Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Handdoekje mee in de auto dus:)

En water of koelbox (op 12v) met gel icepads. Veilig idee is het niet. Straks gesmolten connectroren (wet van murphy).

En dat ze smelten hebben we hier al gezien bij onze e-niro, die zat plots volledig vast aan de ac laadpaal op de zaak. Volledig vast gesmolten (nieuw binnenwerk en nieuwe kabel), week weg geweest.
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Altijd een goed idee tenslotte om aan de knutsel te gaan met hoge vermogens, als de thermische beveiliging ingrijpt. :rolleyes:
Mwoah, als zo een nat doekje het handvat al zo doet koelen dat de thermische beveiliging niet meer ingrijpt, is de kans ook groot dat de oorzaak van de hitte ook gekoeld wordt.

En dat ze smelten hebben we hier al gezien bij onze e-niro, die zat plots volledig vast aan de ac laadpaal op de zaak. Volledig vast gesmolten (nieuw binnenwerk en nieuwe kabel), week weg geweest.
Opmerkelijk, want er gaan toch lagere vermogens door zo een AC-kabel?
 
Opmerkelijk, want er gaan toch lagere vermogens door zo een AC-kabel?

Ik verwacht dat er dan een slechte draadverbinding in de stekker van de laadkabel zit waardoor er te veel warmte ontstaat. Bij m'n vorige hybride ook wel eens een terugroepactie gehad van de losse laadkabel omdat er elders in NL problemen waren ontstaan door slechte verbinding in de stek(k)er.

En daarvoor al een omruilactie van mobiele lader omdat deze op 16A ging laden met een gewone huis-tuin-en-keuken-stekker -> ging ook vaak mis met gesmolten WCD te gevolg.
 
Ik heb 2,5 jaren lang mijn TWC met een stekker aan een stopcontact geladen aan 16A en is nooit gesmolten. :eek:

Ik begreep dat het met name mis ging met langdurig laden op 16A met een Schuko.

Met de blauwe camping stekker geen probleem (beter bestand tegen langdurig 16A). Bij mij overigens ook niet met een Schuko op 16A maar ik zag met de warmtecamera wel dat stekker/WCD erg warm werden. Kon ik overigens ook wel voelen zonder warmtecamera. Het ging dus niet bij iedereen mis en zal ook erg afhankelijk zijn van kwaliteit en staat van WCD of langdurig laden op 16A problemen geeft met Schuko. Tesla heeft dit probleem iig ook onderkent -> bij Schuko max 13A :rolleyes:
 
Toevallig zo'n dingetje gekocht om de werking van mijn vloerverwarming/koeling in kaart te brengen.
upload_2020-9-2_13-18-23.png

Zal eens kijken wat zo'n SuC stekker nou precies doet.
 
  • Informative
Reactions: zkpq
Ik begreep dat het met name mis ging met langdurig laden op 16A met een Schuko.
Yup, een stukje verlengkabel overgebleven van die keer dat ik met een elektrische heggenschaar door de kabel ging scheren, een oude Schuko stekker en een stopcontact aan de muur heeft het 2,5 jaar goed gedaan bij mij aan 16A.

Ik adviseer het niemand.
 
Toevallig zo'n dingetje gekocht om de werking van mijn vloerverwarming/koeling in kaart te brengen.
View attachment 583509
Zal eens kijken wat zo'n SuC stekker nou precies doet.
Gisteren was het buiten 18 graden toen ik in Zaltbommel met een snelheid net boven de 100 kW startte met laden. De stekker liep langzaam op van 18 naar 25 graden. Uiteindelijk stopte ik op 80% en was de snelheid nog iets van 30 kW. Toen kon je plekjes op de handgreep vinden waar de temperatuur 30 graden was. De slang kwam niet boven de 20 graden.
Beetje een anti-climax, maar we doen het voor de wetenschap, denk ik dan maar.
 
@fivari je gaat met je auto toch nog eens naar een supercharger moeten. Maar niet te lang treuzelen.

https://twitter.com/TeslaStars/status/1304698936985366528?s=20

Tesla V3 Superchargers in Europe allow any EV to charge - Drive Tesla Canada



Based on a media report out of Germany, a local non-profit association of Tesla drivers have already reached out to their contacts at the automaker. According to the report, the Tesla employee “was surprised and announced an immediate review.”
 
Ik ben even niet mee hoe dat voor Tesla's zou helpen. Geen van de Tesla's werken op 800V, zijn allemaal max. 400V.

Taycan kan blijkbaar wel 800V aan maar zonder de optionele ondersteuning voor 400V zit je vast aan 50kW op 400V-palen.

Nee, helpt ook niet. Doelde op de bovenstaande suggestie dat het aan de Taycan zou liggen ipv feit dat V3 domweg geen 800V doet. (Dacht in het Nextmove filmpje te zien dat de Taycan Nog met 125kW kon laden - maar ontbeer relevante kennis om er verder wat van te vinden..:cool:)
 
Taycan zou met 400V aan ~150kW kunnen laden. Model 2021 heeft blijkbaar niet meer een individuele optie om dat expliciet te ondersteunen, maar de eerste reeks kon standaard enkel max 50kW op 400V palen aan, behalve als je dus een optie koos om ook 400V HPC's te ondersteunen.
 
  • Like
Reactions: robertvg