Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Provada zijn de overeenkomsten getekend voor een nieuwe van der Valk in Den Hoorn. (bij Delft)

Open in 2019. Mooie locatie voor een supercharger!
Ik kan het toch weer een keer niet laten:

Veel gunstiger zou zijn de afrit Delft Noord waar recent een benzinepomp, KFC en Starbucks zijn gekomen en McDonald's op een paar honderd meter ligt, terwijl het niet alleen aan de A4 maar ook aan de A13 ligt en dichter bij de A12 dan Den Hoorn.

Hendrik? ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: sweep and HWS
Ik heb het 1 keer vol zien staan in Emsbüren, maar dat was toen Teslabjorn er stond en er dus een aantal fans naar hem toe kwamen (inclusief wijzelf overigens) :p Maar voor de rest altijd zeer rustig daar inderdaad. Alhoewel het met de komst van de Model 3 wellicht wel nodig gaat zijn om uit te breiden.
 
Voor de Frankrijkgangers: volgens de site van Tesla is de Supercharger op de A5 bij Chateauvillain nu open. Dat is een mooie nieuwe locatie als je de Autoroute des Anglais neemt. 290 km vanaf SuC Urvillers, 170 km vanaf SuC Reims en 148 km van SuC Beaune.

Grappige situatie, voor elke rijrichting 6 stalls.

Schermafdruk 2017-06-16 15.49.26.png
 
Mooi. Dicht genoeg bij Langres naar je zin??;)
Vanaf het eind van dit jaar is dit een mooie locatie. Dan wordt het namelijk interessant om Nijvel-Charleroi-Reims-Beaune te rijden. Dan is de A34 klaar en dan is die route korter en sneller dan via Luxemburg. Nu is het nog altijd 40-50 kilometer omrijden als je via Saint-Quentin gaat. Wat wel weer fijn is aan deze weg is is dat het zo veel rustiger is dan door het Moezel dal te rijden.
 
Nee, wat mij betreft een gemiste kans. +/- 2 x 20 km omrijden wil je niet op doorreis.
Was dat maar zo. Je kunt bij zo'n service namelijk niet in de tegengestelde rijrichting weer de autoroute op. Dat komt door de peage, wat op zijn beurt de reden is dat er voor beide rijrichtingen afzonderlijk 6 stalls staan. Dus vanaf het kruispunt A5/A31 bij Langres in de richting van Reims, laden bij Chateauvillain en dan in dezelfde rijrichting tot de eerste afrit bij de D396. Daar keren voor de tolpoortjes om nog meer tijdverlies en extra peage te voorkomen - schat ik op een tientje door extra km en de onderbreking - en weer terug naar het kruispunt Langres. Bij elkaar circa 80 km. Helaas voor de route van Luxemburg naar Dijon geen optie, dus nog even wachten op SuC in Langres zelf.

Of zie ik dit verkeerd?
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo
Was dat maar zo. Je kunt bij zo'n service namelijk niet in de tegengestelde rijrichting weer de autoroute op. Dat komt door de peage, wat op zijn beurt de reden is dat er voor beide rijrichtingen afzonderlijk 6 stalls staan. Dus vanaf het kruispunt A5/A31 bij Langres in de richting van Reims, laden bij Chateauvillain en dan in dezelfde rijrichting tot de eerste afrit bij de D396. Daar keren voor de tolpoortjes om nog meer tijdverlies en extra peage te voorkomen - schat ik op een tientje door extra km en de onderbreking - en weer terug naar het kruispunt Langres. Bij elkaar circa 80 km. Helaas voor de route van Luxemburg naar Dijon geen optie, dus nog even wachten op SuC in Langres zelf.

Of zie ik dit verkeerd?
Klopt helemaal.

Ik rij er maandag wel even langs voor een paar foto's. Ik moet toch die kant op.
 
Grappige situatie, voor elke rijrichting 6 stalls.

View attachment 231529

dat had men anders kunnen oplossen denk ik : de supercharger zelfe als afscherming tussen de twee rijrichtingen.
Zodanig dat men aan elke zijde van de kolom kan parkeren.
Met andere woorden; bvb voor 12 stalls : 24 parkeerplaatsen : 12 in de ene rijrichting, 12 in de andere en de 12 superchargers zelfe er tussen in.
 
  • Like
Reactions: FVO
dat had men anders kunnen oplossen denk ik : de supercharger zelfe als afscherming tussen de twee rijrichtingen.
Zodanig dat men aan elke zijde van de kolom kan parkeren.
Met andere woorden; bvb voor 12 stalls : 24 parkeerplaatsen : 12 in de ene rijrichting, 12 in de andere en de 12 superchargers zelfe er tussen in.
Dat idee had ik ook, maar dat blijkt minder praktisch dan je zou denken. In dat geval zouden ze behoorlijk wat afgraaf- en asfalteerwerk moeten doen. Nu maken ze gebruik van bestaande parkeerplaatsen.