Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Bord in Beelitz.

Schermafbeelding 2018-03-10 om 18.22.56.png



En fraaie SuC, 14 stalls

Schermafbeelding 2018-03-10 om 18.23.56.png
 
  • Informative
Reactions: HWS
Als zij 322 km lading heeft zit ze op 75% SOC. Op dat moment krijg ik maar 45 kW. Pas op het moment dat zij, een half uur nadat ik was gearriveerd, op rond 90% zat kreeg ik 90 kW. Doordat mevrouw persé tot 425 km wilde laden, hield zij een stall een half uur langer vast dan nodig. En zo zorgde zij er ook voor dat ik zo'n 15 minuten langer moest laden om mijn rit naar Noord-Holland te kunnen vervolgen.

Het zou misschien een idee zou dat als het druk is aan een suc dat laden maar toegelaten wordt tot 80% en enkel uitzonderlijk meer als de interne routeplanner het vereist tot deze de melding geeft dat je verder kan. Met de steeds meer nieuwe suc locaties zal het moeilijk worden een fake trip in te voeren om verder dan 80% te moeten laden noodzakelijk is.
 
  • Like
Reactions: FVO
Het zou misschien een idee zou dat als het druk is aan een suc dat laden maar toegelaten wordt tot 80% en enkel uitzonderlijk meer als de interne routeplanner het vereist tot deze de melding geeft dat je verder kan. Met de steeds meer nieuwe suc locaties zal het moeilijk worden een fake trip in te voeren om verder dan 80% te moeten laden noodzakelijk is.
Het moet in software niet heel moeilijk zijn om iemand die meer laadt dan nodig is te beperken. Juist de laatste 10% kosten heel veel tijd.
Vervelend vooral als er hierdoor aantoonbaar veel hinder ontstaat doordat wachtenden niet kunnen laden en anderen, waaronder ik, langer moeten laden dan nodig.
Ik heb het kenteken van de mevrouw gefotografeerd. Misschien zoek ik nog wel eens uit of dit mogelijk een local is.
Maar ja, wat schiet ik er mee op :(
 
  • Like
Reactions: FVO
Het zou misschien een idee zou dat als het druk is aan een suc dat laden maar toegelaten wordt tot 80% en enkel uitzonderlijk meer als de interne routeplanner het vereist tot deze de melding geeft dat je verder kan. Met de steeds meer nieuwe suc locaties zal het moeilijk worden een fake trip in te voeren om verder dan 80% te moeten laden noodzakelijk is.

Dat kan best lastig zijn, ik reed bijvoobeeld de laatste wintersport met een skibox, dan heb je echt veel meer nodig dan typical of rated...
 
  • Informative
Reactions: widodh

Dat weten we dus nog niet. Ze kijken waarschijnlijk of het echt nodig is en hebben deze SuC op een stuk privé grond gebouwd en geopend met bord met restrictie en dan maar zien wat er gebeurt. Hek kan er altijd nog om en slagboom ook (ik heb niet gezien dat die er al werkend is, maar sluit dit niet uit).
 
Nee, want het is geen "German law". Het is EU wetgeving dat de (ver)bouwer van een snellaadlocatie ervoor moet zorgen dat er minimaal met CCS geladen kan worden. Dit alles voor een publiekelijk toegankelijke laadlocatie. Waarbij hier en daar de definitie van publiekelijk toegankelijk vrij wordt geïnterpreteerd.

Deze regel is ook geen verrassing...al tijden geleden aangekondigd.

Hek erom met PIN...tsja...prima. Al denk ik dat de hele toestand met hekken en toegangscontrolesystemen zomaar duurder kan zijn dan "even" 1 CCS 50kW (al dan niet combo) neer te zetten. Maar dat zal Tesla wel doorgerekend hebben mag ik hopen.
 
  • Helpful
Reactions: MusQueTear
(edit tijd verlopen...)

http://www.charinev.org/fileadmin/D...ons/022_Doc_Directive_CELEX_32014L0094_EN.pdf

Atricle 4:
4. Member States shall ensure that normal power recharging points for electric vehicles, excluding wireless or inductive units, deployed or renewed as from 18 November 2017, comply at least with the technical specifications set out in point 1.1 of Annex II and with specific safety requirements in force at national level.

Member States shall ensure that high power recharging points for electric vehicles, excluding wireless or inductive units, deployed or renewed as from 18 November 2017, comply at least with the technical specifications set out in point 1.2 of Annex II.

Annex II:
1.1. Normal power recharging points for motor vehicles Alternating current (AC) normal power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with socket outlets or vehicle connectors of Type 2 as described in standard EN 62196-2. While maintaining the Type 2 compatibility, those socket outlets may be equipped with features such as mechanical shutters.

1.2. High power recharging points for motor vehicles Alternating current (AC) high power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with connectors of Type 2 as described in standard EN 62196-2. Direct current (DC) high power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with connectors of the combined charging system ‘Combo 2’ as described in standard EN 62196-3.

Al sinds oktober 2014 bekend verhaal dus.
 
  • Informative
Reactions: FVO

Overigens, uit datzelfde document

directive on the deployment of alternative fuels infrastructure said:
Whereas:

(26) ...Recharging or refuelling points which allow private users physical access with an authorisation or a subscription should be considered to be recharging or refuelling points accessible to the public.

Kortom, ondanks de 'oplossingen' die hier voorzien worden zoals een hek, slagboom of een pincode worden de superchargers in kwestie nog steeds als publiek gezien. Tesla moet gewoon een CCS stekker voorzien die bovendien gebruikt kan worden door een niet-Tesla rijder. De eerste de beste eigenaar van een auto met CCS laadmogelijkheden kan een rechtzaak aanspannen en zal dit glansrijk winnen. De directive in deze is glashelder en niet compatibel met Tesla's huidige aanpak.
 
  • Informative
Reactions: Defiant