden. Helaas wel AP even missen 😉
Mij ontging de nieuwswaarde van dit bericht dan ook volledig. Volgens mij heeft nagenoeg iedere Tesla rijder wel eens een reset uitgevoerd en het merendeel dat ook rijdend gedaan, om daarbij tot deze conclusie te komen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1