Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Probleem met vakken in Moers is vandaag opgelost
e08c1123058825f5112d8887925c8574.jpg

Dat hebben ze dan snel geregeld. Had vorige week een mail gestuurd dat de SuC niet toegankelijk was.
 
Een week of 3 geleden werd ik door de dienstdoende bewaakster weggestuurd. Ze mocht niemand lopend het terrein aflaten :(

Zou dat mijn schuld zijn? Laatst was ik er op een avond toen een event was bij de Ziggo Dome. Alle Superchargers waren bezet en er zaten op 2 Taxichauffeurs na geen mensen in de auto's. Binnen was ook maar 1 iemand, dus al die andere auto's waren bestuurderloos... Ik vroeg aan een medewerker van Tesla of zij auto's aan het laden waren, maar dat bleek niet het geval. Toen ik weg reed bleek waarom: er kwam een koppel in gala kleding het terrein opgelopen, duidelijk bij een event in de buurt geweest en bij de Supercharger geparkeerd! Toen ik de volgende keer bij Tesla was stond iemand van Tesla buiten om te vragen of alles naar wens was, toen heb ik geklaagd over dit soort Superchargerbezetters...

Eigenlijk wel mooi om te zien dat ze er iets mee hebben gedaan. Al zal niet iedereen die het terrein lopend verlaat zijn auto voor uren bij de Supercharger achterlaten.
 
Zou dat mijn schuld zijn? Laatst was ik er op een avond toen een event was bij de Ziggo Dome. Alle Superchargers waren bezet en er zaten op 2 Taxichauffeurs na geen mensen in de auto's. Binnen was ook maar 1 iemand, dus al die andere auto's waren bestuurderloos... Ik vroeg aan een medewerker van Tesla of zij auto's aan het laden waren, maar dat bleek niet het geval. Toen ik weg reed bleek waarom: er kwam een koppel in gala kleding het terrein opgelopen, duidelijk bij een event in de buurt geweest en bij de Supercharger geparkeerd! Toen ik de volgende keer bij Tesla was stond iemand van Tesla buiten om te vragen of alles naar wens was, toen heb ik geklaagd over dit soort Superchargerbezetters...

Eigenlijk wel mooi om te zien dat ze er iets mee hebben gedaan. Al zal niet iedereen die het terrein lopend verlaat zijn auto voor uren bij de Supercharger achterlaten.

Als het gaat om het bezetten van de Superchargers voor langer dan nodig is om te laden dan heb ik daar ook geen goed woord voor over. Parkeer hem dan op één van de andere plaatsen en dan kun je nog 22Kw laden als je wilt. Dan is hij uiteindelijk ook vol. Op deze manier verprutsen ze het voor de rest.
 
Bedankt voor het aanslingeren Chris! t is weer Holland op z'n smalst: ikke ikke gratis laden en parkeren, f..k de rest.

Zou dat mijn schuld zijn? Laatst was ik er op een avond toen een event was bij de Ziggo Dome. Alle Superchargers waren bezet en er zaten op 2 Taxichauffeurs na geen mensen in de auto's. Binnen was ook maar 1 iemand, dus al die andere auto's waren bestuurderloos... Ik vroeg aan een medewerker van Tesla of zij auto's aan het laden waren, maar dat bleek niet het geval. Toen ik weg reed bleek waarom: er kwam een koppel in gala kleding het terrein opgelopen, duidelijk bij een event in de buurt geweest en bij de Supercharger geparkeerd! Toen ik de volgende keer bij Tesla was stond iemand van Tesla buiten om te vragen of alles naar wens was, toen heb ik geklaagd over dit soort Superchargerbezetters...

Eigenlijk wel mooi om te zien dat ze er iets mee hebben gedaan. Al zal niet iedereen die het terrein lopend verlaat zijn auto voor uren bij de Supercharger achterlaten.
 
Wordt steeds beter.
Sinds een paar dagen één er bij in Ruigen (Zwi), even ten zuiden van Bern.. Vandaag is trouwens ook Folkestone bij de Eurotunnel terminal (6 stalls) er bij gekomen.
Schermafbeelding 2015-10-08 om 07.10.19.png



Hoe staat het eigenlijk met de SUC's richting wintersport ? Is daar voldoende capaciteit? En wat als je wagen twee weken stilstaat bij zware vriestemps op je bestemming ? Iemand ervaring mee?
 
Ben afgelopen Februari naar Oostenrijk(wintersport) gereden zonder problemen.
Alleen bij Wilnsdorf was het druk (in de rij achter 2 andere auto's) maar toen waren Mogendorf en Moers nog niet open. (Uiteindelijk 20 minuten moetn wachten op een vrije plek..) Verder overal wel een paar plaatsen vrij bij aankomst en vaak zelfs alleen.
Op locatie had ik de luxe van een buiten stopcontact en heb daar de auto tot 90% geladen op de eerste dag. Daarna heeft de auto 6 dagen stil gestaan zonder problemen. Toen we weggingen was het eerste stuk berg af en kwamen we met meer energie in de batterij onderaan de berg dan waarmee we vertrokken waren bij het huisje.. :biggrin: Zorg ook dat je met minder dan 100% batterij vertrekt als je bergaf moet anders doet je regen het niet en moet je alles op de rem doen.

