Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat wanneer je 100-150 jaar geleden naar verhalen over de eerste auto’s en daarvoor stoomtreinen dezelfde onzin zou lezen. De mens kan nu eenmaal moeilijk tegen verandering. Dit is typisch voor een transitietraject.
De auto is, stiekem, voor veel mensen heel veel meer dan iets wat je van a naar b brengt, dus dat roept nog meer reacties op.
Je hele leven weet je niet beter dan dat Duitsers premium zijn, Fransen kwalitatief minder maar wel duurder, evolutie en zeker geen revolutie, en nu blijkt dat allemaal op de helling gegaan te zijn, en je flink vervuilend bezig blijkt te zijn…. Nou zeg, het is me wat. Gelukkig begrijpt ome Geert je nog wel. En hij weet precies wie en wat je bent: de hardwerkende gewone Nederlander (disclaimer: daar horen Teslarijders nooit bij 🙈🤪).
De kindertjes in Congo, in 1 ruk naar Oostenrijk, files aan de laadpaal, in de winter maar 150km, vervuilender dan een ICE, de uitspraken van Elon, we moeten onze industrie beschermen, het stroomnet kan het niet aan, wat is zo’n Tesla lelijk, deuren vallen er spontaan uit……. Je zou voor de lol het moeten opnemen erover 15 jaar terugluisteren.
Hahaha, letterlijk krijg ik dit vaak te horen. Meeste mensen kennen mij als petrolhead, met soms begerenswaardige exemplaren.
Ik zeg dan dat ik ze zo goed vind dat ik nu mijn tweede tesla heb gekocht. Geen lease(want sommigen worden “gedwongen” elektrisch te rijden volgens de haters)of gebruik anderszins, maar gewoon betaald.
Meestal zijn ze dan wel even stil. Vaak dan komen er wat vragen over vakantie, bereik, laden en kosten die toch wel op interesse lijken.
Opvallend hoe weinig de haters ooit in een Tesla hebben gereden. Opvallend ook is hoe weinig ze er echt over weten. Dat laatste geldt overigens voor meer zaken waar ze ook een mening over hebben.
 
De vermelde prijzen voor Tesla zijn toch al even geleden.
Voor zover ik weet is het op vandaag eerder tussen de 32ct/kWh en 40 ct/kWh dan wat ze hier vermelden.


1705664389852.png


verder in het artikel wordt er nog wel wat duiding gegeven dat tesla rijders aan SUC goedkoper laden, maar dat zal bij de meeste lezers niet blijven hangen vrees ik, die zijn al lang afgehaakt.
 
De vermelde prijzen voor Tesla zijn toch al even geleden.
Voor zover ik weet is het op vandaag eerder tussen de 32ct/kWh en 40 ct/kWh dan wat ze hier vermelden.


View attachment 1010341

verder in het artikel wordt er nog wel wat duiding gegeven dat tesla rijders aan SUC goedkoper laden, maar dat zal bij de meeste lezers niet blijven hangen vrees ik, die zijn al lang afgehaakt.
Dat zullen wel de prijzen zijn voor niet-Tesla rijders zonder abonnement. En nog steeds het goedkoopste, waarom zouden ze dan afhaken?

Bij Ionity en Fastned kun je met abonnement ook goedkoper laden dan de aangegeven prijzen, waarschijnlijk bij anderen ook.
 
Dat zullen wel de prijzen zijn voor niet-Tesla rijders zonder abonnement. En nog steeds het goedkoopste, waarom zouden ze dan afhaken?

Bij Ionity en Fastned kun je met abonnement ook goedkoper laden dan de aangegeven prijzen, waarschijnlijk bij anderen ook.
Dus geven de prijzen een verkeerd beeld door slechts een deel van het verhaal te vertellen. Voor ICE rijders weer een reden om te denken dat laden duur is.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Voor ICE rijders weer een reden om te denken dat laden duur is.
Ik was recent op de supercharger in Hasselt, die deel uit maakt van een laadplein van ook andere aanbieders. Een groot dynamisch bord gaf de verschillende tarieven voor de verschillende aanbieders, sommigen met een starttarief bovenop de kWh-prijs, anderen met een minuut-tarief, en de tarieven scheelden heel veel.

Ik zou stress krijgen van al die tarieven. Daarom dat ik eigenlijk altijd bij Tesla laad, en enkel occasioneel via Shell Recharge aan een AC paal.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Mars2020
Dus geven de prijzen een verkeerd beeld door slechts een deel van het verhaal te vertellen. Voor ICE rijders weer een reden om te denken dat laden duur is.

Er is een bepaalde groep die vooral mis geïnformeerd wil zijn ten aanzien van BEV's. Ik zag een post op Facebook, waar in Noorwegen bij -40 EV's volgens wat volgens mij een zusterorganisatie van de ANWB was oid veel minder problemen kenden. Ongeveer de helft minder.

In de commentaren daaronder ging het vervolgens over dat EV's niet kunnen laden bij -20, want dat hadden ze een paar dagen daarvoor (verkeerd!) gelezen.

Een tijdje commentaren lezen op Facebook en je krijgt het idee dat 99% van de bevolking het beste af is in een dictatuur ipv een democratie.

(let wel: het idee...)
 
