Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt allemaal! Leuk om de reacties te lezen. 😃 Is voor mij echt hobby inderdaad, Was ook echt een doel voor mij om een zo uniek mogelijke Model 3 te hebben aangezien er zoveel hier rijden. Zit nu eigenlijk bijna op een punt dat ik niet veel anders meer kan aanpassen. 😅 Behalve interieur dan, daar heb ik tot nu toe nog vrij weinig mee gedaan. Maar daar wil ik ook niet al te veel aan veranderen, ben blij met hoe het interieur standaard is. Denk voorlopig even rustig aan doen en eens echt genieten van het rijden met de auto en niet alleen maar modificeren. 😋

@job-lek: Tja.. underglow. Ik heb er over nagedacht maar is lastig hier. Deze koplampen zijn ook al niet volledig legaal maar kunnen tenminste zo ingesteld worden dat het totaal niet zichtbaar is dat er andere in zitten en zal dus ook nooit problemen gaan geven. Met underglow zal het altijd wel zichtbaar zijn dat dit onder de auto gemonteerd zit. dus bij keuring bijvoorbeeld zal het er weer af moeten. Maar er is toch wel een mogelijkheid dat het erop gaat komen, zou in ieder geval leuke combo zijn met de koplampen. 😉

@Xfrank: Leuk gevonden. 😂 Eerlijk gezegd ben ik er nog altijd niet over uit of de strepen op de voorkap nu echt een goede toevoeging zijn of niet. Heb ze ook op de zijkant maar die staan veel mooier aangezien het met de lijn van de auto mee gaat. Op de voorkap vind ik het de ene keer mooi, de andere keer weer wat minder. Kan dus zijn dat dat niet blijvend gaat zijn maar we zullen het zien. 😁 Nu geeft het ook een aantal aftermarket opties voor een andere voorkap.. 🤔😄
 
Bedankt allemaal! Leuk om de reacties te lezen. 😃 Is voor mij echt hobby inderdaad, Was ook echt een doel voor mij om een zo uniek mogelijke Model 3 te hebben aangezien er zoveel hier rijden. Zit nu eigenlijk bijna op een punt dat ik niet veel anders meer kan aanpassen. 😅 Behalve interieur dan, daar heb ik tot nu toe nog vrij weinig mee gedaan. Maar daar wil ik ook niet al te veel aan veranderen, ben blij met hoe het interieur standaard is. Denk voorlopig even rustig aan doen en eens echt genieten van het rijden met de auto en niet alleen maar modificeren. 😋

@job-lek: Tja.. underglow. Ik heb er over nagedacht maar is lastig hier. Deze koplampen zijn ook al niet volledig legaal maar kunnen tenminste zo ingesteld worden dat het totaal niet zichtbaar is dat er andere in zitten en zal dus ook nooit problemen gaan geven. Met underglow zal het altijd wel zichtbaar zijn dat dit onder de auto gemonteerd zit. dus bij keuring bijvoorbeeld zal het er weer af moeten. Maar er is toch wel een mogelijkheid dat het erop gaat komen, zou in ieder geval leuke combo zijn met de koplampen. 😉

@Xfrank: Leuk gevonden. 😂 Eerlijk gezegd ben ik er nog altijd niet over uit of de strepen op de voorkap nu echt een goede toevoeging zijn of niet. Heb ze ook op de zijkant maar die staan veel mooier aangezien het met de lijn van de auto mee gaat. Op de voorkap vind ik het de ene keer mooi, de andere keer weer wat minder. Kan dus zijn dat dat niet blijvend gaat zijn maar we zullen het zien. 😁 Nu geeft het ook een aantal aftermarket opties voor een andere voorkap.. 🤔😄
Als je nog wat inspiratie voor je interieur wenst:

 
Als je nog wat inspiratie voor je interieur wenst:


Echt prachtig! Zou persoonlijk niet voor die kleur gaan maar vind het toch echt mooi om te zien zo. Ik weet nog niet echt wat ik wil eigenlijk. Enige wat ik wel weet is een zwarte alcantara headliner en ander sportiever stuurtje. 😉 Maar met kleuren en wat ik verder wil doen, geen idee. 🤔 Wel leuk, beetje inspiratie zo. 😃
 
  • Like
Reactions: job-lek
Echt prachtig! Zou persoonlijk niet voor die kleur gaan maar vind het toch echt mooi om te zien zo. Ik weet nog niet echt wat ik wil eigenlijk. Enige wat ik wel weet is een zwarte alcantara headliner en ander sportiever stuurtje. 😉 Maar met kleuren en wat ik verder wil doen, geen idee. 🤔 Wel leuk, beetje inspiratie zo. 😃
Die kleur vind ik wel mooi maar de deurbekleding wel erg druk.
 
Niet echt een modificatie maar ik vond hem wel leuk.