Je moet alleen rekening houden met een paar uur meer reistijd dan met een ICE.

Hoe staat het eigenlijk met de SUC's richting wintersport ? Is daar voldoende capaciteit? En wat als je wagen twee weken stilstaat bij zware vriestemps op je bestemming ? Iemand ervaring mee?
 
Hoe staat het eigenlijk met de SUC's richting wintersport ? Is daar voldoende capaciteit? En wat als je wagen twee weken stilstaat bij zware vriestemps op je bestemming ? Iemand ervaring mee?
Hoeveel mensen gaan er twee weken op wintersport? Is er meestal maar 1 denk ik. Anders zou ik ergens een stopcontactje zoeken. Hebben ze daar ook volop. SuC's heb je daar niet voor nodig is meer voor de heen en terugreis.
 
Zorg ook dat je met minder dan 100% batterij vertrekt als je bergaf moet anders doet je regen het niet en moet je alles op de rem doen.

Volgende mogelijkheid bestaat dan ook nog om niet te moeten remmen.
Dit hebben Dirk en ik uitgetest in een afdaling van 12%, ergens in Noorwegen.

Zet de auto in zijn achteruit en laat hem naar beneden bollen. Om af te remmen, moet de dan gas geven. Je moet wel even een klik in uw hoofd maken om in de bocht de juiste reflex te hebben.
We hebben het maar enkele bochten volgehouden, maar het werkt wel en zorgt ook voor hilariteit in de auto.:wink:
 
Volgende mogelijkheid bestaat dan ook nog om niet te moeten remmen.
Dit hebben Dirk en ik uitgetest in een afdaling van 12%, ergens in Noorwegen.

Zet de auto in zijn achteruit en laat hem naar beneden bollen. Om af te remmen, moet de dan gas geven. Je moet wel even een klik in uw hoofd maken om in de bocht de juiste reflex te hebben.
We hebben het maar enkele bochten volgehouden, maar het werkt wel en zorgt ook voor hilariteit in de auto.:wink:

Voor een extra leuk einde van je wintersport vakantie :smile:
 
Klopt helemaal.. hou er dan ook direct rekening mee dat het bergop net andersom werkt..-:) zie scherm in het filmpje..
Eind 2013 naar Davos gereden..bergop (laatste 20 km geloof ik) vrat het energie.. bergaf kwam een groot deel er weer bij - handigste is om bij de afdaling je CC aan te zetten. Daarmee genereer je mi het meeste energie terug.


Dat is een heel goede tip waar ik anders niet direct (maar pas bij het bergaf rijden...) zelf zou opkomen!
 
Last edited by a moderator:
gaan de electronisch getelde kms dan ook achteruit? je verlegt dan ook nog de 80.000km garantie grens!

Volgende mogelijkheid bestaat dan ook nog om niet te moeten remmen.
Dit hebben Dirk en ik uitgetest in een afdaling van 12%, ergens in Noorwegen.

Zet de auto in zijn achteruit en laat hem naar beneden bollen. Om af te remmen, moet de dan gas geven. Je moet wel even een klik in uw hoofd maken om in de bocht de juiste reflex te hebben.
We hebben het maar enkele bochten volgehouden, maar het werkt wel en zorgt ook voor hilariteit in de auto.:wink:
 
Het duurt in Oostenrijk eventjes voordat iets op gang komt, maar dan gaat het ook snel.

Vanmiddag is St. Valentin (8 stalls) online gekomen.

Voor ons een prima aanvulling. Halveert de afstand (300 km+) tussen Salzburg, resp Regensburg/Hengersberg en Wenen. Er was al een tussenoplossing bij SeC Linz (Traun) maar dat is in beide richtingen een flink stukje binnendoor met stoplichten.
Dit is de eerste Oostenrijkse heel dicht bij de autosnelweg, en dan nog wel 8 stalls. Prima.

We proberen hem over twee weken uit.
 
Bij Regensburg hebben ze lekkere pizza. En ze verkopen ook losse pizza slices, dus als lunch ook erg handig :) Blijft gewoon geweldig, even een kopje koffie en wat te eten. Daarna kom je terug bij de auto en kun je weer een flink eind rijden.

(goede herinneringen van onze Salzburg/Ljubljana road trip)
 
Iemand idee of Zwolle een probleem heeft ?
sta hier nu te laden op 70A... nog trager dan chademo..

Misschien straks Tesla maar eens bellen

Ik was er anderhalve week geleden, stond zelf op 4A en had nergens last van. Iemand op 2A had wel lagere snelheid. Na op 1A te gaan staan ging het sneller maar nog steeds niet volle snelheid.
Heb hem toen ook aangeraden om Tesla te bellen maar weet niet of ie dat gedaan heeft.