Er is een bepaalde groep die vooral mis geïnformeerd wil zijn ten aanzien van BEV's. Ik zag een post op Facebook, waar in Noorwegen bij -40 EV's volgens wat volgens mij een zusterorganisatie van de ANWB was oid veel minder problemen kenden. Ongeveer de helft minder.

In de commentaren daaronder ging het vervolgens over dat EV's niet kunnen laden bij -20, want dat hadden ze een paar dagen daarvoor (verkeerd!) gelezen.

Een tijdje commentaren lezen op Facebook en je krijgt het idee dat 99% van de bevolking het beste af is in een dictatuur ipv een democratie.

(let wel: het idee...)
Het probleem van social media is dat met name de negatieve berichten door de meeste mensen als waar worden aangenomen. Daarbij komt dat de algoritmes van de social media erop gericht zijn om zoveel mogelijk clicks en likes te krijgen omdat ze daar het meeste aan verdienen en mensen juist meer van dit soort berichten te zien krijgen.
Social media is helaas net even anders dan goede journalistiek waar goed onderzoek wordt gedaan.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Er is een bepaalde groep die vooral mis geïnformeerd wil zijn ten aanzien van BEV's. Ik zag een post op Facebook, waar in Noorwegen bij -40 EV's volgens wat volgens mij een zusterorganisatie van de ANWB was oid veel minder problemen kenden. Ongeveer de helft minder.

In de commentaren daaronder ging het vervolgens over dat EV's niet kunnen laden bij -20, want dat hadden ze een paar dagen daarvoor (verkeerd!) gelezen.

Een tijdje commentaren lezen op Facebook en je krijgt het idee dat 99% van de bevolking het beste af is in een dictatuur ipv een democratie.

(let wel: het idee...)
Je moet gewoon eens een paar van die profielen aan klikken.
Dat zijn veelal mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen, tenzij ze er hun kinderen voor verkopen. En ja, die hebben het op dit moment nog heel lastig om een EV te kopen. De combinatie van onzekerheid, en budget maakt dat ze alle mogelijke redenen opgeven om toch maar niet electrisch te rijden.

Het is sowieso een raar publiek dat vandaag nog echt commentaren op FB schrijft. Iedereen met een beetje een opleiding houdt zich daar van weg.
 
Het is sowieso een raar publiek dat vandaag nog echt commentaren op FB schrijft. Iedereen met een beetje een opleiding houdt zich daar van weg.

Ha, daar heb je wel gelijk in. Regelmatig tik ik wel een reactie, maar besluit dan even vaak niet te posten. Heeft toch geen zin….. Er is 1 onderwerp waar ik mij op social media wel in meng: de wolf. Wat een rood kapje verhalen!

Tja, ‘de harde werkende Nederlander’ (en wie dat ook moge zijn, mijnheer Wilders en mevrouw Van der Plas) beseft niet dat het leven in NL nog nooit zo goed is geweest.

Verder hoorde ik van mijn vrouw (marketeer) na afgelopen verkiezingen dat het gemiddeld kennisniveau van de Nederlander op het niveau van een 12-jarige MAVO scholier zit.
 
Ha, daar heb je wel gelijk in. Regelmatig tik ik wel een reactie, maar besluit dan even vaak niet te posten. Heeft toch geen zin….. Er is 1 onderwerp waar ik mij op social media wel in meng: de wolf. Wat een rood kapje verhalen!

Tja, ‘de harde werkende Nederlander’ (en wie dat ook moge zijn, mijnheer Wilders en mevrouw Van der Plas) beseft niet dat het leven in NL nog nooit zo goed is geweest.

Verder hoorde ik van mijn vrouw (marketeer) na afgelopen verkiezingen dat het gemiddeld kennisniveau van de Nederlander op het niveau van een 12-jarige MAVO scholier zit.
Ik heb daar een regel voor.

Don’t discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you by experience.
 
Ik kwam vanochtend bij de koffie onder een artikel in het AD over laadpaal ontwikkellingen weer een nieuwe "reden" dat EVs slecht zijn tegen:
Snelladen betekent dat er in de accu meer warmte ontstaat dan noodzakelijk in het laadproces. Deze warmte wordt afgevoerd naar de lucht, waardoor deze opwarmt.Snelladen maakt elektrisch rijden minder duurzaam door extra verliezen en extra opwarming van de aarde.Bij 1 auto valt dat wel mee, bij 2 miljard auto’s op aarde?
Het warmt mijn hart dat de benzine- en dieselrijders zo om het klimaat geven.
 
Ik kwam vanochtend bij de koffie onder een artikel in het AD over laadpaal ontwikkellingen weer een nieuwe "reden" dat EVs slecht zijn tegen:

Het warmt mijn hart dat de benzine- en dieselrijders zo om het klimaat geven.
brilliant !!! wat een bijzonder perspectief :):):) (dat snelladen voor extra opwarming zorgt).

Gelukkig worden benzine/dieselautos niet warm :)
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Ik kwam vanochtend bij de koffie onder een artikel in het AD over laadpaal ontwikkellingen weer een nieuwe "reden" dat EVs slecht zijn tegen:

Het warmt mijn hart dat de benzine- en dieselrijders zo om het klimaat geven.
Dan moeten we stoppen met leven want de warmte die onze lichamen uitstralen is hoger dan wat die auto's aan warmte naar buiten genereren tijdens laden 😁