1642253532066.png
 
Had al een tijdje het plan om mijn kentekenplaathouder vervangen voor een zonder reclameblak, en de adapter die Tesla heeft gemonteerd te verwijderen zodat de houder strak tegen het plaatwerk zou komen. Contact gehad met @SpaceWagon voor wat tips en heb gekopieerd wat hij ook heeft gedaan. Adapterplaat er tussenuit, en de kentekenplaathouder bevestigd aan de schroeven van de adapterplaat en daarnaast ook dubbelzijdig tape gebruikt om de houder netjes te laten aansluiten op de achterklep.

54e53609-fd7f-4ee6-97d4-0722eb8ded70-jpeg.755906


Ook heb ik ondertussen mijn USB-A poorten in de middenconsole vervangen door een versie met USB-C en USB-A. Heb onderdeel besteld via Tesla, en heb ook een adapterkabeltje besteld via Ebay. Dit gemonteerd in de auto en heb nu USB-C die ik gebruik voor mijn twee draadloze laders, en de USB-A gebruik ik voor TeslaUSB ism een Raspberry Pi Zero. Deze USB module van Tesla kan ook meer vermogen leveren dan de USB-A module.

IMG_0672.JPG


Voor de liefhebbers het onderdeelnummer voor de USB-hub: 1522264-00-B €65,-
En de link naar Ebay: Tesla Model 3 (2017-2020) USB-C Retrofit Adapter | eBay

Je kunt ook achter de USB poorten vervangen naar USB-C, maar daarvoor moet je een groot onderdeel van de middentunnel vervangen. Het adapterkabeltje is hetzelfde voor beide locaties. Ik heb alleen aan de voorzijde mijn USB poorten vervangen.
 
Had al een tijdje het plan om mijn kentekenplaathouder vervangen voor een zonder reclameblak, en de adapter die Tesla heeft gemonteerd te verwijderen zodat de houder strak tegen het plaatwerk zou komen. Contact gehad met @SpaceWagon voor wat tips en heb gekopieerd wat hij ook heeft gedaan. Adapterplaat er tussenuit, en de kentekenplaathouder bevestigd aan de schroeven van de adapterplaat en daarnaast ook dubbelzijdig tape gebruikt om de houder netjes te laten aansluiten op de achterklep.

54e53609-fd7f-4ee6-97d4-0722eb8ded70-jpeg.755906
😍😍😍
 
  • Funny
  • Like
Reactions: job-lek and adjego
Had al een tijdje het plan om mijn kentekenplaathouder vervangen voor een zonder reclameblak, en de adapter die Tesla heeft gemonteerd te verwijderen zodat de houder strak tegen het plaatwerk zou komen. Contact gehad met @SpaceWagon voor wat tips en heb gekopieerd wat hij ook heeft gedaan. Adapterplaat er tussenuit, en de kentekenplaathouder bevestigd aan de schroeven van de adapterplaat en daarnaast ook dubbelzijdig tape gebruikt om de houder netjes te laten aansluiten op de achterklep.

54e53609-fd7f-4ee6-97d4-0722eb8ded70-jpeg.755906


Ook heb ik ondertussen mijn USB-A poorten in de middenconsole vervangen door een versie met USB-C en USB-A. Heb onderdeel besteld via Tesla, en heb ook een adapterkabeltje besteld via Ebay. Dit gemonteerd in de auto en heb nu USB-C die ik gebruik voor mijn twee draadloze laders, en de USB-A gebruik ik voor TeslaUSB ism een Raspberry Pi Zero. Deze USB module van Tesla kan ook meer vermogen leveren dan de USB-A module.

View attachment 756968

Voor de liefhebbers het onderdeelnummer voor de USB-hub: 1522264-00-B €65,-
En de link naar Ebay: Tesla Model 3 (2017-2020) USB-C Retrofit Adapter | eBay

Je kunt ook achter de USB poorten vervangen naar USB-C, maar daarvoor moet je een groot onderdeel van de middentunnel vervangen. Het adapterkabeltje is hetzelfde voor beide locaties. Ik heb alleen aan de voorzijde mijn USB poorten vervangen.
Als ik het goed begrijp moet voor de omzetting naar USB-C de hele middenconsole opengemaakt worden? Heb je daar toevallig een foto van?
 
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar heb wel nog de handleiding die ik gevolgd heb: USB-C Retrofit für Tesla Model 3
Ik heb alleen de 6 schroeven losgemaakt, en 1 usb kabel om de middenconsole naar achteren te kunnen schuiven. Vanaf dat punt kon ik er zo bij.

De kabel die nog los moet is deze: Model 3 new USB C center console data hub from model Y?

