Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Zootje nog steeds. Bij mij de laatste ook weer zonder bedrijfsnaam. Zucht. Maar .... waar vind ik de vorige facturen eigenlijk terug?

Op een gegeven moment geraak ik tot hier (zie screenshot), maar als ik dan op Ontvangst druk (raar label eigenlijk) kom ik direct bij de meest recente factuur uit. Hoe vind ik de eerdere facturen terug? Iemand enig idee?

upload_2020-7-2_21-1-16.png
 
Zootje nog steeds. Bij mij de laatste ook weer zonder bedrijfsnaam. Zucht. Maar .... waar vind ik de vorige facturen eigenlijk terug?

Op een gegeven moment geraak ik tot hier (zie screenshot), maar als ik dan op Ontvangst druk (raar label eigenlijk) kom ik direct bij de meest recente factuur uit. Hoe vind ik de eerdere facturen terug? Iemand enig idee?

View attachment 559699
Viel me ook al op, snel die facturen downloaden want de vorige staan er niet meer bij. Nogmaals: chaos.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Er is maar 1 reden waarom ik nog geen abo op prem.connectivity heb -> je kon bij Tesla al aanvoelen dat het een rommeltje zou worden met facturering.

Echt bijzonder dat men wel software kan schrijven om een auto zelf te laten rijden maar niet een paar eenvoudige invulveldjes op de juiste positie in een factuur kan plakken. Maar goed, liever zo dan andersom ;)
 
Er is maar 1 reden waarom ik nog geen abo op prem.connectivity heb -> je kon bij Tesla al aanvoelen dat het een rommeltje zou worden met facturering.

Echt bijzonder dat men wel software kan schrijven om een auto zelf te laten rijden maar niet een paar eenvoudige invulveldjes op de juiste positie in een factuur kan plakken. Maar goed, liever zo dan andersom ;)
Idem hier, geld is het probleem niet. Een goede jaar factuur of anders een goede maand factuur die ik aan het einde van het kwartaal kan downloaden en ik activeer het abonnement ook!
 
Strikt formeel heeft iedereen gelijk: de factuurregels moeten worden nageleefd.

Maar voor dit soort kleine bedragen zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Ik heb meerdere maandabo's en inderdaad geen zin om dat zo te boeken. Dus maak ik (op basis van de eerste factuur) een pseudo jaarfactuur en boek de betalingen per bank/creditcard daarop af. Met één factuur in dossier en de naam op het bankafschrift heeft de belastingdienst voor dit soort dingen niet te veel moeite. Doel is dat er geen fraude gepleegd kan worden en dat heb ik zo echt wel dicht. Als er al een probleem zit, is het aan de kant van Tesla.

Nogmaals, niet volgens de spelregels, maar wel in doel/geest van de wet.
 
  • Informative
Reactions: watt
Als het geld niet boeit snap ik ook de wens om een goede factuur niet. Tientje uit eigen zak betalen ipv opvoeren als zakelijke kosten.
Alle kosten (premium connectivity, suc sessies, FSD aanschaf, overige updates etc) worden vanaf 1 betaalmiddel afgeschreven. Daar de auto zakelijk geboekt is hangt er dus ook een zakelijke creditcard aan het Tesla account. Een juiste factuur produceren moet eenvoudiger zijn dan per Tesla account onderdeel een ander betaalmiddel kunnen koppelen!
 
Alle kosten (premium connectivity, suc sessies, FSD aanschaf, overige updates etc) worden vanaf 1 betaalmiddel afgeschreven. Daar de auto zakelijk geboekt is hangt er dus ook een zakelijke creditcard aan het Tesla account. Een juiste factuur produceren moet eenvoudiger zijn dan per Tesla account onderdeel een ander betaalmiddel kunnen koppelen!

Aha, ja, zo. Te weinig inlevingsvermogen van mijn kant, ik heb het maar makkelijk als (zakelijk) classic rijder; voor mij is alles of gratis of niet relevant.
 
