Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vampire Drain / Capaciteits Verlies Tesla 3

This site may earn commission on affiliate links.
In heb mij een tijdje terug verdiept in de Tesla API en ik wil, gezien bovenstaande discussie, de opgedane inzichten hier dele.............
Ik raak met sentry mode aan overigens nooit meer dan 0,5 km per uur aan range kwijt. Het lijkt erop dat de meeste drain wordt veroorzaakt door excessieve communicatie met de backend door meerdere apps.
De Sentry mode metingen van Björn en mij geven soortgelijke getallen. Maar de 12uur metingen van ons zijn eigenlijk te kort voor een exacte uitspraak omdat de tolerantie wegens de km afrondingen dan nog te hard kunnen meespelen. Inderdaad lijkt veel drain veroorzaakt door meerdere apps die nutteloos communiceren lijkt wel duidelijk, maar wat ik me nu wel afvraag is dat vooral dus het uitschakelen van WiFi die grote vermindering is gemeten (zie #1) waardoor het erop lijkt dat ook de apps niet meer zouden communiceren (pollen). En dat klopt niet die communiceren nog steeds gewoon via LTE als ik ze gebruik.
Dus nu wordt het verhaal voor mij toch wazig.
 
Last edited:
Als ik naar drain kijk van mijn afgelopen week, dan zit ik op ongeveer 250 W per uur in sentry mode. Daarmee kan ik dus ongeveer 12 dagen stilstaan voor de batterij leeg is. Omgerekend iets van 42 km range per dag. Dat is niet echt zuinig te noemen, de ingebouwde computer vreet dit kennelijk als hij aan staat. Ik verlies terwijl ik geparkeerd sta bij mijn werk ongeveer 15 km range na zo’n dikke 8-9 uur. Naar elektriciteitsverbruik omgerekend is dat ongeveer 50 eurocent.
Zonder sentry mode aan is de drain substantieel lager, afhankelijk van de buitentemperatuur iets tussen de 30 en 90 W per uur. Zonder sentry zou ik dus de auto bijna een maand geparkeerd kunnen laten staan zonder problemen, mits hij niet voortdurend wakker wordt gemaakt. Uit de cijfers van teslafi blijkt bij mij dat er overigens niet veel verschil zit tussen idle (dus niet slapen) en sentry mode. Het grote verschil zit echt tussen slapen en idle/sentry.

Het zou fijn zijn als het zuiniger kon, maar ik ben hier niet echt door verrast en ik vind het best acceptabel. Ik wil per slot van rekening graag al die power direct kunnen benutten als ik instap en niet een eeuwigheid moeten wachten voordat de auto is opgestart. Op het totaalverbruik vind ik het om peanuts gaan. Het is wel iets om blijvend in de gaten te houden, als de drain ineens enorm toeneemt ga je dat toch wel merken.... ik monitor mijn drain met de Stats-app.
 
Mijn laptop verbruikt in stand-by nog geen 1W en is klaar voor gebruik als ik hem openklap. Het hoeft dus echt niet lang te duren. In de Tesla moet ik nu regelmatig 10s wachten (melding in het display). Dat Sentry extra capaciteit vraagt kan ik nog wel begrijpen (meer dan 200W lijkt excessief), maar bij een powerdown verwacht ik eigenlijk een load van <10W. Enige dat die hoeft te doen is kijken naar een sleutel. Zou wel benieuwd zijn naar een verklaring van Tesla mbt het idleverbruik.
 
Als ik naar drain kijk van mijn afgelopen week, dan zit ik op ongeveer 250 W per uur in sentry mode. Daarmee kan ik dus ongeveer 12 dagen stilstaan voor de batterij leeg is. Omgerekend iets van 42 km range per dag. Dat is niet echt zuinig te noemen, de ingebouwde computer vreet dit kennelijk als hij aan staat. Ik verlies terwijl ik geparkeerd sta bij mijn werk ongeveer 15 km range na zo’n dikke 8-9 uur. Naar elektriciteitsverbruik omgerekend is dat ongeveer 50 eurocent.

Zonder sentry mode aan is de drain substantieel lager, afhankelijk van de buitentemperatuur iets tussen de 30 en 90 W per uur. Zonder sentry zou ik dus de auto bijna een maand geparkeerd kunnen laten staan zonder problemen, mits hij niet voortdurend wakker wordt gemaakt. Uit de cijfers van teslafi blijkt bij mij dat er overigens niet veel verschil zit tussen idle (dus niet slapen) en sentry mode. Het grote verschil zit echt tussen slapen en idle/sentry.


