Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla lijst, van een nieuwe gebruiker die de auto nu net 1 week en 1000 km heeft.

Alhoewel ik eens ben met de meest genoemde punten toch even een reactie op een paar:


Die klep in de kofferbak, ik dacht eerst dat ze de scharnieren vergeten waren maar het schijnt zo te horen? Hij blijft wonder boven wonder wel op zijn plaats liggen maar of dat zo blijft?


Bedoel je de hoedenplank? En welke scharnieren? Mijn hoedenplank scharniert zoals verwacht (alhoewel ze het touwtje dan weer zijn vergeten in het ontwerp).


Ondanks dat het Wifi signaal zeer sterk is moet ik hem steeds handmatig na het parkeren vertellen dat hij op de Wifi moet overschakelen.

Dat gaat ook vanzelf. Soms duurt het iets langer. Maar is er een specifieke reden om per-se op de WiFi te connecten? De updates komen immers ook gewoon op 3G binnen (tenzij slechte dekking ter plaatse).


Een knop waarmee ik Siri op mijn iPhone kan activeren.

Wel van 'Hey Siri' gehoord? Werkt perfect; Siri meldt zich direct via de speakers van de auto (mits verbonden via Bluetooth natuurlijk). De knop is zo overbodig.


Een planner op de manier waarop je bij een iPhone de wekker kunt zetten om de pre-heating te starten. Ik denk dat de meeste mensen volgens vaste patronen leven en ik wil dus kunnen zeggen elke maandag om 6:45 preheating starten en om 17:30 dan dinsdags hetzelfde en elke woensdag om 5:30 etc etc.
Het is natuurlijk bij zo een geavanceerde auto niet gewenst dat je tijdens het tandenpoetsen moet denken ik zal even via de app de pre-heating aanslingeren.

De Tesla heeft de zogenaamde "Smart Preconditioning" die zou moeten leren van je dagelijkse schema. Helaas zijn de resultaten zeer wisselend (zie de diverse forum topics hier en bij Tesla).


Geluidje indien langzamer dan 10kmh en binnen bebouwdekom.

Asjeblieft niet zeg! Hebben we eindelijk een stille auto, willen we weer dat hij geluid gaat maken? Nee dank u. En als het er dan komt, dan graag instelbaar. Ik meen me te herinneren dat zowel de US als EC bezig zijn met plannen rond dit onderwerp. Want meer lawaai is veiliger (??!!).

Bij het openen van de auto alleen de bestuurders deur ontgrendelen.
Dan stap 2 de overige deuren en pas stap drie de kofferbak
(vernomen misschien in 7.1)

Dus als ik de kofferbak wil openen zijn er 3 stappen noodzakelijk? Ik weet het niet. Als men dit gaat introduceren dan graag als een setting. Ik ben wel tevreden met de huidige manier van ontgrendelen/vergrendeling.

Verder gefeliciteerd met de beste auto die je ooit zal rijden (ook al heeft deze enkele manco's) ;)
 
Last edited:
Nog enkele tips die gerust copy-paste-gewijs eens naar Elon mogen getwitterd worden. (heb zelf -bewust- geen twitter)
De ene al wat realistischer en eenvoudiger dan de andere:

-When putting the car in “Park” the profilesetting should adjust itself to a custom profile named “Exit” (which the owner can

-One should be able to set wich settings are profile-related en wich not

-Favorite charging locations, music stations and websites should be editable (edit the favoritename and location in the list)

-When driving slower than 30km/h a big button on the centerscreen should appear to give a (if nessesary) calm/gentle horn-sound for pedestrians

-Please bring back the current date on the dashboardscreen, and the temparture to the center screen

-When you visit a website with a slidingbar on the side of the screen you can't touch the slidebar because it's too small.
 
Alhoewel ik eens ben met de meest genoemde punten toch even een reactie op een paar:





Bedoel je de hoedenplank? En welke scharnieren? Mijn hoedenplank scharniert zoals verwacht (alhoewel ze het touwtje dan weer zijn vergeten in het ontwerp).

Nee, ik bedoelde het luik in de bodem...


Dat gaat ook vanzelf. Soms duurt het iets langer. Maar is er een specifieke reden om per-se op de WiFi te connecten? De updates komen immers ook gewoon op 3G binnen (tenzij slechte dekking ter plaatse).

