Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
113 kW bij een 90D heb ik als hoogste gezien (43% SoC).
Overigens kon een paar jaar terug (feb 2014) al boven de 120 kW geladen worden (SoC 17%): Tesla Cranks Superchargers Up Past 120 kW | Inside EVs

Dus vaker naar de SuC :)

We weten jammer genoeg niet wat men softwarematig nog heeft gedaan. Duurzaamheid van de batterij staat bovenaan het prioriteitenlijstje wat kan hebben geleid tot een zeer "behoudende" laadsnelheid na aanvankelijk hoger toegelaten te hebben. In dat geval werkt het overigens wel gezien de prognose dat de batterijen een half miljoen km mee kunnen gaan zonder storende degradatie.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Gisterenavond (te) laat: 118kw bij Dordt, stall 4c, 16%soc. Hoogste dat ik ooit zag!

Maar Dordrecht is één van de nieuwsten met 145 Kw af te geven vermogen. Stel nou dat straks de eerste Model 3 daar komt, met zeg 60 kWh batterij en voorbereid op SuC 3 (dus kan heel snel laden) dan heeft hij geen enkele moeite met de 145 Kw en kan dit wellicht lang volhouden. Om dan van 20% naar 80% te gaan, wat in dit geval iets van 36 kWh betekent (zaken als brick even weggedacht) dan kan die laadcyclus wel eens heel snel worden gedaan. Onzin natuurlijk maar stel dat hij die 145 kan vasthouden tot 80% dan zou hij in 15 minuten weer weg kunnen zijn met een range van 43 x 6,5 km = 279 km (5 kWh brick). (Ook even optimistisch wat verbruik betreft, rond 150 Wh/km wat overigens niet onmogelijk lijkt). Genoeg koffiedik voor vandaag.
 
Net in Wiesbaden geladen. Die ligt wat minder op de route voor veel Nederlanders. Moet voor werk in Frankfurt zijn en wil morgen graag vol weer weg.

Heb op teslavragen ook een review achtergelaten. 4 stalls verstopt achter een Marriot Courtyard hotel.

Ook even tien minuten op Mogendorf gestaan en daar haalde ik 116kwh (16% soc).
 
  • Informative
Reactions: nico180
Maar Dordrecht is één van de nieuwsten met 145 Kw af te geven vermogen. Stel nou dat straks de eerste Model 3 daar komt, met zeg 60 kWh batterij en voorbereid op SuC 3 (dus kan heel snel laden) dan heeft hij geen enkele moeite met de 145 Kw en kan dit wellicht lang volhouden. Om dan van 20% naar 80% te gaan, wat in dit geval iets van 36 kWh betekent (zaken als brick even weggedacht) dan kan die laadcyclus wel eens heel snel worden gedaan. Onzin natuurlijk maar stel dat hij die 145 kan vasthouden tot 80% dan zou hij in 15 minuten weer weg kunnen zijn met een range van 43 x 6,5 km = 279 km (5 kWh brick). (Ook even optimistisch wat verbruik betreft, rond 150 Wh/km wat overigens niet onmogelijk lijkt). Genoeg koffiedik voor vandaag.

Het interessante is dat de (piek)laadsnelheid met nieuwere modellen juist achteruit lijkt te gaan met name door de silicon anode. Ik zou dus eerder speculeren dat de fenomenale laadsnelheden die Elon Musk suggereerde in de befaamde v3 tweet eerder betrekking hebben op het Tesla Semi project dan op passagiersvoertuigen. Sowieso, indien de 2170 cellen echt beter zijn dan de 18650's met betrekking tot laadvermogen dan moet er heel binnenkort toch een update van de S/X aangekondigd worden met deze erin. Anders klopt de meermaals herhaalde boodschap dat die op alle vlakken beter zijn dan de Model 3 niet.