You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bord in Beelitz.
En ook met een slagboom Hans?
Of zijn daar nog geen foto’s van.
Als zij 322 km lading heeft zit ze op 75% SOC. Op dat moment krijg ik maar 45 kW. Pas op het moment dat zij, een half uur nadat ik was gearriveerd, op rond 90% zat kreeg ik 90 kW. Doordat mevrouw persé tot 425 km wilde laden, hield zij een stall een half uur langer vast dan nodig. En zo zorgde zij er ook voor dat ik zo'n 15 minuten langer moest laden om mijn rit naar Noord-Holland te kunnen vervolgen.
Het moet in software niet heel moeilijk zijn om iemand die meer laadt dan nodig is te beperken. Juist de laatste 10% kosten heel veel tijd.Het zou misschien een idee zou dat als het druk is aan een suc dat laden maar toegelaten wordt tot 80% en enkel uitzonderlijk meer als de interne routeplanner het vereist tot deze de melding geeft dat je verder kan. Met de steeds meer nieuwe suc locaties zal het moeilijk worden een fake trip in te voeren om verder dan 80% te moeten laden noodzakelijk is.
Het zou misschien een idee zou dat als het druk is aan een suc dat laden maar toegelaten wordt tot 80% en enkel uitzonderlijk meer als de interne routeplanner het vereist tot deze de melding geeft dat je verder kan. Met de steeds meer nieuwe suc locaties zal het moeilijk worden een fake trip in te voeren om verder dan 80% te moeten laden noodzakelijk is.
Dat kan best lastig zijn, ik reed bijvoobeeld de laatste wintersport met een skibox, dan heb je echt veel meer nodig dan typical of rated...
Die Tesla met witte Tesla sticker aan de onderkant stond afgelopen week naast me in Eindhoven bij Van der Valk.
Nee, want het is geen "German law". Het is EU wetgeving dat de (ver)bouwer van een snellaadlocatie ervoor moet zorgen dat er minimaal met CCS geladen kan worden. Dit alles voor een publiekelijk toegankelijke laadlocatie. Waarbij hier en daar de definitie van publiekelijk toegankelijk vrij wordt geïnterpreteerd.
4. Member States shall ensure that normal power recharging points for electric vehicles, excluding wireless or inductive units, deployed or renewed as from 18 November 2017, comply at least with the technical specifications set out in point 1.1 of Annex II and with specific safety requirements in force at national level.
Member States shall ensure that high power recharging points for electric vehicles, excluding wireless or inductive units, deployed or renewed as from 18 November 2017, comply at least with the technical specifications set out in point 1.2 of Annex II.
1.1. Normal power recharging points for motor vehicles Alternating current (AC) normal power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with socket outlets or vehicle connectors of Type 2 as described in standard EN 62196-2. While maintaining the Type 2 compatibility, those socket outlets may be equipped with features such as mechanical shutters.
1.2. High power recharging points for motor vehicles Alternating current (AC) high power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with connectors of Type 2 as described in standard EN 62196-2. Direct current (DC) high power recharging points for electric vehicles shall be equipped, for interoperability purposes, at least with connectors of the combined charging system ‘Combo 2’ as described in standard EN 62196-3.
directive on the deployment of alternative fuels infrastructure said:Whereas:
(26) ...Recharging or refuelling points which allow private users physical access with an authorisation or a subscription should be considered to be recharging or refuelling points accessible to the public.