Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Enige betaalde Supercharger welke ik ken is St. Moritz in Zwitserland. Zij. Er nog meerdere?

In Polen (iets minder chique locaties dan St. Moritz..) moet je op een aantal SuC locaties ook betalen voor gebruik van de hotel parkeerplaats (sowieso in Poznan en Warschau). En uit de reviews blijkt dat er ook vaak ICE's doodleuk geparkeerd staan, of dat er storingen zijn. De Poznan SuC lag er op de heenreis naar Warschau dan ook uit. Dit bleek enkel uit een andere route die ABRP aangaf (kleine 300km om via Wroclaw met 70km/u rijden meen ik te herinneren..). Zowel ABRP als Tesla navigatie gaven niet aan waarom de route opeens anders was. Geen goede reclame voor Tesla (waar ABRP wat betreft informatie afhankelijk van is). Gelukkig had ik al niet enkel op SuC's gerekend, en ook een Greenway pas aangeschaft en de Orlen app gedownload. Laden bij Orlen benzinestations (..) is (nog) gratis en het snelst (100kW). Greenway rekent een acceptabel tarief voor doorgaans 50kW laders (er zijn een paar 90/100kW laders).
 
Sommige plaatsen bevinden zich achter een slagboom met pincode. Je wagen heeft dan blijkbaar de pincode weer op je scherm als je aankomt (zelf nog geen ervaring mee).
Sinds Kortrijk een slagboom heeft laad ik er vaker dan in Lille. Daarvoor sloeg ik Kortrijk steenvast over omdat 9 van de 10 alles ge-iced was door bioscoop en mc donalds bezoekers. Ook codes van wc’s of lounges staan in je navi.
 
  • Informative
Reactions: nico180 and wooter
Even op het rode supercharger symbooltje in je navigatie klikken, en de code voor de eventuele slagboom is zichtbaar in het pop-up schermpje wat je dan krijgt.
@coolname : dit is het antwoord dat je zocht wanneer er een code is.
Alleen op het moment zelf komt het ond niet altijd terug dat het gewoon in de Nav is.
En geld ook idd zoals eerder vermeld voor code voor wc... zoals in Val de Meuse.
 
  • Helpful
Reactions: coolname
Even op het rode supercharger symbooltje in je navigatie klikken, en de code voor de eventuele slagboom is zichtbaar in het pop-up schermpje wat je dan krijgt.

@coolname : dit is het antwoord dat je zocht wanneer er een code is.
Alleen op het moment zelf komt het ond niet altijd terug dat het gewoon in de Nav is.
En geld ook idd zoals eerder vermeld voor code voor wc... zoals in Val de Meuse.
Dank je! Dit had ik nog niet eerder gehoord! Goed geregeld!
 
D20C365D-EFFB-4E1D-836B-89A372DF57E9.jpeg
3E132C35-BC73-4BE8-A826-072675CDD06A.jpeg
A2599680-6A58-42F0-B711-FE0018F3DCBF.jpeg


SuC Hilden achterste gedeelte zijn de 250 kW laders. Leuke gezellige locatie waar je ook veel andere EV auto’s ziet.
 
View attachment 597144 View attachment 597145 View attachment 597143

SuC Hilden achterste gedeelte zijn de 250 kW laders. Leuke gezellige locatie waar je ook veel andere EV auto’s ziet.

Ik sta daar nu en kwam vanuit Keulen. Man man man, vanaf daar is 6 min rijden vanaf de snelweg (eraf bij de A3, stukje a46, er weer af en dan weer a46 terug). Straks weer 5min naar de a3. Los van het laden duurt dit alleen al 10m omrijden. Prima, maar niet als het de 5e stop is van Vandaag.
 
Ik sta daar nu en kwam vanuit Keulen. Man man man, vanaf daar is 6 min rijden vanaf de snelweg (eraf bij de A3, stukje a46, er weer af en dan weer a46 terug). Straks weer 5min naar de a3. Los van het laden duurt dit alleen al 10m omrijden. Prima, maar niet als het de 5e stop is van Vandaag.
Wat een geklaag weer zeg! Dit had je toch al kunnen weten door gewoon naar je navigatiescherm te kijken?

Hilden.png


Als ik jou was zou ik snel je onpractische auto inruilen voor een ICE.
 
Zou dat dan geholpen hebben ? Verder is het gewoon de ligging en niet de auto die onpraktisch is, meen ik uit de comment te begrijpen :p
Zijn mening over het verlies aan tijd kan je terug lezen in meerdere topics. Uit z'n eigen bericht : het is alweer z'n 5e stop en laden kost ook alweer tijd. Een accu auto is gewoon zonde van zijn kostbare tijd. En dat voor een Suc locatie die, nog vanaf de snelweg gemeten, maar 2km rijden is.
 
Zijn mening over het verlies aan tijd kan je terug lezen in meerdere topics. Uit z'n eigen bericht : het is alweer z'n 5e stop en laden kost ook alweer tijd. Een accu auto is gewoon zonde van zijn kostbare tijd. En dat voor een Suc locatie die, nog vanaf de snelweg gemeten, maar 2km rijden is.

inmiddels ben ik in Zevenaar. Hilden was inderdaad gezellig, maar ik probeer het zo efficiënt mogelijk te houden.

Op de hele reis ben ik alleen meer dan 30min bezig om vanaf de snelweg steeds naar de superchargerlocatie te rijden (en weer terug de snelweg op). Daar komt dan de extra tijd voor het laden nog bij.

de route zag er door werkzaamheden naar Hilden toe wat anders uit.
 

Attachments

  • 38DDEB06-1BFB-4D0A-950C-1E2FC1F521B7.png
    38DDEB06-1BFB-4D0A-950C-1E2FC1F521B7.png
    798.7 KB · Views: 37
Last edited:
Op de hele reis ben ik alleen meer dan 30min bezig om vanaf de snelweg steeds naar de superchargerlocatie te rijden (en weer terug de snelweg op). Daar komt dan de extra tijd voor het laden nog bij.
Reistijd is voor jou blijkbaar echt een grote ergernis. En dit al een langere tijd. Waarom blijf je dan toch electrisch rijden? Waarom pak je niet het vliegtuig, ben je er nog sneller? 5x laden houdt in dat je ergens in het zuiden hebt gezeten, iets van Italie ofzo. Is vliegend maar 2 uurtjes!

de route zag er door werkzaamheden naar Hilden toe wat anders uit.
Je kwam toch juist uit Keulen? Ben je weer terug gereden naar Keulen? :confused:
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Paco