Het zou fijn zijn als het zuiniger kon, maar ik ben hier niet echt door verrast en ik vind het best acceptabel. Ik wil per slot van rekening graag al die power direct kunnen benutten als ik instap en niet een eeuwigheid moeten wachten voordat de auto is opgestart. Op het totaalverbruik vind ik het om peanuts gaan. Het is wel iets om blijvend in de gaten te houden, als de drain ineens enorm toeneemt ga je dat toch wel merken.... ik monitor mijn drain met de Stats-app.


Als je de metingen van Björn en mij bekijkt (zie #1) dan Björn een verbruik van 52W en kom ik op 104W met de aantekening dat de meettijden slechts 12uur zijn en de km's op moment van uitlezen +1 of -1 km kunnen afwijken en dus in een uiterste geval al een 2km fout wordt genoteerd. Als 250-90 =160W of 1,1km/h als het verbruik van de Sentry bij jouw zou nemen dan wijkt dit teveel af van onze metingen. Ik ga uit van een Tesla Model 3 dit omdat S of X misschien anders kunnen uitvallen. Een parkeerverlies van 15km per 9 uur is dus ca 1,7km/h waar ik me nu even afvraag of ook de Sentry aanstond? Je moet die elke keer aanzetten als je parkeert ( ik neem dus aan dat je hem steeds aanzet). Verder is het verbruik van idle (zonder Sentry) veel groter dan het Sentry deel bij ons. Het idee is dat dit idle deel voornamelijk het gevolg is van apps komt die op de achtergrond steeds de auto bevragen. Kan zijn maar dat is bij mij nog niet echt duidelijk. Ter vergelijking, ik heb gisteren geladen (SUC), thuis gekomen om 23:30 met 432km range, ik heb de WiFi daarna uitgezet. Nu staat hij op 434km range. Nu zal de batterij temperauur (nu 15,5 graden, binnen en buiten dus ook de batterij) intussen wel kouder zijn na eerst laden en toen ca 8km terugrijden van gisterenavond. Ik neem aan dat de batterij op de optimum rij temperatuur wordt gehouden die volgens mij ergens tussen 25 en 35 graden C ligt. Juist bij het afkoelen zou je dus een lager aantal km verwachten, maar het omgekeerde gebeurt. In 11uur dus geen drain, maar 2km toegenomen lading? Waarom heb ik WiFi uitgezet? Omdat ook bij mijn vorige metingen daarvan de grootste drain afkomstig was. Maar het resultaat hier is weer om opnieuw over een lange periode te gaan meten en niet direct na een rit. Dus mensen wat meten wij hemelsnaam regelmatig voor onzin?

Ondanks alles wat ik gelezen heb zijn de "slaap mode", "diepe slaap mode" en "dagdroom mode" zijn het voor mij nog steeds volkomen vage begrippen, waar nergens wordt uitgelegd wat de echte verschillen zijn, wie of wat en wanneer wel of niet verbruikt. Het zijn zaken die uitgelezen of geactiveerd worden door PC apps als VisibleTesla of TeslaFi. Die gebruik ik (nog) niet. Ook vraag ik me af wie dat allemaal wel en niet gebruikt. In Tesla Eindhoven had niemand er ooit van gehoord bij navraag. Voorlopig baseer ik me op de km waarden die de batterij op het display aangeeft en ga ik uit van 150Wh/km.
 
;)
Hoi, ik heb geen zin in een welles nietes spelletje hier, maar ik heb ook graag gelijk dus toch een poging....

De api-call
(Vehicles) GET /api/1/vehicles vraagt de auto’s op die aan jow account gekoppeld zijn. Per auto wordt een ‘state’ teruggegeven. Die kan zijn ‘online’, maar ook ‘sleeping’. Deze call maakt de auto niet wakker. Vraag hem maar eens een paar keer direct na elkaar op, hij blijft mooi slapen.

Het klopt dat als je de tesla app opent, hij onmiddellijk probeert de auto wakker te maken.

