Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren lagen de achterkantjes nog open

IMG_2384.jpeg

Ook genoeg TWC daar trouwens, ik kon daar gratis laden. Weet niet of dat ook de bedoeling was 😁

IMG_2380.jpeg
 
Last edited:
Ik heb vandaag bij Senlis uitgelegd hoe stall pairing werkt (eerste 4 palen bezet, de rest vrij 🙈)
Ik stond in Apeldoorn te laden en dacht ’wat gaat het laden traag…’ Bleek er een Duitser aan de andere kant in de B stall ingeprikt te staan 😬 Hij stond aan de verkeerde kant al is dat niet altijd duidelijk, en zeker niet in Apeldoorn. Even later komt er een ID.4 aan en die wilde prompt dezelfde stall gaan gebruiken als de Duitser 🙈 Toch maar even vriendelijk op gewezen dat dat niet gaat werken. Zelfs als hij een Tesla had gehad.
 
Ik stond in Apeldoorn te laden en dacht ’wat gaat het laden traag…’ Bleek er een Duitser aan de andere kant in de B stall ingeprikt te staan 😬 Hij stond aan de verkeerde kant al is dat niet altijd duidelijk, en zeker niet in Apeldoorn. Even later komt er een ID.4 aan en die wilde prompt dezelfde stall gaan gebruiken als de Duitser 🙈 Toch maar even vriendelijk op gewezen dat dat niet gaat werken. Zelfs als hij een Tesla had gehad.
A en B staat niet altijd overal naast elkaar idd. Terwijl Tesla adviseert om altijd een stall vrij te houden tussen 2 auto's in zag ik laatst dat je dan juist op A en B ging staan. Die duitser die bij A stond die sprak de dame die op B wilde gaan staan hier ook op aan en legde het haar uit.
 
A en B staat niet altijd overal naast elkaar idd. Terwijl Tesla adviseert om altijd een stall vrij te houden tussen 2 auto's in zag ik laatst dat je dan juist op A en B ging staan. Die duitser die bij A stond die sprak de dame die op B wilde gaan staan hier ook op aan en legde het haar uit.
Oosterhout is goed voorbeeld, 1a, 2a, 3a en 4a naast elkaar en dan de b.
 
In Lermoos waren er ook maar 4 en tot mijn verbazing waren die ook open voor niet-Tesla's. Als daar eentje verkeerd staat kan gelijk niet meer geladen worden. Terwijl in Brennero IT stonden er 24 en die waren exclusief voor Tesla. En toch zijn er mensen met een ID4 die het dan proberen en pas na het pakken van de telefoon er achter komen dat het niet lukt :D
 
A en B staat niet altijd overal naast elkaar idd. Terwijl Tesla adviseert om altijd een stall vrij te houden tussen 2 auto's in zag ik laatst dat je dan juist op A en B ging staan. Die duitser die bij A stond die sprak de dame die op B wilde gaan staan hier ook op aan en legde het haar uit.
Met deze opstelling was ik nog niet bekend. Goed nadenken voor je ergens gaat laden..

Overigens ontstond de fout in Apeldoorn omdat de Duitser verscholen achter een heg aan de andere kant van de formele SuC locatie aan het laden was.
 
Ik vond dit wel grappig, vier laders erbij geplaatst op pallets. Een soort snelle uitbreiding ofzo. Een aparte controller met twee superchargers als module.

Bij het van der valk hotel in Moers, DE.
 

Attachments

  • IMG_4786.jpeg
    IMG_4786.jpeg
    892.7 KB · Views: 56
  • Like
Reactions: LaurensH
Die stonden in 2017 in de zomer al aan (wijlen) SuC Gent om het vakantieverkeer op te vangen.
Ja, zal ook wel niet de eerste zijn. Wel de eerste keer dat ik dat live zie :)

Verder kreeg ik vorige week bij Hamburg een communicatie fout tijdens het laden. Andere paal had geen laad stroom. Derde paal prima.

Tegen de tijd dat ik uitgevonden had hoe ik dat kon aanmelden stonden ze al als niet beschikbaar in de app. Cool hoe dat live gemonitord wordt.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ja, zal ook wel niet de eerste zijn. Wel de eerste keer dat ik dat live zie :)

Verder kreeg ik vorige week bij Hamburg een communicatie fout tijdens het laden. Andere paal had geen laad stroom. Derde paal prima.

Tegen de tijd dat ik uitgevonden had hoe ik dat kon aanmelden stonden ze al als niet beschikbaar in de app. Cool hoe dat live gemonitord wordt.
Als er geen stroom opstaat branden ook niet de rode Tesla letters
 
Als er geen stroom opstaat branden ook niet de rode Tesla letters
Ja, dat snap ik :)

Hij begon dus met opladen. Alles ok. Na een paar kW stopte hij en kreeg ik een foutmelding. Toen stond het logo nog aan. De “a-paal” waar ik aan stond gaf een communicatie fout. De “b-paal” geprobeerd: geen stroom foutmelding.

Binnen 5 minuten stonden ze als niet beschikbaar en gingen de letters uit.

Mijn punt / bewondering is dus dat dat live gebeurt en gemonitord wordt. En ja, dat wist ik al, maar gewoon cool om te zien.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp