Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Alleen waarom maakt het uit of deze rood of bijvoorbeeld wit is?

Daarom...

162827_01-9g-Qu0_jKn4FBw5D5tJzjQ.jpg. download.jpg
 
Oops, vaak genoeg gedaan. 😅 Geen idee dat dit niet mocht. Veel andere mensen doen dit ook, nog nooit gehoord ook dat er boetes voor worden gegeven ofzo. Nja goed om te weten in ieder geval, zal het niet meer doen. 😁
Ik had het over respectabele landen 😉.
In Nederland mag het blijkbaar wel.
Sorry flauw grapje.
Naast het reflectorprobleem is het vooral gevaarlijk om er bij langsparkeren weer uit te rijden. Als er dan voor jou een bestelwagen staat, heb je geen enkel zicht op tegenliggers. Al zeker niet op fietsers.
Je rechterkant zit dan al een serieus stuk op de tegenovergestelde rijrichting vooraleer je zicht krijgt op het verkeer dat van daar komt.
 
Reflector paaltjes langs de weg zijn rood aan de rechterkant van de weg en wit aan de linkerkant. Een rode reflector passeer je dus langs links en een witte langs rechts. Ik kán me voorstellen dat het daardoor wenselijk is dat een auto die aan de kant staat dezelfde kleuren hanteert.
Dat is dan misschien in Nederland zo maar in België staan er hier alleen al in de straat waar ik woon paaltjes met gele, witte en rode reflectoren rechts van de weg😂
 
  • Funny
Reactions: Firehuntah
Dat is dan misschien in Nederland zo maar in België staan er hier alleen al in de straat waar ik woon paaltjes met gele, witte en rode reflectoren rechts van de weg😂
Op onverlichte wegen (maar die kennen we niet meer in Vlaanderen) is dat handig om een bocht in te schatten.
Je ziet ineens reflectoren recht voor jou. Zijn dat nu reflectoren van de linkerkant omdat de weg naar rechts buigt of reflectoren van rechts omdat de weg naar links buigt.
Vooral mensen met enige nachtblindheid gaan dan plots in de remmen staan totdat ze duidelijkheid krijgen. Dat is op zich wel onnodig, de duidelijkheid komt wel op tijd, maar wel een natuurlijke reflex.
Als het dus rode reflectoren zijn weet je intuïtief dat je naar links moet draaien, als het witte zijn moet je naar rechts draaien.
 
Installatie light applique (EVOFFER product)

Aangekocht als extra achteruitrijlicht omdat het nogal donker is via camera na installatie van MCU 2

Extra applique gekocht bij tesla en zelf wrappen
(ingeval iemand de "oude" v2 applique wilt hebben...laat maar weten, is met uitstulpende TESLA logo)
IMG_7651.jpg


Paar van mijn trim tools afgebroken...
IMG_5645.jpg


IMG_7655.jpg


Proces kabels trekken naar voorkant duurt ongeveer 30 minuten
(had paar weken geleden ook bij een Model X in Alkmaar geïnstalleerd maar geen foto genomen wegens privacy)





Je kan lichteffecten tweaken & ook uitzetten (via app)

IMG_8953.PNG
IMG_8954.PNG
 
Last edited:
@EddieW
Ziet er leuk uit! Ik hou er wel van, zo'n RGB leds. 😁 Scheelt het zo veel met zichtbaarheid bij achteruit rijden dan?
Nog niet in het donker gereden om een foto te maken (ik kom tijdens zomer niet vaak buiten in het donker 👻)

Maar er komt ook een versie aan met een "applique" voor een M3

Ik zou het wel willen maar nondeju wat een prijs 😅
Ik heb wel wat korting gekregen sinds verkoper van Hong Kong en ikke ook 🙈
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Welke raden jullie aan als Screenprotector?

Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector ?​

Mat of Gloss?​

Verschil ?

Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen alle verschillende merken screenprotectors wat je voor een Tesla scherm kunt krijgen. Alleen opletten dat het een glazen is en niet zo'n plastic folie. Spigen is sowieso altijd wel goed, is een bekender merk bij de smartphones.

