Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Dit sluit mooi aan op Breukelen. Vannacht is de nieuwe Superchargerkaart vrijgegeven. Mooie ontwikkelingen, bijna een verdubbeling van het aantal dit en komend jaar in NL en grote verdichting in heel Europa. Daarnaast grote uitbreiding van aantal stalls op de bestaande locaties. Let op de ontsluiting van Turkije. Zou het dan toch.....? In ieder geval goed voor de backlog (die toch alweer aardig klimt).
Find Us | Tesla
Die in Bornheim is welkom! Neemt de druk bij het altijd gezellige Waldlaubersheim weg..;)
 
@Hans Noordsij, weet je toevallig ook iets over de SuC ,Slavonski Brod, Croatia. Deze is ook voorzien voor eind 2017 en heeft volgens supercharge info, de Status: Permit - 123 days.
deze SuC zou ideaal zijn om in Hotel Tesla Smart Stay in Belgrado te geraken.

op deze site lijken ze al operationeel.
Punto de recarga Supercharger Slavonski Brod, Croatia

Weet iemand of dr nieuws is over de supercharger bij Slavonksi Brod? Wij reizen deze zomer vanuit Hongarije, via Bosnie naar Kroatie en dan zou die SuC wel heel mooi uitkomen. Anders komen we dr ook wel op 220 en destination chargers, maar liever de zekerheid van een SuC natuurlijk...
 
Weet iemand of dr nieuws is over de supercharger bij Slavonksi Brod? Wij reizen deze zomer vanuit Hongarije, via Bosnie naar Kroatie en dan zou die SuC wel heel mooi uitkomen. Anders komen we dr ook wel op 220 en destination chargers, maar liever de zekerheid van een SuC natuurlijk...

Ik weet daar niets van. Voor mij was Györ de laatste missende schakel.
 
Ik kan het ook niet helpen. Ben een keer tot aan de Roemeense grens gegaan en vooraf aan huisaansluiting geladen en daar op camping met snoertje uit het raam (en enthousiaste bezoekers die er van alles van wilden weten). Of er laadpalen staan weet ik niet (beter dan een ander). Ik gebruik die zelf nooit.

Ik vroeg het ook aan de community he, voel je niet alleen verantwoordelijk voor alle antwoorden hier;) Ik heb het ook in een Kroatisch gedeelte van het forum gepost, ben benieuwd. Anders komen we dr ook wel, door laden op camping of een huisje, alleen dan duurt t allemaal wat langer en wat minder betrouwbaar
 
Ik vroeg het ook aan de community he, voel je niet alleen verantwoordelijk voor alle antwoorden hier;) Ik heb het ook in een Kroatisch gedeelte van het forum gepost, ben benieuwd. Anders komen we dr ook wel, door laden op camping of een huisje, alleen dan duurt t allemaal wat langer en wat minder betrouwbaar

Was meer een reactie aan Dirk (S-19910). En natuurlijk kun je overal komen. Kijk maar op https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/
 
Het valt me op dat bij bijna alle SUCs in Frankrijk er eerst T’s werden geschilderd en nadien terug verwijderd behalve 1 per stack.
Komt er mogelijks een aankondiging dat SUCs gedeeld gaan worden met andere merken?
 

Attachments

  • 71EA13DC-9020-486B-96D9-2939070C6E99.jpeg
    71EA13DC-9020-486B-96D9-2939070C6E99.jpeg
    799.4 KB · Views: 61
Het kan natuurlijk wel een leuke revenue stroom genereren wat voor Tesla zeker welkom zou zijn. Als Tesla zelf overtuigd is dat hun auto’s superieur zijn dan hebben ze volgends hun eigen visie de concurrent niet te vresen... er staan nu zoveel SUCs dat de afwezigheid van ladende auto’s surrealistisch overkomt.
 
Yep, die begrijp ik wel. Het SUC netwerk is op dit moment zonder gelijke en zou voor veel niet-Tesla rijders een welkome aanvulling zijn in bepaalde omstandigheden.

Maar hoe stellen we ons dat dan voor? Kleine batterijen op laten laden? Dat is voor mij hetzelfde als een 45 km karretje op de snelweg toelaten.
Vanaf het begin is het duidelijk geweest dat deelname mogelijk is onder een paar voorwaarden. De eerste en daar voldoet nog niemand aan, is een auto die de laadsnelheid aan kan. De tweede is participeren in de kosten van de ontwikkeling/uitbreiding van het netwerk en een passende laadpoort installeren. (adapters zullen er niet komen voor die laadsnelheden).

Tot nu toe denken alle fabrikanten het zelf te kunnen doen, liever gezegd de belastingbetaler, en gebeurt er niets. Misschien willen ze dat ook wel.

Maar ik kan me de frustratie wel voorsteller van de EV rijder, niet Tesla, die ziet hoe gemakkelijk het kennelijk kan en hoe weinig medewerking hij krijgt.
Ik voorziet trouwens dat bij komende generaties er wel iets gaat gebeuren, maar de huidige EV's zullen daar niet van kunnen profiteren.