Ik zeg ook niet dat het de auto wakker maakt, maar het aanroepen van deze API houd de auto wakker. Zoals ik schreef "Echter, als de auto nog niet slaapt en de API wordt vaak bevraagd blijft de auto wakker.". Dat is de reden dat als diensten niet een fatsoenlijk slaap algoritme hebben de auto niet in slaap valt.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Drain metingen over 4 dagen uitlezen met verschillend instellingen:

km tijd temp km/h Aktie: Tijd en verlies
432 23:25 19,0** laden/rijden WiFi uit:
434 11:30 15,5 +0,17 WiFi aan: na 12 uur +2km?
430 13:30 21,0 -2,0 WiFi uit: na 2 uur -4km
429 14:12 22,5 -1,3 WiFi uit: na 3/4 uur -1km
427 16:35 23,5 -0,87 WiFi uit: na 2u20 -2km
421 24:00 19,0 -0,8 WiFi uit: na 7,5u -6km
420 24:10 19,0 -0,92 WiFi aan: na 7,6u -7km
415 13:00 22,0 -0,38 WiFi aan: na 13u -5km
412 15:00 23,0 -1,5 WiFi uit+BT uit: na 2u -3km
406 09:00 14,0 -0,37 WiFi uit+BT uit, na 16u -6km
402 12:00 17,0 -1,3 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 3u -4km
401 20:30 16,0 -0,12 Mob uit, WiFi aan , BT uit: na 8,5u -1km
368 22:30 16,0**Gereden Mob uit, WiFi uit, BT uit:
366 11:30 20,0 -0,15 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 13u -2km
366 22:10 14/18 0 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 11u 0km
364 08:10 11/16 -0,20 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 10u -2km

Mijn conclusie: "Mob uit" betekent lage drain. Dus de iPad/iPhone apps kunnen
dan ook geen van allen de API van de Tesla bereiken. Kennelijk ook niet via LTE.

Verder blijkt dat met WiFi uit de drain nog steeds relatief hoog kan zijn is. Let op: het verlies van de km's hoort bij de vorige "Aktie" op het tijdstip van de meting. Dus zodra ik b.v. bij 402km de Mobiele toegang wordt uitgezet zakt de drain in elkaar tot 0,12km/h. De apps werken dan ook niet meer en bevragen de Tesla API dan ook niet meer kennelijk ook niet meer via LTE of op de achtergrond of vanuit een cloud, zodat hij kan blijven slapen, wat dat dan ook mag voorstellen.

De temperatuur voorzover er een enkel getal staat is de interieur temp welke hooguit 1 graad afwijkt van de buitentemperatuur. De batterij temperatuur zal daar nauwelijks van afwijken behalve bij ** als er net geladen en/of gereden is.

Mijn indruk is dat Bluetooth ook een dingetje is. Je kunt het niet uitzetten maar bij mij betekent het dat ik alle verbindingen delete, zodat er niks systematisch gezocht wordt. Zekerheid heb ik nog niet over de invloed van bluetooth. "Mobiele toegang uit" betekent dus dat je Tesla batterij conditie niet meer op je vliegvakantie adres kan uitlezen middels je mobiele verbindingen. Maar misschien moet je dat ook niet willen. Het verschaft lijkt mij nu de zekerheid dat de Tesla lekker blijft slapen.

De nauwkeurigheid van de metingen blijft wel een dingetje omdat je eigenlijk elke wijziging 24 uur moet laten bestaan. Maar voor mij voorlopig goed genoeg.
 
Drain metingen over 4 dagen uitlezen met verschillend instellingen:

km tijd temp km/h Aktie: Tijd en verlies
432 23:25 19,0** laden/rijden WiFi uit:
434 11:30 15,5 +0,17 WiFi aan: na 12 uur +2km?
430 13:30 21,0 -2,0 WiFi uit: na 2 uur -4km
429 14:12 22,5 -1,3 WiFi uit: na 3/4 uur -1km
427 16:35 23,5 -0,87 WiFi uit: na 2u20 -2km
421 24:00 19,0 -0,8 WiFi uit: na 7,5u -6km
420 24:10 19,0 -0,92 WiFi aan: na 7,6u -7km
415 13:00 22,0 -0,38 WiFi aan: na 13u -5km
412 15:00 23,0 -1,5 WiFi uit+BT uit: na 2u -3km
406 09:00 14,0 -0,37 WiFi uit+BT uit, na 16u -6km
402 12:00 17,0 -1,3 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 3u -4km
401 20:30 16,0 -0,12 Mob uit, WiFi aan , BT uit: na 8,5u -1km
368 22:30 16,0**Gereden Mob uit, WiFi uit, BT uit:
366 11:30 20,0 -0,15 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 13u -2km
366 22:10 14/18 0 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 11u 0km
364 08:10 11/16 -0,20 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 10u -2km

Mijn conclusie: "Mob uit" betekent lage drain. Dus de iPad/iPhone apps kunnen
dan ook geen van allen de API van de Tesla bereiken. Kennelijk ook niet via LTE.

