Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat je wat meer posts moet hebben. Dan verschijnt onderaan dit (als je het al niet hebt (Upload an Image/File).View attachment 327019

Dank, heb het gevonden!

Pure ontwetendheid. Maar die auto laad niet en kaapt dus geen kW’s.

Maar andersom, hoe moeten die mensen dit weten? Ze zijn gewoon goed bezig met inpluggen!

Je hebt gelijk hij kaapt geen kW's, dan niet de eerstvolgende die naast de Volvo gaat staan maar de Tesla daarna :p.

Wellicht, maar als ik een hybride zou hebben zou ik eerst even kijken of hij überhaupt laad voor het weglopen ;).
 
Ook ik stond woensdagavond bij de "volle" superchargers in Kortrijk, alle palen bezet met alle merken auto's, behalve Tesla!! (p.s.: Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)View attachment 324608

Bizar! Je zal maar op doorreis zijn en hier met een paar procenten aan komen. Kan hier niets aan gedaan worden? Er kan niet beboet worden? Het komt op mij echt extreem asociaal over. Of is dit al jaren min of meer aan de gang (kom pas net kijken).
 
Bizar! Je zal maar op doorreis zijn en hier met een paar procenten aan komen. Kan hier niets aan gedaan worden? Er kan niet beboet worden? Het komt op mij echt extreem asociaal over. Of is dit al jaren min of meer aan de gang (kom pas net kijken).

In Kortrijk is het extreem.
Om te beginnen is de supercharger slecht gelegen, vooraan op de parking bij een Cine-complex, een MacDo....
Verder is de suc maanden buiten gebruik geweest, en heeft iedereen er kunnen parkeren zonder ooit aangesproken te worden.

Tesla is bekend met de situatie, en zou aan een oplossing werken.
Superchargers in Belgium (B)

Ikzelf zorg dan ik niet in Kortrijk moet laden:(
 
  • Like
Reactions: JanVH
14FFB55F-6CE0-47BC-B19A-B8E6D66E01A0.jpeg


Ik kwam deze plaat tegen bij een Supercharger in Duitsland. Nog niet eerder zoiets gezien. Zijn die vaker te vinden of is dit een enthousiaste aktie van de eigenaar van het terrein?
 
In Kortrijk is het extreem.
Om te beginnen is de supercharger slecht gelegen, vooraan op de parking bij een Cine-complex, een MacDo....
Verder is de suc maanden buiten gebruik geweest, en heeft iedereen er kunnen parkeren zonder ooit aangesproken te worden.

Tesla is bekend met de situatie, en zou aan een oplossing werken.
Superchargers in Belgium (B)

Ikzelf zorg dan ik niet in Kortrijk moet laden:(


Ik was dr afgelopen donderdag en zelfde verhaal. Helemaal vol met allerlei merken auto's maar geen Tesla...en ik had nog <10%. Uiteindelijk na enig overleg ging een verder zeer vriendelijke belg voor me zijn auto verplaatsen. Hij zei: "het blijft toch apart dat we hier dan 8 plekken vrij zouden moeten houden, er verder geen parkeerplek beschikbaar is en geen tesla te zien." De locatie is gewoon te gunstig, liever achteraf plaatsen en stukje lopen dan zo voor de deur vnan de bioscoop en de mc donalds. Overigens lagen dr ook kabels ter voorbereiding van extra sucs...
 
Ik was dr afgelopen donderdag en zelfde verhaal. Helemaal vol met allerlei merken auto's maar geen Tesla...en ik had nog <10%. Uiteindelijk na enig overleg ging een verder zeer vriendelijke belg voor me zijn auto verplaatsen. Hij zei: "het blijft toch apart dat we hier dan 8 plekken vrij zouden moeten houden, er verder geen parkeerplek beschikbaar is en geen tesla te zien." De locatie is gewoon te gunstig, liever achteraf plaatsen en stukje lopen dan zo voor de deur vnan de bioscoop en de mc donalds. Overigens lagen dr ook kabels ter voorbereiding van extra sucs...

Begrijpelijke reactie van die man (en netjes dat hij zijn auto verplaatst) maar in principe natuurlijk te zot voor woorden. Zou hij hetzelfde doen bij invalideparkeerplaatsen? Die zijn namelijk ook bijna altijd vrij, maar dat maakt nog niet dat je je auto er mag neerzetten.
 
  • Like
Reactions: EddieW
Dit weekend weer naar München gereden met twee Model S door Duitsland. Een S85 uit 2013 (vriend van mij) en mijn nieuwe 100D.

De Autobahn is best leuk met een 100D, beetje Audi's en BMW's laten zien dat een Elektro-Auto ook prima 200km/h kan rijden.

Afijn, het is bij de Duitse Superchargers steeds drukker lijkt het. Mogendorf heeft er 4 tijdelijke stalls bij, maar ook de andere SuperChargers waren goed bezet. We hebben een paar keer aan Stall Pairing moeten doen, maar alsnog ging het goed.

Overigens merk je het verschil tussen een 85kWh en de 100kWh wel goed. De 100D laadde echt serieus veel sneller dan de 85, maar dat was eigenlijk ook wel te verwachten.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Dit weekend weer naar München gereden met twee Model S door Duitsland. Een S85 uit 2013 (vriend van mij) en mijn nieuwe 100D.