Overigens staat er in datzelfde topic ook nog veel extra info: Model 3 new USB C center console data hub from model Y?
Merci, ziet er vrij duidelijk uit, maar te uitdagend voor mij 😂
 
Al een tijdje stil hier, even wat nieuw leven in blazen. 😁

Niet echt iets nieuws maar mogelijk wel wat interessants voor anderen die mijn setup met de coilovers en air cups willen hebben. Heb een how-to video gemaakt met alle info die je nodig hebt om deze setup ook te kunnen krijgen. Makkelijk is het niet aangezien er veel verschillende onderdelen nodig zijn waarvan er ook een paar custom gemaakt dienen te worden. Luchtvering is zeker makkelijker en waarschijnlijk voor de meeste ook de handigste optie. Maar voor degene die echt coilovers willen hebben en toch de mogelijkheid willen om de auto omhoog te zetten wanneer nodig is dit zeker een goede optie.

Eerst even een korte video zodat je ziet waarom de air cups zo handig zijn, 50mm lift vooraan, 30mm achter.


En hier de how-to.


Binnenkort komen er wat andere nieuwe dingen aan, zal het hier ook wel weer delen. 😉
 
Ik zag een tijdje geleden een Model 3 Performance rijden met achterop in tekst “TESLA” en vond dat er erg gaaf uitzien, dus dat heb ik zelf ook gedaan.

Voordat ik het oude logo verwijderde, het midden gemarkeerd.
View attachment 780622

Daarna het sjabloon wat er bij zat zo goed mogelijk geplaatst.

View attachment 780618

En dan daarna de letters geplaatst!
View attachment 780621
View attachment 780620
View attachment 780619

Ik vind het persoonlijk erg dik staan 😎
heb ik ook inmiddels
 

Attachments

  • IMG_20220108_144945_952.jpg
    IMG_20220108_144945_952.jpg
    162.9 KB · Views: 74
Al een tijdje stil hier, even wat nieuw leven in blazen. 😁

Niet echt iets nieuws maar mogelijk wel wat interessants voor anderen die mijn setup met de coilovers en air cups willen hebben. Heb een how-to video gemaakt met alle info die je nodig hebt om deze setup ook te kunnen krijgen. Makkelijk is het niet aangezien er veel verschillende onderdelen nodig zijn waarvan er ook een paar custom gemaakt dienen te worden. Luchtvering is zeker makkelijker en waarschijnlijk voor de meeste ook de handigste optie. Maar voor degene die echt coilovers willen hebben en toch de mogelijkheid willen om de auto omhoog te zetten wanneer nodig is dit zeker een goede optie.

Eerst even een korte video zodat je ziet waarom de air cups zo handig zijn, 50mm lift vooraan, 30mm achter.


En hier de how-to.


Binnenkort komen er wat andere nieuwe dingen aan, zal het hier ook wel weer delen. 😉
Vind het er echt gaaf uitzien in die filmpjes, beter nog dan de lichtshow!!

Maar hoe rijdt het eigenlijk? Is er nog een beetje comfort over in die lage stand?

Ik ben zelf afgestapt van mijn, vond ik zelf, erg fraai uitziende 20" staggered velgen, omdat ik met de winterbanden en originele velgen toch wel veel meer comfort had en ik zelfs mezelf niet meer kon overtuigen dat dit een goed idee was....
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Vind het er echt gaaf uitzien in die filmpjes, beter nog dan de lichtshow!!

Maar hoe rijdt het eigenlijk? Is er nog een beetje comfort over in die lage stand?

Ik ben zelf afgestapt van mijn, vond ik zelf, erg fraai uitziende 20" staggered velgen, omdat ik met de winterbanden en originele velgen toch wel veel meer comfort had en ik zelfs mezelf niet meer kon overtuigen dat dit een goed idee was....
Bedankt! Heb je gelijk in ja, lichtshow is ook meer voor de show. 😉 Dit is echt voor het functionele en een betere wegligging. 😃

Het rijdt echt geweldig, zeer stabiel en maakt de Model 3 echt een sportieve auto. Qua comfort op zo'n lage rijhoogte zal het altijd wat minder zijn maar het valt me toch eigenlijk niet tegen. Een schroefset is normaal gezien vrij stug maar deze Comfort schroefset van Mountain Pass Performance is toch best nog comfortabel zoals de naam al zegt. Op dezelfde rijhoogte of klein beetje lager dan origineel zijn ze juist comfortabeler dan de originele vering/dempers. Maar als je lager gaat kom je uiteindelijk een punt tegen waarop comfort wel wat minder wordt. Merk je vooral op de wat slechtere wegen. Maar gewoon op de N wegen of autowegen rijdt het nog steeds veel fijner dan origineel.
De air cups zorgen vooraan wel voor iets minder demping aangezien ze tussen de top mounts en bump stops om de as van de demper zitten. Maar hier heb ik eigenlijk niet echt problemen mee gehad nog, heb de schroefset wel wat harder ingesteld hiervoor. Dit hoeft normaal zonder de air cups niet, kun je dan zo zacht zetten als je wil. Ik ben er zelf in ieder geval erg tevreden mee, maar ik vind comfort ook wel iets minder belangrijk. Liever een auto die goed aanvoelt en waarmee ik lekker sportief kan rijden. 😁
 
  • Like
Reactions: T-Rob and job-lek