Verder blijkt dat met WiFi uit de drain nog steeds relatief hoog kan zijn is. Let op: het verlies van de km's hoort bij de vorige "Aktie" op het tijdstip van de meting. Dus zodra ik b.v. bij 402km de Mobiele toegang wordt uitgezet zakt de drain in elkaar tot 0,12km/h. De apps werken dan ook niet meer en bevragen de Tesla API dan ook niet meer kennelijk ook niet meer via LTE of op de achtergrond of vanuit een cloud, zodat hij kan blijven slapen, wat dat dan ook mag voorstellen.

De temperatuur voorzover er een enkel getal staat is de interieur temp welke hooguit 1 graad afwijkt van de buitentemperatuur. De batterij temperatuur zal daar nauwelijks van afwijken behalve bij ** als er net geladen en/of gereden is.

Mijn indruk is dat Bluetooth ook een dingetje is. Je kunt het niet uitzetten maar bij mij betekent het dat ik alle verbindingen delete, zodat er niks systematisch gezocht wordt. Zekerheid heb ik nog niet over de invloed van bluetooth. "Mobiele toegang uit" betekent dus dat je Tesla batterij conditie niet meer op je vliegvakantie adres kan uitlezen middels je mobiele verbindingen. Maar misschien moet je dat ook niet willen. Het verschaft lijkt mij nu de zekerheid dat de Tesla lekker blijft slapen.

De toename (+0,17km/h) 12 uur na geladen te hebben en ca 8km naar, is nog een beetje een verrassing hoewel de temperatuur van de batterij na het laden wel hoog zal zijn geweest en deze na de nachtelijke afkoeling toch een extra effect veroorzaakt heeft. Ik heb ook wel gezien dat rijden de batterij niet zo snel opwarmt vanuit een koude conditie omdat de "regeneratie " heel lang beperkt blijft aan de streepjes te zien
aan begin van de grijze lijn. De grote batterij van 478kg zal er lang over doen voordat deze afkoelt of opwarmt.

De nauwkeurigheid van de metingen blijft wel een dingetje omdat je eigenlijk elke wijziging 24 uur moet laten bestaan. Maar voor mij voorlopig goed genoeg.
 
Last edited:
De meeste meetpunten (vind ik) zitten veel te dicht op elkaar om significante verschillen uit te sluiten. Phantom drain bij gebruik is verwaarloosbaar t.o.v. de energie voor het rijden.

Nu controleer je nog je accu capaciteit maar over een paar maanden negeer je dit. De Tesla app ga je amper gebruiken, ja enkel om Sentry mode te activeren als je in het restaurant beseft dan je die vergeten bent aan te zetten en je geen Teslafi gebruikt ;-).

"Mobiele toegang uit" betekent dus dat je Tesla batterij conditie niet meer op je vliegvakantie adres kan uitlezen

Kun je doen, maar enkel relevant als je een maand op vakantie gaat. Vooral doen als je niet van de Tesla app af kunt blijven.

Ik heb ook wel gezien dat rijden de batterij niet zo snel opwarmt vanuit een koude conditie

Dat ligt er heel erg aan hoe je rijd.... Hoe meer vermogen je verbruikt bij optrekken hoe meer warmte in de cellen wordt geproduceerd en hoe sneller het pack op temperatuur komt.

Yo-yo'en is een bewezen methode in vooral de winter. Echter, of het zinvol is de extra energie van het yoyo'en te verbruiken tegen 'normaal' rijden is natuurlijk discutabel.
 
De meeste meetpunten (vind ik) zitten veel te dicht op elkaar om significante verschillen uit te sluiten. Phantom drain bij gebruik is verwaarloosbaar t.o.v. de energie voor het rijden.

Nu controleer je nog je accu capaciteit maar over een paar maanden negeer je dit. De Tesla app ga je amper gebruiken, ja enkel om Sentry mode te activeren als je in het restaurant beseft dan je die vergeten bent aan te zetten en je geen Teslafi gebruikt ;-).

Kun je doen, maar enkel relevant als je een maand op vakantie gaat. Vooral doen als je niet van de Tesla app af kunt blijven.

