Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Veel deelnemers hier op het forum kunnen niet zo goed overweg met kritiek op Tesla. Dat kan ik best begrijpen, je bent fan of je bent het niet. Maar zouden jullie je argumenten willen beperken tot de inhoud en niet je verlagen tot sneue ad hominems. Ga dan naar Geenstijl of Twitter als je dat zo graag doet.
Het begint natuurlijk met het correct weergeven van feiten en dat een beetje onderbouwen.
 
Veel deelnemers hier op het forum kunnen niet zo goed overweg met kritiek op Tesla. Dat kan ik best begrijpen, je bent fan of je bent het niet. Maar zouden jullie je argumenten willen beperken tot de inhoud en niet je verlagen tot sneue ad hominems. Ga dan naar Geenstijl of Twitter als je dat zo graag doet.
Ik snap eigenlijk niet waarom je steeds voor hem in de bres springt. Deze man is overduidelijk uit op reputatieschade voor Tesla en schuwt daarbij de leugen niet. Dat is niet alleen heel erg kinderachtig als reactie op geen gelijk krijgen. Het is laster en dat is een misdrijf.

Je hoeft helemaal geen fanboy te zijn om je daar kapot aan te ergeren.
 
En als hij dat in jouw ogen niet goed doet dan is het een vrijbrief voor een persoonlijke aanval? Vreemd...
Een persoonlijke aanval is mijn inziens niet terecht al is zijn aanval op Tesla wel heel persoonlijk en weinig objectief.
Daarmee is het met het persoonlijke verhaal van @Persfoto waarbij voorbeelden en verwijzingen onterecht gebruikt worden het moeilijk om de kritische notitie die we hier maken moeilijk te scheiden tussen het bekritiseren van het artikel of de persoon. Je raakt als snel bij het bekritiseren van het artikel op de scheidslijn van de persoonlijke interpretatie vanuit zijn kant.

Verder eens met @pvkeep: Kijk kritisch naar het artikel niet naar de persoon.
Zelf heb ik het gevoel dat we ons daar netjes aanhouden.
 
Heel netjes.
Touche. .

Maar voor de context het volledige stuk meenemen anders ben je namelijk ook bezig met persoonlijke aanval, wel zo netjes :
" Toch ging ik met een nieuwe Model X op stap.
Daar krijg ik eigenlijk al direct waarschuwing nummer 1 om niet met Tesla in zee te gaan.
Zodra ik ging zitten op de stoel, scheurde ik door de stoelbekleding. "

Wat had je aan? Je SM pakje? ;)

M.a.w. je scheurt niet zomaar door de stoelbekleding dat is een vreemd verhaal met alleen wat er is gebeurd en niet een onderbouwing van de hoe dan. Dat is dan ook gelijk het gebrek in zijn hele aanval op Tesla. Geen enkele auto is zonder mankementen in zijn handen geweest maar hij accepteert ze allemaal?
 
Touche. .

Maar voor de context het volledige stuk meenemen anders ben je namelijk ook bezig met persoonlijke aanval, wel zo netjes :
" Toch ging ik met een nieuwe Model X op stap.
Daar krijg ik eigenlijk al direct waarschuwing nummer 1 om niet met Tesla in zee te gaan.
Zodra ik ging zitten op de stoel, scheurde ik door de stoelbekleding. "

Wat had je aan? Je SM pakje? ;)

M.a.w. je scheurt niet zomaar door de stoelbekleding dat is een vreemd verhaal met alleen wat er is gebeurd en niet een onderbouwing van de hoe dan. Dat is dan ook gelijk het gebrek in zijn hele aanval op Tesla. Geen enkele auto is zonder mankementen in zijn handen geweest maar hij accepteert ze allemaal?
Een punt wat ik nog meer bizar vind is dat hij beweert dan zijn M3P levensgevaarlijk is, en toch blijft hij er mee rijden.
Als je dat meent, dan zet je die auto bij Tesla neer, en je laat de rest via je advokaat lopen. Maar hij schijnt nogal onzeker te zijn van zijn zaak.
 
Touche. .

