Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Urmond bij de Supercharger gemerkt dat bij 3A en 4B het wegdek verzakt is. Met name bij 4B is de verzakking zo ernstig dat je bij het in- en uitrijden de grond raakt. Ik heb Tesla al op de hoogte gesteld, maar ik verwacht niet dat dit zeer snel opgelost zal zijn. Dus: voorzichtig met de meest rechtse Supercharger in Urmond!

IMG_0828.jpg
IMG_0829.jpg
 
en langs de andere kant word je op de vingers getikt als je ze te frequent gebruikt. :confused:

ik denk dat we dit niet moeten overdrijven.
Tesla heeft altijd gesteld dat de bedoeling van de Superchargers eruit bestaat dat Roadtrips mogelijk worden.

Dus niemand zal een brief krijgen omdat hij van pakweg 9.000km van Setermoen naar Tarragona en terug rijdt met 45 Supercharger-stops; zonder één keer te laden aan een klassieke laadpaal.

Maar het is niet de bedoeling dat mensen die in de buurt van een SuC wonen, steeds daar weer gaan laden én de plekken bezet houden voor Tesla-rijders die de SuC nodig hebben om hun trip verder te zetten.
 
Eens qua roadtrips.. maar dan moet je in je berekeningen niet simpelweg "70% laden bij een SuC" noemen.. zet er dan bij dat dat verondersteld dat je 70% van je km roadtrips doet.
Kwestie van afspraken en definities, want wat is dan een roadtrip? Een rit > 300km? Of ook een rit van > 150km als je dezelfde dag weer terug wilt? En wordt het anders als je dergelijke ritten - precies dezelfde ritten - dan 4 maal per week doet...?
 
Overigens snap ik die 70% geladen bij suc's sowieso niet. Bij het evenement "one billion miles charged at suc's" werd door Tesla gezegd dat men er van uit ging dat slechts 10% van alle geladen kWh's bij suc's gebeurt en de rest elders. Oftewel zouden er door Tesla's samen zo'n 10 miljard mijl gereden moeten zijn. Zelf denk ik dat het ergens tussen die 10 en 70 procent zal liggen, rond 30 - 40 of zoiets.
 
Overigens snap ik die 70% geladen bij suc's sowieso niet. Bij het evenement "one billion miles charged at suc's" werd door Tesla gezegd dat men er van uit ging dat slechts 10% van alle geladen kWh's bij suc's gebeurt en de rest elders. Oftewel zouden er door Tesla's samen zo'n 10 miljard mijl gereden moeten zijn. Zelf denk ik dat het ergens tussen die 10 en 70 procent zal liggen, rond 30 - 40 of zoiets.
We weten dat Tesla veel dingen goed doet maar ook dat communicatie daar nog niet onder valt:wink:. Ben benieuwd hoe snel de calculatie op de website aangepast wordt...
 
Gisteren teruggereden uit Italië, ging prima, de nav leidde ons zelfs om files heen! Overal snel kunnen laden, in Achern wordt wel geICEd, zelfs door een Ducati (waarschijnlijk een paar keer eruit getrokken [emoji38]).
Maar in Urmond waren vier stalls bezet, wij dus minder snel laden. Het regende dus we bleven even in de auto zitten. Twee van de ander auto's hadden alleen de bestuurder in de auto, dan dringt al snel het vermoeden op dat het lokale laders zijn, zaterdag om 19:30.
Uiteindelijk met 5% marge 109km/h door de kou en regen naar huis gereden.
Had ook niet verwacht dat een van die twee zou afkoppelen om ons sneller door te kunnen laten laden, maar dat was wel fijn geweest...
 
Dus niemand zal een brief krijgen omdat hij van pakweg 9.000km van Setermoen naar Tarragona en terug rijdt met 45 Supercharger-stops; zonder één keer te laden aan een klassieke laadpaal.

Het vervelende is dat dat dus wel is gebeurd. Als je de Amerikaanse draad leest zijn er legio bestuurders die nooit lokaal superchargen (omdat er bv gewoon geen supercharger bij hen in de buurt is) maar die wel een brief hebben gekregen. Nu schat ik dat eerder in op het gekende totale onvermogen van Tesla om goed te communiceren eerder dan dat er een beleidsverandering ivm superchargen is, maar toch. Dat verklaart al iets beter waarom er nu al bijna 600 posts in het betreffende draadje staan.
 
Had ook niet verwacht dat een van die twee zou afkoppelen om ons sneller door te kunnen laten laden, maar dat was wel fijn geweest...
Dat snap ik helemaal. Maar... als ik 1 van de 4 aangeslotenen geweest zou zijn, denk ik niet dat ik het initiatief zou nemen naar een arriverende Tesla-rijder of hij misschien sneller wil laden dan ik. In principe wil iedereen zo kort mogelijk laden bij een suc. Soms maakt het me weinig uit en het gebeurt wel dat ik een dutje doe tijdens het laden bij een suc. Ik zet dan de wekker bijvoorbeeld 50 minuten later en dan rijd ik weer weg.

Als iemand denkt echt sneller te moeten laden dan de andere aanwezigen, dus met een goede reden, zal hij/zij wel zelf in actie moeten komen om het aan de andere te vragen. Anders zie ik het niet gebeuren...
 
Wij waren duidelijk herkenbaar als roadtrippers, twee volwassenen met kleine drie jongens, dvd schermpjes aan de hoofdsteunen. Maar het klopt wat je zegt, we zijn verwend en teleurgesteld als we de 500km/h niet halen [emoji15]

Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de "onbezette Tesla's" hier betekende dat de inzittenden gewoon bij v.d. Valk binnen waren, al was het maar om uitgebreid naar de toiletten te gaan, koffie te drinken of gewoon naar de schildpadden kijken?
 
Ik denk dat we ons niet al te druk moeten maken. We weten niet eens hoeveel emails (geen brieven) er verstuurd zijn en als het om Tesla gaat hoeft er maar ergens eentje een lekke band te krijgen (of een bekeuring) en het is wereldnieuws.

Voorlopig houd ik het er op dat van ons wordt verwacht dat we voorzichtig zijn met local chargen. Niet dat dat niet mag maar dat het niet zo mag zijn dat we de roadtrippers in de weg zitten.
Als een SuC er verlaten bij ligt zal er niemand problemen mee hebben als er een local gaat chargen (als hij dat er voor over heeft).
Een verlaten SuC is geen goed visitekaartje. Er zouden eigenlijk altijd wel een paar auto's moeten staan :)

Het gaat niet om de kWh prijs, die is voor Tesla enorm laag en op basis daarvan haal je toch nooit het voor SuC gebruik gereserveerde bedrag, maar om de doorstroming.

Misschien moeten we even afwachten wat er verder verstuurd wordt en geen conclusies trekken.

Ondertussen groeit het netwerk wekelijks en dat blijft uniek!
 
zou elon ook een mailtje sturen naar de SeC's die SuC's hebben, regelmatig zie ik dat daar auto's geladen worden voor klanten die de wagen komen afhalen; dit lijkt me onder de categorie "local charging" te vallen :) De doorstrooming lijkt me daar ook impact van te hebben. Nu volstaat het om even te vragen om de auto te verplaatsen, maar het is niet altijd duidelijk of het nu een wagen is van iemand die staat te wachten, of een wagen die in onderhoud is (qua urgentie kan dat tellen).