Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Nu de zomervakantie er op zit, wordt het tijd om nieuwe vakantie te plannen. In mei zitten wij al een aantal jaren in Nardo (Puglia). Nu heb ik het plan opgevat om dit jaar het vliegtuig te laten staan (vrouw en dochter vliegen wel) en met zoontje een roadtrip te ondernemen naar de 'hak van de laars'. Omdat het kan, we een kleine bijdrage aan milieu leveren, ik mijn racefiets mee kan nemen en geen auto meer ter plekke hoef te huren. Met de SUC's moet ik er kunnen komen (al zit de zuidelijkste SUC net voorbij Foggia), en lokaal staan er voldoende palen om bij te laden (en ik kan altijd wat regelen met de eigenaar van ons vakantiehuis). Dat gaat geen probleem worden. Ik vroeg me af of er al iemand met de Tesla zo zuidelijk Puglia is ingegaan.
 
Nu de zomervakantie er op zit, wordt het tijd om nieuwe vakantie te plannen. In mei zitten wij al een aantal jaren in Nardo (Puglia). Nu heb ik het plan opgevat om dit jaar het vliegtuig te laten staan (vrouw en dochter vliegen wel) en met zoontje een roadtrip te ondernemen naar de 'hak van de laars'. Omdat het kan, we een kleine bijdrage aan milieu leveren, ik mijn racefiets mee kan nemen en geen auto meer ter plekke hoef te huren. Met de SUC's moet ik er kunnen komen (al zit de zuidelijkste SUC net voorbij Foggia), en lokaal staan er voldoende palen om bij te laden (en ik kan altijd wat regelen met de eigenaar van ons vakantiehuis). Dat gaat geen probleem worden. Ik vroeg me af of er al iemand met de Tesla zo zuidelijk Puglia is ingegaan.
Matera. Maar Lecce en Monopoli staan op het lijstje voor juni volgend jaar
 
  • Like
Reactions: JoostG
Weliswaar niet naar Italie maar ik haal in de zomer ruim 100km/uur gemiddeld op lange (1000km +) trajecten. Wel vol weg en leeg arriveren....
Heb op het werk bij een M3 LR de afstand laten invoeren. Scheelt ruim 1.5 uur, je slaat 2 SuC's over.
Maar met een MS 75.100 per uur? Mij lukt het niet met vol wegrijden en leef aankomen. Dat vol wegrijden levert per saldo 10 minuten extra op.
 
Dus 125 km/uur? Wow.....
Nee. Even kijken. Met de M3 1393 km in 15 uur en 28 minuten. Voor mijn MS, gemeten op een ander moment en met een andere route, 1360 km in 16 uur en 46 minuten. Trek er 100 km van af - dan vertrek ik van huis uit - en dan heb je mijn record van 14 uur en 51 minuten.
Vanaf Pisa naar Volterra is echt een uur binnendoor wat je gemiddelde maar beneden trekt.
 
Even terug on topic.... Wat zijn de ervaringen met laden in De Marken? Ben van plan om komende zomer via het SuC netwerk die kant op te gaan en de Tesla bij mijn vakantiehuis aan een stopcontact te laten lurken.
Kom net uit De Marken. Maar nog met de ICE dus geen laadpunten nodig gehad, wel actief naar gezocht vanwege de "aanstaande" vervanging.

Het houdt niet over. Nou is De Marken een behoorlijk grote provincie. Van Noord naar Zuid zal een goeie 2,5 uur rijden zijn zolang je langs de kust op de Autostrada blijft rijden. En het maakt nogal wat uit of je langs de kust bij de grotere plaatsen zit of meer in het binnenland.

Ik heb in ieder geval nauwelijks openbare oplaadpunten gezien. De meeste horen bij hotels. De ENEL-app (Juicepass) heb ik in ieder geval maar alvast geïnstalleerd voor volgend jaar.
 
  • Informative
Reactions: SMU
Wij gaan zaterdag richting Italie met de M3P. Zijn er nog problemen te verwachten met de UMC? Ik weet dat o.a. in Belgie deze niet altijd werken, hoe is dit in Italie? Heb verder de JuicePass App geinstalleerd, nog een andere pas die ik echt mee moet nemen en op korte termijn te krijgen is? :)
 
Wij gaan zaterdag richting Italie met de M3P. Zijn er nog problemen te verwachten met de UMC? Ik weet dat o.a. in Belgie deze niet altijd werken, hoe is dit in Italie? Heb verder de JuicePass App geinstalleerd, nog een andere pas die ik echt mee moet nemen en op korte termijn te krijgen is? :)
Ik heb in Italië de UMC nooit gebruikt, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Naast de JuicePass heb ik ook de ZapGrid app geïnstalleerd. Tot voor kort had die een beperkt bereik maar ik zie nu op de kaart dat de dekking flink is uitgebreid.
 
Wij gaan zaterdag richting Italie met de M3P. Zijn er nog problemen te verwachten met de UMC? Ik weet dat o.a. in Belgie deze niet altijd werken, hoe is dit in Italie? Heb verder de JuicePass App geinstalleerd, nog een andere pas die ik echt mee moet nemen en op korte termijn te krijgen is? :)
Nooit problemen gehad met de UMC in Italië.
Wel met het lokale electriciteitsnet: soms snapt men niet dat je een geaard stopcontact nodig hebt, en soms is het net te veel vertakt waardoor je maar 200 volt overhoudt en slechts op 5A kan laden.
 
Wij gaan zaterdag richting Italie met de M3P. Zijn er nog problemen te verwachten met de UMC? Ik weet dat o.a. in Belgie deze niet altijd werken, hoe is dit in Italie? Heb verder de JuicePass App geinstalleerd, nog een andere pas die ik echt mee moet nemen en op korte termijn te krijgen is? :)
Geen probleem, zeker niet met de UMC die bij de M3 zit. Die is enkelfase en werkt zelfs in Belgie en Noorwegen.
 
Kan vanuit Italië bevestiging dat de UMC overal prima z'n werk doet. Bij ons huidige huisje wel maar max 10A met knipperende verlichting, maar het werkt :) Verder nog geen publieke laadstations hoeven te gebruiken.