You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Handdoekje mee in de auto dus
Mwoah, als zo een nat doekje het handvat al zo doet koelen dat de thermische beveiliging niet meer ingrijpt, is de kans ook groot dat de oorzaak van de hitte ook gekoeld wordt.Altijd een goed idee tenslotte om aan de knutsel te gaan met hoge vermogens, als de thermische beveiliging ingrijpt.
Opmerkelijk, want er gaan toch lagere vermogens door zo een AC-kabel?En dat ze smelten hebben we hier al gezien bij onze e-niro, die zat plots volledig vast aan de ac laadpaal op de zaak. Volledig vast gesmolten (nieuw binnenwerk en nieuwe kabel), week weg geweest.
Opmerkelijk, want er gaan toch lagere vermogens door zo een AC-kabel?
Ik heb 2,5 jaren lang mijn TWC met een stekker aan een stopcontact geladen aan 16A en is nooit gesmolten.En daarvoor al een omruilactie van mobiele lader omdat deze op 16A ging laden met een gewone huis-tuin-en-keuken-stekker -> ging ook vaak mis met gesmolten WCD te gevolg.
Ik heb 2,5 jaren lang mijn TWC met een stekker aan een stopcontact geladen aan 16A en is nooit gesmolten.
Yup, een stukje verlengkabel overgebleven van die keer dat ik met een elektrische heggenschaar door de kabel ging scheren, een oude Schuko stekker en een stopcontact aan de muur heeft het 2,5 jaar goed gedaan bij mij aan 16A.Ik begreep dat het met name mis ging met langdurig laden op 16A met een Schuko.
Gisteren was het buiten 18 graden toen ik in Zaltbommel met een snelheid net boven de 100 kW startte met laden. De stekker liep langzaam op van 18 naar 25 graden. Uiteindelijk stopte ik op 80% en was de snelheid nog iets van 30 kW. Toen kon je plekjes op de handgreep vinden waar de temperatuur 30 graden was. De slang kwam niet boven de 20 graden.Toevallig zo'n dingetje gekocht om de werking van mijn vloerverwarming/koeling in kaart te brengen.
View attachment 583509
Zal eens kijken wat zo'n SuC stekker nou precies doet.
ook met Tesla Superchargers
Based on a media report out of Germany, a local non-profit association of Tesla drivers have already reached out to their contacts at the automaker. According to the report, the Tesla employee “was surprised and announced an immediate review.”
handshake mag voorlopig niet. Want Corona@fivari je gaat met je auto toch nog eens naar een supercharger moeten. Maar niet te lang treuzelen.
https://twitter.com/TeslaStars/status/1304698936985366528?s=20
Tesla V3 Superchargers in Europe allow any EV to charge - Drive Tesla Canada
Ik ben even niet mee hoe dat voor Tesla's zou helpen. Geen van de Tesla's werken op 800V, zijn allemaal max. 400V.V3 levert nog geen 800V dus
Ik ben even niet mee hoe dat voor Tesla's zou helpen. Geen van de Tesla's werken op 800V, zijn allemaal max. 400V.
Taycan kan blijkbaar wel 800V aan maar zonder de optionele ondersteuning voor 400V zit je vast aan 50kW op 400V-palen.
supercharge.infoIk wil dat wel eens proberen, alles voor de wetenschap.
Waar vind ik de lijst met de v3 SUCs?