  • Like
Reactions: Unit106
Ik ga geen abonnement nemen. Zolang de routing aan de hand van actuele verkeersinfo gratis blijft, tenminste.
Muziek streamen kost geen extra moeite, en Netflix kijk ik toch niet in de wagen.
Dat is bij mij dus weg. Enkel navigatie droog. En dat vind ik wel een deal breaker. Een beetje moderne navigatie heeft toch verkeersinfo? zijn er nog mensen die premium connectivity niet genomen hebben maar dit wel nog hebben?

Groet
G.
 
Er is maar 1 reden waarom ik nog geen abo op prem.connectivity heb -> je kon bij Tesla al aanvoelen dat het een rommeltje zou worden met facturering.

Echt bijzonder dat men wel software kan schrijven om een auto zelf te laten rijden maar niet een paar eenvoudige invulveldjes op de juiste positie in een factuur kan plakken. Maar goed, liever zo dan andersom ;)

Nog bijzonderder, de 'workaround' om je bedrijfsnaam en BTW nummer als voor of achternaam in te vullen wordt wel afgekeurd....

Zie hieronder, voorheen kon je de Tesla Webshop nog wel zover krijgen....

upload_2020-7-6_11-13-5.png
 
Nog bijzonderder, de 'workaround' om je bedrijfsnaam en BTW nummer als voor of achternaam in te vullen wordt wel afgekeurd....

Zie hieronder, voorheen kon je de Tesla Webshop nog wel zover krijgen....

View attachment 561016

Dat komt door de getallen? (naam met getallen lijkt me de oorzaak)
Alleen letters gaan wel goed?

Ik heb bedrijfsnaam bij "voornaam" en eigen naar bij "achternaam"
Beide staan dan achter elkaar op de factuur maar dat is m.i. niet zo'n probleem :rolleyes:
 
Dat komt door de getallen? (naam met getallen lijkt me de oorzaak)
Alleen letters gaan wel goed?

Denk het; cijfers zijn niet toegestaan in California in een voornaam: zelfs niet als je kind bent van Elon blijkbaar:
Grimes says she and Elon Musk have changed their baby's name amid questions over the name's validity in California

After the singer and Musk announced their child's name earlier this month, many highlighted a California law that allows only the 26 letters of the English alphabet, as well as certain punctuation, to be included on a birth certificate.

Dus ook niet in de rest van de wereld voor Tesla: al mag je in Nederland dat wel.
Deze voornamen zijn geaccepteerd in Nederland (En we noemen hem Johan21062006: mag je je kind een cijfer als voornaam geven?)
  • 17
  • 26
  • Francesc0
  • Johan21062006
On-topic:
Wat wel werkt blijkbaar is je bedrijfsnaam + BTW nummer in de eerste adres regel zeten, en je straat adres in de 2e adres regel.
Zelfs in California komen er cijfers voor in straatnamen: Route 66 :p

i.e. zo: In Adres lijn 1 Bedrijfsnaam + BTW nummer
upload_2020-7-6_13-42-45.png


Benieuwd naar de volgende factuur....
 
Denk het; cijfers zijn niet toegestaan in California in een voornaam: zelfs niet als je kind bent van Elon blijkbaar:
Grimes says she and Elon Musk have changed their baby's name amid questions over the name's validity in California

After the singer and Musk announced their child's name earlier this month, many highlighted a California law that allows only the 26 letters of the English alphabet, as well as certain punctuation, to be included on a birth certificate.

Dus ook niet in de rest van de wereld voor Tesla: al mag je in Nederland dat wel.
Deze voornamen zijn geaccepteerd in Nederland (En we noemen hem Johan21062006: mag je je kind een cijfer als voornaam geven?)
  • 17
  • 26
  • Francesc0
  • Johan21062006
On-topic:
Wat wel werkt blijkbaar is je bedrijfsnaam + BTW nummer in de eerste adres regel zeten, en je straat adres in de 2e adres regel.
Zelfs in California komen er cijfers voor in straatnamen: Route 66 :p

i.e. zo: In Adres lijn 1 Bedrijfsnaam + BTW nummer
View attachment 561034

Benieuwd naar de volgende factuur....
Ah, dat is een goede - bedrijf als eerste adresregel en je echte adres als tweede adresregel. Ben ook benieuwd naar de volgende factuur.