Ergens heb ik gelezen dat updates alleen via WiFi binnen zouden komen.


Wel van 'Hey Siri' gehoord? Werkt perfect; Siri meldt zich direct via de speakers van de auto (mits verbonden via Bluetooth natuurlijk). De knop is zo overbodig.

goede tip!




De Tesla heeft de zogenaamde "Smart Preconditioning" die zou moeten leren van je dagelijkse schema. Helaas zijn de resultaten zeer wisselend (zie de diverse forum topics hier en bij Tesla).




Asjeblieft niet zeg! Hebben we eindelijk een stille auto, willen we weer dat hij geluid gaat maken? Nee dank u. En als het er dan komt, dan graag instelbaar. Ik meen me te herinneren dat zowel de US als EC bezig zijn met plannen rond dit onderwerp. Want meer lawaai is veiliger (??!!).

Vooral in een drukke stedelijke omgeving zou ik een klein geluidje willen laten horen aangezien bij het gebruik van de toeter de vietgangers een meter in de lucht springen maar ben het met je eens alleen indien gewenst.
voor model 3 zouden ze de toeter knop met 2 standen kunnen maken, gewoon drukken klein geluidje, door drukken de toeter.


Dus als ik de kofferbak wil openen zijn er 3 stappen noodzakelijk? Ik weet het niet. Als men dit gaat introduceren dan graag als een setting. Ik ben wel tevreden met de huidige manier van ontgrendelen/vergrendeling.

er zijn steden in europa waar je het voor je het in de gaten hebt de achterbank of kofferbak sneller leeg gerooft zijn dan dat je kunt instappen.

Verder gefeliciteerd met de beste auto die je ooit zal rijden (ook al heeft deze enkele manco's) ;)

ik geniet er nu al elke dag van!
 
Wat ik erg graag zou willen is een elektrisch verstelbare achteruitkijkspiegel die gekoppeld is aan je driverprofiel. Dan hoef je echt niets meer in te stellen als je van bestuurder wisselt. Eigenlijk best gek dat dat nog niet geregeld is. Alle andere settings zijn gekoppeld aan je profiel.

Misschien komt het in de toekomst nog :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Wat ik erg graag zou willen is een elektrisch verstelbare achteruitkijkspiegel die gekoppeld is aan je driverprofiel. Dan hoef je echt niets meer in te stellen als je van bestuurder wisselt. Eigenlijk best gek dat dat nog niet geregeld is. Alle andere settings zijn gekoppeld aan je profiel.

Misschien komt het in de toekomst nog :)

Denk dat de achteruitkijkspiegel eerder kans maakt op volledige eliminatie.
Ik ben ondertussen al zo gewend de rear view camera te gebruiken in plaats van de spiegel dat ik serieus heb overwogen dit analoge geval met beperkt blikveld te verwijderen. Alleen vergeet ik steeds de zaag mee te nemen op weg naar werk.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: S-19910 and Tampert
Denk dat de achteruitkijkspiegel eerder kans maakt op volledige eliminatie.
Ik ben ondertussen al zo gewend de rear view camera te gebruiken in plaats van de spiegel dat ik serieus heb overwogen dit analoge geval met beperkt blikveld te verwijderen. Alleen vergeet ik steeds de zaag mee te nemen op weg naar werk.

Maar met de rear view camera kan je geen kinderen op de achterbank in de gaten houden, voor mij een heel belangrijke functie van een achteruitkijkspiegel, dus ik hoop toch dat ze die niet gaan weglaten :eek:
 
Wat ik erg graag zou willen is een elektrisch verstelbare achteruitkijkspiegel die gekoppeld is aan je driverprofiel. Dan hoef je echt niets meer in te stellen als je van bestuurder wisselt. Eigenlijk best gek dat dat nog niet geregeld is. Alle andere settings zijn gekoppeld aan je profiel.

Misschien komt het in de toekomst nog :)
Wat ik nog minder begrijp is dat er nog steeds geen geheugen voor de passagiersstoel is.
 
  • Like
Reactions: S-19910
En dan vergeet ik nog de exit functie. Ik zit graag dicht op t stuur tijdens het rijden. Voor t in en uitstappen is dat niet ideaal. Als het stuur nou eens automatisch omhoog en ingetrokken werd zoal andere merken ook wel doen. En de stoel een paar cm naar achteren.. Kan prima geactiveerd worden door het in de P-stand zetten bij aankomst en de voet op het rempedaal voor vertrek. Heb al eens een exit-profiel aangemaakt maar dat steeds selecteren voor aankomst is ook niet handig.
 