De Autobahn is best leuk met een 100D, beetje Audi's en BMW's laten zien dat een Elektro-Auto ook prima 200km/h kan rijden.

Afijn, het is bij de Duitse Superchargers steeds drukker lijkt het. Mogendorf heeft er 4 tijdelijke stalls bij, maar ook de andere SuperChargers waren goed bezet. We hebben een paar keer aan Stall Pairing moeten doen, maar alsnog ging het goed.

Overigens merk je het verschil tussen een 85kWh en de 100kWh wel goed. De 100D laadde echt serieus veel sneller dan de 85, maar dat was eigenlijk ook wel te verwachten.
Ik heb vorige week mijn 100D opgehaald. Ik rij ook in Nederland vrij stevig (denk ik) maar haal de 300 km niet eens met een volle 'tank' (op 90%). Echt dramatisch, van de beloofde 568 km niet eens naar 400 km naar krap aan 300 km. Heb jij die ervaring ook gehad in Duitsland?
 
Ik heb vorige week mijn 100D opgehaald. Ik rij ook in Nederland vrij stevig (denk ik) maar haal de 300 km niet eens met een volle 'tank' (op 90%). Echt dramatisch, van de beloofde 568 km niet eens naar 400 km naar krap aan 300 km. Heb jij die ervaring ook gehad in Duitsland?
Wido heeft een model S 100D, jij een model X zie ik in een ander draadje. Vooral bij een X maakt je snelheid heel veel uit, en veel optrekken met die massa neemt ook meer energie dan bij een S. Wie heeft 568km beloofd? De Nedc bedoel je dan? Denk dat iedereen inmiddels weet dat je dat nooit haalt, helemaal niet als je je eigen rijstijl als stevig omschrijft.
 
Ik heb vorige week mijn 100D opgehaald. Ik rij ook in Nederland vrij stevig (denk ik) maar haal de 300 km niet eens met een volle 'tank' (op 90%). Echt dramatisch, van de beloofde 568 km niet eens naar 400 km naar krap aan 300 km. Heb jij die ervaring ook gehad in Duitsland?
Op de Autobahn gaat het hard, maar rustig cruisend gaat een S100D probleemloos ruim over de 400km heen.

Alleen met zo veel Superchargers heb ik mij weinig van verbruik aan getrokken en lekker gereden :)
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Korte ritjes zijn vooral in de winter 'killing' voor je bereik. De auto moet dan telkens opnieuw het interieur en de accu verwarmen.

Mijn woon-werkverkeer (27 km heen + terug) kost mij in de zomer zo'n 60 km typical range en in de winter is dat rustig 80 km. Dus dat is een derde meer. Terwijl met lange ritten ik in de winter 300 km haal en in de zomer 350 km, Dus dat is maar een zesde meer. Uiteraard is er wel meer uit te lepelen, ik heb ook wel eens 450 km op een acculading gehaald in de zomer, maar dan moet ik niet boven de 100 km/u uit komen. In de winter zal 350-400 km vast ook wel haalbaar zijn.
 
Begrijpelijke reactie van die man (en netjes dat hij zijn auto verplaatst) maar in principe natuurlijk te zot voor woorden. Zou hij hetzelfde doen bij invalideparkeerplaatsen? Die zijn namelijk ook bijna altijd vrij, maar dat maakt nog niet dat je je auto er mag neerzetten.

ik denk dat de oplossing zit in de locatie op het terrein. Invalide parkeerplaatsen zijn met rede het dichtst bij de ingang. Oplaad parkeerplaatsen kunnen het beste niet helemaal vooraan een parkeerterein geplaatst worden. Overigens lijkt het wel ook een belgische mentaliteit; hetzelfde weekend in Knokke aan de boulevard, twee oplaadplekken, beide ge-ICE-d. In Duitsland gebeurt het ook nog wel eens, in NL zie ik nooit een ICE geparkeerd op een oplaadplek.
 
Ik heb vorige week mijn 100D opgehaald. Ik rij ook in Nederland vrij stevig (denk ik) maar haal de 300 km niet eens met een volle 'tank' (op 90%). Echt dramatisch, van de beloofde 568 km niet eens naar 400 km naar krap aan 300 km. Heb jij die ervaring ook gehad in Duitsland?

Deze vraag is wel echt heel lastig in algemene zin te beantwoorden, het verbuik is afhankelijk van temperatuur, windsnelheid en richting, rijsnelheid, rijstijl, type banden en helling van de weg. In de zomer rij ik gemiddeld met een verbruik van 200, in de winter 220 en heen en weer naar de sneeuw zo'n 240-250. Mijn bereik flucteert daarmee van 300-370 km bij 100% lading van model S met een helemaal volle 85 kWh batterij.

Maar, rond de 300 bereik bij flink doorrijden in Duitsland met een 100D model X op 90% geladen, klinkt mij helemaal niet vreemd in de oren en bij niet te hard en niet te onrustig rijden in NL moet je zeker naar die 400 kunnen. 568 is een theoretische waarde die bij normaal rijden niet haalbaar is. Hoop ook niet dat je dat beloofd is.