Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
In winterse temperaturen haal je het niet zonder erg traag te rijden ... Met De toegelaten snelheid zou een suc haalbaar moeten zijn aan Tesla om daar voor te zorgen. En ja in Noorwegen haalde ik door de 80km u limiet ook mooie waarden maar kan niet de bedoeling zijn om 70km u op autostrade te rijden ? Of wel ?

Neen, maar we zijn nog in de opbouwfase en wij zijn de pioniers (al drie jaar). Als we medio 2018 kijken dan zullen die gaten ongetwijfeld opgevuld zijn en de auto's die dan geleverd worden hebben de nieuwe batterijen die ongetwijfeld sneller laden en wellicht ook meer km's bieden bij eenzelfde volume. Dan heb je waarschijnlijk deze gedachtenwisselingen niet meer of het moet over wegen aan de rand van de SuC civilisatie gaan :) Ik denk ook maar zo, in ruil voor afnemend ongemak (ik weet nog de eerste trip met drie SuC's in D), reis ik nog steeds gratis. Vroeger waren we voor een reis als nu tussen 400 en 450 € kwijt aan benzine, niet te spreken van al het (extra) onderhoud dat de Chrysler nodig had. We zijn nu voor de elfde keer hier met de Tesla dus besparing is behoorlijk. In totaal 160k km alles bij elkaar. En dan dat heerlijke reizen....... En het blijft uitkijken naar de nieuwe SuC's. Misschien de volgende keer weer wat handiger.
 
Dat zou eigenlijk wel eens kunnen tegenvallen hoor... De kans dat Tesla een extra SUC plaats tussen twee andere is véél kleiner dan dat ze het netwerk uitbreiden om blinde vlekken op te vangen... Er zullen waarschijnlijk altijd enkele trajecten over blijven die van in het begin een verkeerde locatie gekregen hebben op een bepaalde route die niet vlot te halen zal zijn zonder trager rijden.

Ik denk dat de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de inplanning simpelweg op een grote kaart werken met range cirkels rond elke SUC en op zoek gaan naar lege plekken zonder cirkel, eenmaal twee bestaande SUC's een overlappende cirkel hebben (maar spijtig genoeg niet voor alle modellen in alle weersomstandigheden) gaat dat geen prioriteit geven voor Tesla.
 
Hans je doet me aan deze denken:
Three women were in a bar talking about their husbands and how they made love. The first woman said, "My husband is a psychologist, and before we make love, he brings me flowers and candy. I like that."

The second woman proclaimed, "My husband is a mechanic, he makes love a little rough, but really tunes my engine; I like that!"

The third woman replied, "Well my husband works for Microsoft and all he does is sit on the edge of the bed and tell me how good it's going to be, when I finally get it..."
 
Hans je doet me aan deze denken:

Prima. Als 100% Apple gebruiker weet ik wel wat je bedoelt.

Een klein voorproefje. Dit is wat men in LA gaat doen. De US hebben wat voorrang omdat daar Model 3 eerder op de weg zal zijn maar dat gaat hier natuurlijk ook gebeuren. Geduld en geniet van wat er allemaal al is en wees blij met wat er nog in het verschiet ligt. Het zal altijd nog beter gaan worden.

Schermafbeelding 2017-05-02 om 11.27.09.png
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Denk je er aan om van de bezochte Superchargers voor "het nageslacht" een review te maken voor onze Teslavragen site?
TeslaVragen - SuC (review)
We hebben er al een aantal maar er zijn er veel nog niet gemeld.

Ik heb van onze trip naar Kopenhagen met Pasen ook nog een "verslag" met beeldmateriaal. :oops: Helaas nog geen tijd gehad om ze te melden Hans. Maar ik beloof het om het zeker te doen. :)
 
Cullar, Spanje. Zuidelijker zijn ze niet te vinden, in Europa. 2093 km van Utrecht.
Als je SuC aandoet vanuit Granada richting Murcia moet je even zelf nadenken. De SuC ligt langs de snelweg de andere kant op, en je moet even een stukje terug in de andere richting. Geen probleem. De navigatie wilde me na afloop van het laden echter 12 km verder in de 'verkeerde' richting sturen, en dan dus weer 12 km extra in de juiste richting. Ook geen wegwijzer richting Murcia en een geraadpleegde trucker wist ook niet beter.