En dan vergeet ik nog de exit functie. Ik zit graag dicht op t stuur tijdens het rijden. Voor t in en uitstappen is dat niet ideaal. Als het stuur nou eens automatisch omhoog en ingetrokken werd zoal andere merken ook wel doen. En de stoel een paar cm naar achteren.. Kan prima geactiveerd worden door het in de P-stand zetten bij aankomst en de voet op het rempedaal voor vertrek. Heb al eens een exit-profiel aangemaakt maar dat steeds selecteren voor aankomst is ook niet handig.
daarvoor heb ik het exit profiel gemaakt
 
En dan vergeet ik nog de exit functie. Ik zit graag dicht op t stuur tijdens het rijden. Voor t in en uitstappen is dat niet ideaal. Als het stuur nou eens automatisch omhoog en ingetrokken werd zoal andere merken ook wel doen. En de stoel een paar cm naar achteren.. Kan prima geactiveerd worden door het in de P-stand zetten bij aankomst en de voet op het rempedaal voor vertrek. Heb al eens een exit-profiel aangemaakt maar dat steeds selecteren voor aankomst is ook niet handig.
Mijn vrouw heeft haar exit-functie al: ze activeert gewoon mijn profiel, iedereen tevreden :)
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
En "virtual regen"... Dus altijd op dezelfde manier afremmen als je het frequentie pedaal los laat, ongeacht of het koud/warm is of de SoC hoog/laag. Gewoon het rempedaal mee laten werken als de omstandigheden niet optimaal zijn voor maximale regeneratie.

Zou inderdaad een fantastische toevoeging zijn die softwarematig toch haalbaar moet zijn? Nu is het gevaarlijk dat je op regen rekent en er plots niets gebeurd aangezien het nog koud is. Komt nu mee op mijn wish-list

Daarnaast blijft het gewoonlijke lijstje bestaan:
-Geheugenfunctie passagierstoel
-360 graden camera
-degelijke dode hoek sensor
-betere frunk sluiting?
-digitale binnenspiegel
-verlichte spiegeltjes
-betere home link
-echte adaptieve verlichting
-Virtual regen

Maar dat zal misschien allemaal voor Model 3 of Y zijn vrees ik.
 
  • Like
Reactions: ErwinL
Ik zou heel blij worden als:
- de oude stuurbekrachtiging (pre-facelift) terug komt.
- er een achterwielaangedreven versie met een grotere batterij komt (de P85+ heeft naar mijn smaak teveel (niet mooi doseerbaar) vermogen op de achterwielen, maar tegenwoordig krijg je alleen nog maar een 75 met te weinig vermogen op de achterwielen... what happend to the 90?)
- meer interieurkleuren
- meer interieurpanelen
- gekleurde stiknaden
- ik zei: gekleurde stiknaden!
- en last but not least: een snellere computer! Tesla heeft naar mijn mening het smartphone probleem: steeds uitgebreidere software maken, maar een computer die dat niet aankan. Super irritant! Het gaat hier om een auto van minimaal 80.000 euro, dit is NIET acceptabel.

Verder: wat een topauto!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Favorite telefoonnummers/contacten als speeddial list. Nu moet je door laatstgebruikte nummers of in adresboek...

Helemaal mee eens. Naast het drama navigatie is dit mijn enige echte kritiekpunt.
Deze wens is al jaren bekend. Klaarblijkelijk is het onmogelijk of is er iets tegen, dat het niet gebeurd.

In m'n BMW scrolde ik altijd door m'n iPhone-lijstje met 10 favorieten om te bellen.
Dat kan hier niet. En bladeren door een 1.000+ telefoonboek is geen optie.
Mijn huidige noodoplossing is Siri (want de voice control van Tesla is ook '... + peren').
Ik roep 'He Siri' en vraag het nummer op te zoeken en te bellen.
Helaas gaat dat ook nogal eens mis want Siri zit nog op de basisschool. Hoe vaak die al de verkeerde belde....
Alternatief is bladeren door Recente maar dat lukt me niet via het stuur of verbaal?!

Graag hoor ik van anderen hoe zij dit nu in de praktijk oplossen.