Dat ligt er heel erg aan hoe je rijd.... Hoe meer vermogen je verbruikt bij optrekken hoe meer warmte in de cellen wordt geproduceerd en hoe sneller het pack op temperatuur komt.

Yo-yo'en is een bewezen methode in vooral de winter. Echter, of het zinvol is de extra energie van het yoyo'en te verbruiken tegen 'normaal' rijden is natuurlijk discutabel.
Geheel eens met al je opmerkingen, maar mijn insteek is vooral nu even technisch. Björn heeft in de loop der jaren verschillende mensen uit de brand geholpen door hun Tesla te gaan laden, omdat ze zagen dat hun Tesla "droog" zou staan tegen de tijd dat ze terugkwamen. Dus toch een puntje waar je aandacht voor moet hebben. Bij een ICE loopt je tank meestal niet leeg.
 
  • Like
Reactions: Janc and ramonneke
Ik heb de auto nu 5 dagen binnen laten staan in val Thorens in een grote parkeergarage. Temperatuur s nachts een graad of 4 en overdag misschien 15. Drain van 49 naar 47 procent. Verder geen andere apps dan de std tesla. Data gewoon aangehad..dus valt heel erg mee. geen sentry gedaan.
 
Ik heb de auto nu 5 dagen binnen laten staan in val Thorens in een grote parkeergarage. Temperatuur s nachts een graad of 4 en overdag misschien 15. Drain van 49 naar 47 procent. Verder geen andere apps dan de std tesla. Data gewoon aangehad..dus valt heel erg mee. geen sentry gedaan.
Precies, mijn conclusie op dit moment is dat indien geen andere apps de Tesla wakker houden en geen sentry aanstaat die hem wakker houdt gaat hij snel slapen. Als je de Tesla afsluit dan valt na 5 minuten de WifFi af en na 10 minuten gaat hij echt slapen, waarbij hij in een energie besparende mode terecht komt. Als je dan contact wil maken gebeurt dat via de LTE (4G) verbinding. Deze schakelt meteen de WiFi weer in om te kijken of die eventueel gebruikt kan worden voor de verdere communicatie. Is dat niet het geval dan verloopt de rest via LTE. Zodra je de Tesla app weer afsluit is hij na 10 minuten weer in slaap.
Het precies meten van de drain moet over een veel langere tijd omdat de 2% verlies meting +/- 1% nauwkeurigheid heeft. Maar zowel Björn Nyland als ikzelf kwamen uit op 0,17km/h ofwel 25 Watt in eveneens te onnauwkeurige metingen.
Jouw 2% verlies in 5 dagen is ca 0,085km/h ofwel 12,5 Watt of 2km/dag. Dit zit zeer dicht bij de gemeten waarde van Vincent (#46). 15km in 7 dagen ook ca 2km/dag. Gebruik je verschillende apps waarvan je niet weet of ze op ongewenste momenten je auto wakker maken, dan kan je gewoon Je Tesla acount wachtwoord veranderen om alles in één keer de nek om te draaien. Het blijkt dus zoals eerder door anderen vermeldt dat allerlei apps je Tesla ongewenst wakker kunnen houden zodat je op 50km/dag verlies uitkomt.
 
Last edited:
Ik zeg ook niet dat het de auto wakker maakt, maar het aanroepen van deze API houd de auto wakker. Zoals ik schreef "Echter, als de auto nog niet slaapt en de API wordt vaak bevraagd blijft de auto wakker.". Dat is de reden dat als diensten niet een fatsoenlijk slaap algoritme hebben de auto niet in slaap valt.
Gezien het enorme verschil in Drain (2km/dag of 50km/dag) tussen wel en niet slapen en het feit dat de auto zelf al heel snel gaat slapen (10 minuten heb ik getest) en de wetenschap dat je van geen enkele app van een andere partij bij voorbaat weet of hij wel een goed slaapalgoritme heeft ingebouwd moet je dus zorgen zoals je al zei dat je gewoon je Tesla account wachtwoord verandert als je echt lang je Tesla niet gebruikt. Gebruik je geen andere apps dan hoef je je dus nergens druk over te maken behalve rekening te houden met slechts ca 2km/dag verlies aan bereik zolang je de Sentry mode niet gebruikt.
 
