You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla moet snel veel meer SuC's/stalls gaan bijplaatsen. Als iedereen er 70% gaat laden om de door Tesla voorgerekende brandstofbesparing te halen, zal het nog wel drukker worden. ;-)
en langs de andere kant word je op de vingers getikt als je ze te frequent gebruikt.
Kwestie van afspraken en definities, want wat is dan een roadtrip? Een rit > 300km? Of ook een rit van > 150km als je dezelfde dag weer terug wilt? En wordt het anders als je dergelijke ritten - precies dezelfde ritten - dan 4 maal per week doet...?Eens qua roadtrips.. maar dan moet je in je berekeningen niet simpelweg "70% laden bij een SuC" noemen.. zet er dan bij dat dat verondersteld dat je 70% van je km roadtrips doet.
We weten dat Tesla veel dingen goed doet maar ook dat communicatie daar nog niet onder valt:wink:. Ben benieuwd hoe snel de calculatie op de website aangepast wordt...Overigens snap ik die 70% geladen bij suc's sowieso niet. Bij het evenement "one billion miles charged at suc's" werd door Tesla gezegd dat men er van uit ging dat slechts 10% van alle geladen kWh's bij suc's gebeurt en de rest elders. Oftewel zouden er door Tesla's samen zo'n 10 miljard mijl gereden moeten zijn. Zelf denk ik dat het ergens tussen die 10 en 70 procent zal liggen, rond 30 - 40 of zoiets.
Dus niemand zal een brief krijgen omdat hij van pakweg 9.000km van Setermoen naar Tarragona en terug rijdt met 45 Supercharger-stops; zonder één keer te laden aan een klassieke laadpaal.
Nu schat ik dat eerder in op het gekende totale onvermogen van Tesla om goed te communiceren eerder dan dat er een beleidsverandering ivm superchargen is, maar toch.
Dat snap ik helemaal. Maar... als ik 1 van de 4 aangeslotenen geweest zou zijn, denk ik niet dat ik het initiatief zou nemen naar een arriverende Tesla-rijder of hij misschien sneller wil laden dan ik. In principe wil iedereen zo kort mogelijk laden bij een suc. Soms maakt het me weinig uit en het gebeurt wel dat ik een dutje doe tijdens het laden bij een suc. Ik zet dan de wekker bijvoorbeeld 50 minuten later en dan rijd ik weer weg.Had ook niet verwacht dat een van die twee zou afkoppelen om ons sneller door te kunnen laten laden, maar dat was wel fijn geweest...
Wij waren duidelijk herkenbaar als roadtrippers, twee volwassenen met kleine drie jongens, dvd schermpjes aan de hoofdsteunen. Maar het klopt wat je zegt, we zijn verwend en teleurgesteld als we de 500km/h niet halen [emoji15]
We weten dat Tesla veel dingen goed doet maar ook dat communicatie daar nog niet onder valt:wink:. Ben benieuwd hoe snel de calculatie op de website aangepast wordt...