Haha, dan kennen ze Keezje nog niet. Die zoekt gewoon een gat in de heg. En inderdaad, als je om het BP station rijdt en dan helemaal naar achter, kom je op een vaag weggetje, onder de snelweg door, een stukje parallel, en dan weer ero
IMG_20170504_231407.png
p voor het andere tankstation
 
Maar helaas kan ik bij 'Coming soon' niet laden. Ik ben Hans niet.

Jaloers?


(Het zou overigens vandaag goed uit zijn gekomen als ik het echt kon. Nu weer op de grens van typical bereik moeten rijden (en gehaald) maar dan zou ik via coming soon Gyor (H) en coming soon St Pölten (A) keurig en vlot kunnen reizen en had ik die wat problematische SuC in Wenen niet nodig gehad.)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Een leuke feature aan de suc zou nog zijn dat we niet alleen het aantal vrije stalls zien, maar ook de welke preferred is om te gaan laden.

Indien op elk cijfer een A of B bezet is, dan is het gissen welke de snelste zou zijn die overblijft. Tesla kan in principe berekenen welke vrije stall als eerste weer vol vermogen zal krijgen of welke reeds een groter vermogen heeft dan een ander.

Kan alleen maar positief zijn voor de chauffeurs en om de bezettingsgraad zo laag mogelijk te houden.
 
Ik merk dat de Superchargers eigenlijk nooit de 120 kWh laadsnelheid bereiken. Meestal is het maximum tegen de 110, of een enkele keer 112.
Ik weet dat de temperatuur en lading van de batterypack een faktor is, maar heb met alle variaties wel geladen. Pack is 2 maanden oud / ruim 5000km.
Is dit normaal?
 
Ik merk dat de Superchargers eigenlijk nooit de 120 kWh laadsnelheid bereiken. Meestal is het maximum tegen de 110, of een enkele keer 112.
Ik weet dat de temperatuur en lading van de batterypack een faktor is, maar heb met alle variaties wel geladen. Pack is 2 maanden oud / ruim 5000km.
Is dit normaal?

Ik ben bang van wel. Dat ligt dan niet aan de Supercharger want die kan wel de aangegeven waarde leveren maar de huidige batterijpacks kunnen geen hogere waarde aan dan iets van 117 Kw (hoogste dat ik ooit gezien heb). Misschien dat de nieuwe packs (Model 3) meer aankunnen want onze huidige packs zijn wat cellen betreft al redelijk bedaagd. In de loop der tijd is er wat management en opbouw van de packs natuurlijk wel wat geoptimaliseerd wat in de nieuwe packs van pas zal komen. We hebben gezien wat die nieuwe cellen hebben betekend voor Powerwall en Powerpack (bijna verdubbeling bij bijna gelijke afmetingen) en het kan eigenlijk niet anders dan dat de nieuwe packs voor auto's een verrassing in petto hebben. Mogelijk daarnaast ook langer vasthouden van laadsnelheid waardoor laadtijd behoorlijk kan afnemen. Enfin, we gaan het zien en horen op 2 juni.
 
Ik merk dat de Superchargers eigenlijk nooit de 120 kWh laadsnelheid bereiken. Meestal is het maximum tegen de 110, of een enkele keer 112.
Ik weet dat de temperatuur en lading van de batterypack een faktor is, maar heb met alle variaties wel geladen. Pack is 2 maanden oud / ruim 5000km.
Is dit normaal?

113 kW bij een 90D heb ik als hoogste gezien (43% SoC).
Overigens kon een paar jaar terug (feb 2014) al boven de 120 kW geladen worden (SoC 17%): Tesla Cranks Superchargers Up Past 120 kW | Inside EVs

Dus vaker naar de SuC :)