Mat of gloss zit wel verschil in uiteraard. Ligt eraan wat je zelf liever hebt, een scherm dat er mat uit ziet of gewoon zoals het scherm nu ook zonder screenprotector is, glanzend/gloss. Ik vind persoonlijk dat mat maar niks en heb dan ook glanzend, maar er zijn ook mensen die dat mat toch fijner vinden.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Zal maar weer eens wat leven in dit topic blazen. 😁 Alhoewel dit al van een tijdje terug is en sommigen van jullie het al in het echt of via Instagram gezien hebben wou ik het hier toch ook nog even posten. Vorig jaar in december had ik al laten zien dat ik gemodificeerde koplampen en mistlampen had die volledig RGB zijn, waren toen nog deels de koplampen van Teslux uit Amerika, met al een aantal reparaties die ik zelf had uitgevoerd. Helaas heb ik ook daarna nog er veel problemen mee gehad waardoor ze niet lang op de auto hebben gezeten. Heb toen een paar maanden lang eraan gewerkt om ze volledig opnieuw te bouwen met eigen geselecteerde onderdelen en LEDs. Meteen ook een aantal upgrades gedaan waardoor ze nu vele malen beter zijn dan voorheen. Zitten nu inmiddels zo'n 2-3 maanden weer op de auto en niet echt problemen meer gehad gelukkig, behalve 1 LED die gesneuveld is maar ik heb kunnen overbruggen via de aansturing van de LEDs. Verder hoop ik dat ze nu goed blijven en nog voor lange tijd op de auto kunnen blijven zitten. 😉

Hier wat filmpjes om te zien hoe ze nu zijn geworden. 😃 Zijn allemaal gemaakt voor Instagram dus beeldverhouding niet optimaal voor mensen die het forum bekijken op een computer beeldscherm, sorry. 😅

DRL + knipperlichten.


RGB show mode.


Upgrade van onderste strip van de koplampen. Verschil duidelijk te zien lijkt me. 😉 Veel helderder, vloeiend en het licht wordt ook egaal verspreidt. Voorheen was dit gedeelte alleen op bepaalde plekken helder en totaal niet vloeiend. Hoop werk om dit voor elkaar te krijgen maar resultaat ben ik zelf echt heel tevreden mee. 😃


Upgrade van bovenste DRL deel in de koplampen. Origineel hebben de koplampen hier meerdere delen waar licht vandaan komt. Dit was bij de lampen van Teslux allemaal verwijderd en verder niets mee gedaan. Heb dit zelf geprobeerd terug te brengen alleen werkte dit met dezelfde LEDs die ik ook voor de rest gebruik niet echt. Was helaas niet helder genoeg. Maar uiteindelijk toch uit Amerika een set "ultra bright" LEDs kunnen krijgen die perfect waren voor dit deel. Is nu bijna net zo helder als origineel, maar dan dus ook met volledige RGB functionaliteit. 😁 Verschil tussen de koplampen is dan ook het verschil tussen mijn eerste modificatie hiervan, en met de nieuwe ultra bright LEDs.


Hopelijk wat de koplampen en mistlampen betreft de laatste update. Maar er komen nog wel wat andere dingen aan. 😋
Ook zijn er nog wat andere modificaties die ook al tijdje op de auto zitten nu, zal hier morgen even een post over maken. Anders wordt deze wel heel erg lang. 😅
 
Net meegedaan aan deze discussie. Ik hou van de wrap op je auto man... de racestrepen zijn cool.
De nieuwe RGB lampen, super!!! Vooral het stapeleffect.
Goed Reis!!!

Bedankt! 😁 Zelf ook nog erg tevreden met de wrap, zit er inmiddels al bijna anderhalf jaar op nu. De strepen was een probeersel om te kijken of het wat zou zijn. Was even wennen op begin omdat ik eigenlijk niet zo van de racestrepen ben, maar ze zitten er toch nog altijd op. 😃
De lampen waren echt een hoop werk om ze zo te krijgen zoals ze nu zijn. Maar toch wel allemaal waard geweest. Zijn nog wel wat verbeteringen die ik eventueel zou kunnen doen maar voor nu even klaar met de lampen aan de voorkant. 😉 Zijn heel veel verschillende show modes waar uit gekozen kan worden, is wel leuk voor bij shows/meetings. Alleen beetje jammer natuurlijk dat het op de weg niet mag met de kleuren. 😄
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Nick-m and AGNL
Afgelopen weekend weer eens een echte nieuwe modificatie gedaan. 😁 Nieuwe achterlichten van REDesign Vehicle. Dit design achterlichten hebben jullie misschien al eerder gezien maar dit is een andere versie. Animatie wanneer de achterlichten aan gaan is anders. Is bij de andere versie een 5 seconde animatie met het hoofddeel wat pas als laatste aan gaat. Bij deze is het 3 seconde en het hoofddeel gaat vrijwel direct aan. Veel beter zo. Hebben ze naar aanleiding van mijn feedback en van paar anderen aangepast en ik ben de eerste die deze versie heeft nu. 😉 Erg tevreden mee, ziet er gewoon leuk uit, vooral met de animaties. En remlicht + knipperlicht is veel duidelijker, dat is bij de OEM achterlichten toch echt wel slecht hoe klein die zijn. Design van deze moet ik zelf ook even goed aan wennen, de achterkant ziet er echt meteen weer heel anders uit.
Hi @Firehuntah ,
I looked through the forum, but did not find the link for these tailights.
I find them lovely, would you kindly share the link for the same?