In de handleiding van mijn m3 staat dat we van 1% per dag mogen uitgaan. In realiteit zou dit dus minder moeten zijn indien tesla zich juridisch wil indekken. Staat bij het onderdeel laden als ik mij niet vergis.
Klop pagina 143 onder kopje Batterij Onderhoud staat
"De batterij kan zich ontladen met een snelheid van circa 1% per dag,"
Maar dat is 5km/dag en het is in de praktijk dus een stuk minder als hij maar mag blijven slapen! Nu is de batterij ook nog nieuw en het kan dus wat slechter worden in de loop der jaren.
 
Als je sentry mode gebruik is het verbruik zeker hoger. Afhankelijk van type USB device kan dat ook behoorlijk oplopen.
Met Sentry aan zit ik met een USB-SSD disk op 38km/pd
USB3 stick 25km/pd
3 dagen parkeerplaats Center Parks heeft mij ruim 100km gekost met Sentry aan.
 
Wellicht het geval bij de Model 3, niet bij mijn S100D MCU2. Er zit altijd een paar uur tussen.
Met de tesla app blijkt dat als >10 min. wacht met hem opnieuw te gebruiken dat hij begint met "wakker maken" waar hij even voor nodig heeft. Korter dan 10 min. dan doet hij dit niet maar vraagt meteen de nieuwe status op en zegt hoe lang geleden de vorige status was opgenomen. Dit is reproduceerbaar en voor mij het bewijs dat hij in slaap is na 10 minuten.

Daarnaast lees ik ook over "deep sleep mode". Maar daar worden zoveel verschillende verhalen verteld dat ik betwijfel of zoiets bestaat in de Model 3.
Ook Teslafi praat daarover maar daar is het volgens meer hun eigen manier van omgaan met de poll tijden.

Trouwens, Teslafi geeft aan hoe sleep mode geactiveerd kan worden. Handig indien je een eigen data logger hebt
- Enabling sleep settings to limit vampire loss. / Knowledge base / TeslaFi

Ik gebruik geen Teslafi, noch dat ik daar (al) behoefte aan heb. Wat is de meerwaarde daarvan voor een gepensioneerde autogebruiker? Ik ben wel geïnteresseerd in het wel en wee van mijn batterij. (ontladen/laden). Ik weet nu dat als je de Tesla Model 3 niet wakker maakt, de drain minimaal is en dat je Sentry mode maar beter niet kan gebruiken voor lange periodes.
 
deep sleep mode

Deep sleep mode bestaat niet in de auto. Dit is inderdaad een Teslafi algoritme. Simpelweg de auto 's nachts niet bevragen als op het ingangstijdstip duidelijk is dat de auto 'thuis' staat.

Wat is de meerwaarde daarvan voor een gepensioneerde autogebruiker? Ik ben wel geïnteresseerd in het wel en wee van mijn batterij.

Het is een data logger. Je hebt dus een (super)charge sessie historie, ritten administratie en battery degradation rapport, firmware update historie

Er zijn zat alternatieven maar persoonlijk is dit de enige die ik m'n tesla token toe vertrouw.

Daarnaast heb ik m'n eigen data logger. Die gebruik ik meer als archiveer tool. Teslafi ondersteund ook het exporteren van alle data maar mijn data logger slaat de native tesla responses gewoon op. M'n eigen data logger geeft tijdens en na een laad sessie beter pack overzicht na elke laad sessie.
 
Deep sleep mode bestaat niet in de auto.
Goed om bevestigd te krijgen, hoef daar niet meer naar te zoeken.

Het is een data logger. Je hebt dus een (super)charge sessie historie, ritten administratie en battery degradation rapport, firmware update historie........
Er zijn zat alternatieven maar persoonlijk is dit de enige die ik m'n tesla token toe vertrouw.
Ik heb even gekeken. Veel handige info om mooie laadcurves te maken. Maar ja wel $50,-/jaar abonnement en ik wil het niet op mijn PC maar op mijn iPad. Ik betaal liever éénmalig voor een goeie app. Misschien komen ze er nog mee.
 
Maar ja wel $50,-/jaar abonnement en ik wil het niet op mijn PC maar op mijn iPad.

Het is een webapplicatie dus werkt overal. PC, tablet, mobiel, je tesla ;-)

Tsja, het kost geld dat is waar maar voor dat geld kun je het niet zelf schrijven. Ik ging woensdag met m'n dochter zwemmen in het Tikibad en was 65 EUR kwijt om daar 4 uur te mogen verblijven en 3.5 uur in de rij te staan voor de glijbanen. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van Teslafi beter ;-)