Maar voor de context het volledige stuk meenemen anders ben je namelijk ook bezig met persoonlijke aanval, wel zo netjes :
" Toch ging ik met een nieuwe Model X op stap.
Daar krijg ik eigenlijk al direct waarschuwing nummer 1 om niet met Tesla in zee te gaan.
Zodra ik ging zitten op de stoel, scheurde ik door de stoelbekleding. "

Wat had je aan? Je SM pakje? ;)

M.a.w. je scheurt niet zomaar door de stoelbekleding dat is een vreemd verhaal met alleen wat er is gebeurd en niet een onderbouwing van de hoe dan. Dat is dan ook gelijk het gebrek in zijn hele aanval op Tesla. Geen enkele auto is zonder mankementen in zijn handen geweest maar hij accepteert ze allemaal?
De rest van het verhaal maakt het geen haar beter. Ik vind het volledig ongepast.
 
  • Like
Reactions: mnno and horta
Ik ben het helemaal met je eens Paul, ik heb het verhaal gisteren avond gelezen en je wordt toch zelf helemaal gek als er zo omgegaan wordt met je als persoon. Het verhaal is inderdaad wat langdraadig en er worden zaken bijgehaald die het niet veel sterker maken. Maar als hij tot de kern zou blijven van zijn auto dan is het een auto die Tesla toch onmiddelijk had moeten terugnemen. Een rampen bak heeft hij gekregen.
Die 3 is niet goed dat is duidelijk, maar overdrijven is ook een vak en die verstaat hij goed. Volgens mij gaat ie niet plotseling achteruit als je de juiste hendel naar beneden (toch?) duwt. Het scherm kan aangeven dat ie in zijn achteruit staat maar hij gaat nog steeds naar voren.
 
@horta, ik ben het niet met je eens en dat wil ik graag toelichten voordat ook wij "agree to disagree"-en:

De discussie waar jij naar refereert is die over de vraag of je iemand die bewust de waarheid verdraait, een leugenaar mag noemen. Of gerelateerd daaraan, of je uberhaupt iets mag zeggen over de vorm van het gepubliceerde en de persoon die het opschrijft. Beide zijn ver buiten de scope van "Tesla in de pers (NL/BE)" en "Belgium and the Netherlands (Dutch)" (en misschien nog wel meer topics) waar de discussies over zijn publicatie nu verder gaan. Beide topics hebben meer het karakter van korte berichten met eventueel een paar reacties. Niet echt geschikt voor de analyse van een uitgebreid verhaal en de daaruit voortvloeiden meta-discussies.

Nou denk ik wel dat de hele case "Persfoto.com/Andy S. vs Tesla" op zich best interessant genoeg is om te bespreken. Op X is dit verhaal al met open armen ontvangen door de Nederlandse tak van $TSLAQ (lees: Ton A. te M.) en sowieso verwacht ik niet dat de kous af is met de publicatie van dit verhaal op zijn blog. Mogelijk komt er nog een vervolg op. Het kan zelfs zijn dat hij met zijn invloed de landelijke pers gaat halen. Als iemand met enig schrijftalent dit verhaal oppakt en bewerkt tot een smeuïg geheel dan kon het nog best wel eens groot worden. We weten allemaal hoe bijvoorbeeld Erik Kouwenhoven van een mug een olifant kan maken. Hier is iemand die hem een ruwe schets van een porseleinkast vol olifanten aanbiedt.

Precies om die reden follow ik het al bestaande topic van hem. Maar dat is dus op slot gegooid. Onduidelijk is of Andy nog toegang heeft tot zijn @Persfoto account, maar dat laat ik ter beoordeling aan de moderators. Toch zou ik hen willen vragen om dat topic weer open te gooien, zodat we het gepubliceerde verhaal daar verder kunnen analyseren en de reacties erop kunnen volgen. Bij eventuele updates kunnen we in dit topic natuurlijk wel daarheen verwijzen. Bijkomend voordeel is dat we ook alle (terechte en onterechte) kritiek op zijn verhaal dan gebundeld hebben. Bijvoorbeeld om naar te kunnen verwijzen als het ergens ter sprake komt.

Dus, @wooter en mede moderators (wie zijn dat nog meer?) willen jullie dat draadje weer open gooien? En als je tijd teveel hebt, misschien zelfs deze discussie daarheen verplaatsen?
 
Last edited: