Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is de defecte module uit het accupakket van onze auto gehaald en ik heb deze mee naar huis genomen. Het blijkt in ons geval niet om een defecte BMB te gaan, maar een los draadje... Het uiteinde van het oranje draadje op de foto hieronder zit los.
View attachment 924582

Het draadje voor nu even vastgezet met isolatietape en de module aan het balanceren. Nu uitzoeken hoe we de ultrasonic weld het beste kunnen herstellen.
Dus de bordjes kun je weer verkopen? :cool:
 
  • Like
Reactions: Peter_P
Vandaag is de defecte module uit het accupakket van onze auto gehaald en ik heb deze mee naar huis genomen. Het blijkt in ons geval niet om een defecte BMB te gaan, maar een los draadje... Het uiteinde van het oranje draadje op de foto hieronder zit los.
View attachment 924582

Het draadje voor nu even vastgezet met isolatietape en de module aan het balanceren. Nu uitzoeken hoe we de ultrasonic weld het beste kunnen herstellen.
Dat is het ongemakkelijke gevoel dat je krijgt als Tesla uitsluitend een refurbished pack aanbiedt voor ~12K. In dit geval was het een kwestie van een draadje lassen en ze hadden er weer ~10K aan verdiend ten koste van de klant. Of zeggen ze achteraf dat het mee bleek te vallen en je alleen de werkelijke kosten laten betalen? Denk het niet.
 
  • Funny
Reactions: Dannietjoh
Dat is het ongemakkelijke gevoel dat je krijgt als Tesla uitsluitend een refurbished pack aanbiedt voor ~12K. In dit geval was het een kwestie van een draadje lassen en ze hadden er weer ~10K aan verdiend ten koste van de klant. Of zeggen ze achteraf dat het mee bleek te vallen en je alleen de werkelijke kosten laten betalen? Denk het niet.
Ze gaan de batterij zelfs niet bekijken vooraleer ze de rekening maken. Refurbished er in, factureren en oude batterij naar het refurbish center sturen. Daar lachen ze dan in het vuistje.
 
Mijn Tesla S 85 is weer gerepareerd terug. De diagnose was snel gesteld, met de batterij nog gemonteerd. De BMB van module 11 is vervangen, een printplaatje ter grootte van een flinke hand. Een onderdeel dat bij Tesla rond de EUR 70 kost. De grootste kostenpost is het arbeidsloon. Maar zoals Tesla het nu aanpakt, getuigt van weinig klantgerichtheid. Mijn auto heeft 135000 km gereden en heeft nog de originele batterij waar op zich niks mis mee is. Ik heb dit liever dan een refurbished exemplaar waar ik geen historie van heb.
 
Mijn Tesla S 85 is weer gerepareerd terug. De diagnose was snel gesteld, met de batterij nog gemonteerd. De BMB van module 11 is vervangen, een printplaatje ter grootte van een flinke hand. Een onderdeel dat bij Tesla rond de EUR 70 kost. De grootste kostenpost is het arbeidsloon. Maar zoals Tesla het nu aanpakt, getuigt van weinig klantgerichtheid. Mijn auto heeft 135000 km gereden en heeft nog de originele batterij waar op zich niks mis mee is. Ik heb dit liever dan een refurbished exemplaar waar ik geen historie van heb.

Hoe heet dat bedrijf in Zwijndrecht?
 
Ze gaan de batterij zelfs niet bekijken vooraleer ze de rekening maken. Refurbished er in, factureren en oude batterij naar het refurbish center sturen. Daar lachen ze dan in het vuistje.
Alles is toeval dus ook dit, maar toch...we zijn in Duitsland met de classic S en na een laadbeurt aan een publieke laadpaal kleuren alle PRND letters rood, met de melding dat de achtermotor niet werkt en rijden OK. Maar hij doet niets meer. Ze proberen remote te herstarten, en we zijn bij de laatste optie, de auto een tijdje laten slapen. Heb er weinig vertrouwen in en denk dat er iets met de batterij zal zijn.
 
  • Love
Reactions: job-lek
Alles is toeval dus ook dit, maar toch...we zijn in Duitsland met de classic S en na een laadbeurt aan een publieke laadpaal kleuren alle PRND letters rood, met de melding dat de achtermotor niet werkt en rijden OK. Maar hij doet niets meer. Ze proberen remote te herstarten, en we zijn bij de laatste optie, de auto een tijdje laten slapen. Heb er weinig vertrouwen in en denk dat er iets met de batterij zal zijn.
Sterkte!
 
Alles is toeval dus ook dit, maar toch...we zijn in Duitsland met de classic S en na een laadbeurt aan een publieke laadpaal kleuren alle PRND letters rood, met de melding dat de achtermotor niet werkt en rijden OK. Maar hij doet niets meer. Ze proberen remote te herstarten, en we zijn bij de laatste optie, de auto een tijdje laten slapen. Heb er weinig vertrouwen in en denk dat er iets met de batterij zal zijn.

Vervelend zeg, succes ermee, hopelijk valt het mee!
 
Alles is toeval dus ook dit, maar toch...we zijn in Duitsland met de classic S en na een laadbeurt aan een publieke laadpaal kleuren alle PRND letters rood, met de melding dat de achtermotor niet werkt en rijden OK. Maar hij doet niets meer. Ze proberen remote te herstarten, en we zijn bij de laatste optie, de auto een tijdje laten slapen. Heb er weinig vertrouwen in en denk dat er iets met de batterij zal zijn.
Er zijn laadpalen die soms schade aan de auto/laadpoort toebrengen. Toevallig geen LIDL paal? Is dat misschien de oorzaak?
 
Alles is toeval dus ook dit, maar toch...we zijn in Duitsland met de classic S en na een laadbeurt aan een publieke laadpaal kleuren alle PRND letters rood, met de melding dat de achtermotor niet werkt en rijden OK. Maar hij doet niets meer. Ze proberen remote te herstarten, en we zijn bij de laatste optie, de auto een tijdje laten slapen. Heb er weinig vertrouwen in en denk dat er iets met de batterij zal zijn.
Ai. Been there done that. Spijtig genoeg, maar is goed gekomen.
Hopelijk is het met de MS90D en geldt de garantie. Dan gaat hij mss met nieuwe motor uit garantie volgend jaar.
Indien met de P85, denk dan vooral aan de 10 jaar rijgenot en gratis laden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb zelf ook rode letters gehad. Mijn aandrijflijn (model s 85 base) was kapot. Er was een seal kapot en koelvloeistof was gaan lekken en kwam in de aandrijflijn zei de tesla monteur. Nieuwe aandrijflijn er in moeten laten zetten voor 5.5 k incl btw.
 
Ai. Been there done that. Spijtig genoeg, maar is goed gekomen.
Hopelijk is het met de MS90D en geldt de garantie. Dan gaat hij mss met nieuwe motor uit garantie volgend jaar.
Indien met de P85, denk dan vooral aan de 10 jaar rijgenot en gratis laden.
Het is de P85 idd, en ik zit er precies zo in, alhoewel gratis laden niet zo relevant, dat doe ik alleen op vakantie's. Het rijgenot is onovertroffen.
 
Hierbij een update voor onze auto: Nadat het draadje was vastgezet en het accupakket teruggeplaatst, bleek de primaire storing (BMS_f107) helaas nog niet (meteen) weg te zijn. Echter, na een reset met behulp van de Tesla Toolbox was de storing uiteindelijk weg en kon de auto weer rijden!!! Inmiddels alweer een maand verder en 2000+ km gereden zonder problemen, ook supercharging werkt als vanounds.

We zijn heel goed geholpen door Ronald Dortmans van Garage Dortmans / Hybride Shop in Schijndel met het (de)monteren en openen van het accupakket en door Hans Kraaijeveld van Greenaid in Zwijndrecht met het weer vastzetten en sealen van de draadjes in de defecte module!
 
Zelfde probleem, _u29. 332000 op de teller, op 1ste accu. Gezien de ervaringen hier, niet eens zo gek dus. Bijna altijd SuC, (want gratis laden) maar (bijna) nooit vanaf zowat leeg of tot zowat vol.
Ik heb nog 140 km in de accu, en we wonen in Akkrum (Friesland), dus Zwijndrecht of Schijndel gaat hem niet worden.
Heb inmiddels wel een serviceafspraak met Tesla in voorbereiding (wordt nog teruggebeld).

Iemand hier nog een idee wat ik anders zou kunnen doen?