ebullio
Well-Known Member
Het is toch een komo wrap?Sander aka is3 heeft een vlaflip wrap en verbruikt nog meer
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is toch een komo wrap?Sander aka is3 heeft een vlaflip wrap en verbruikt nog meer
1,5 jaar met de MX 90D, alles erop muv ludicrous.
Iets meer dan 81k km. Eind oktober de 80k km beurt. Kon niet eerder in verband met onderzoek naar werking knoppen om de stoelen in te stellen. Deze doen weleens merkwaardig of in het geheel niet of de leuning gaat heel ver naar voren of naar achteren, nou ja, het moet onderzocht worden. Het zou onder de garantie vallen.
Verder niets gehad.
Gemiddeld verbruik 238 Wh/km.
Standaard velgen en banden van Tesla 20”, zowel zomer als winter set.
Ongeveer 10k km op de winterbanden. De zomerbanden, eerste setje, zullen nu wel op zijn.
Standaard rijgedrag:
Ongeveer 10k km met trekhaak, fietsen en trekhaakkoffer.
- Indien mogelijk AP, vermoedelijk meer dan 90%.
- Max snelheid + 4 km, maar spits verkeer drukt snelheid, chill mode
- In Duitsland doorgaans 150km/uur ivm AP.
Winterverbruik is aanzienlijk hoger dan zomer gebruik. Zo’n 220 om 280Wh/km
In de files zakt het verbruik met zo’n 15%. In geval van nood achter een vrachtauto tot onder de 150Wh/km.
Vakantie met 4 kinderen en kampeeruitrusting te doen maar krap. Huur meer spullen op locatie, zoals fietsen om de Ventoux op te rijden. Ook ontdekt dat dit het leven eenvoudiger maakt.
Het lijkt erop dat het verbruik iets toegenomen is in de loop van de tijd. Dit zal te maken hebben met de verminderde range anxiety. Ik houd natuurlijk wel het verbruik in de gaten maar plan eigelijk weinig meer vooruit. Wel check ik altijd voor het buitenland wat de dichts bijzijnde SuC is bij het verblijfsadres en of er een optie is om te laden op het adres. Met even bellen en/of mailen lijkt dit meestal wel het geval. Overigens wil dit in Frankrijk of Spanje niet zeggen dat het dan ook werkt.
Daarnaast valt het totaal aantal kilometers tegen. Het zijn er meer dan in een ice. Je pakt toch sneller de auto voor lange afstanden. De internationale trein of vliegtuig zijn er niet meer bij.
Het zal de AP zijn. Hij lijkt toch steeds beter te worden. Het naggen irriteert niet, eerder prettig om te weten dat de X wel bij de les is als het knikkebollen toeslaat.
Ik vrees dat dit mijn laatste auto is. Na 80k km en 1,5 jaar is er nog niets dat ingehaald is. Het voelt als een nieuwe auto en iedere update wordt dat versterkt.
Bij een nieuwe zou ik minder superchargen. Gratis klinkt leuk maar levert in de praktijk weinig op. Iets sneller chargen zou leuk zijn. Ergens tussen de 130 en 160kW. Als er ooit een batterij komt die dat zou kunnen een batterij vervanging een optie zijn, niet vanwege de range maar om sneller te laden. Verder heb ik er geen last van. Integendeel, het kost tijd maar je strekt toch even de benen. Op een lange reis is dat ontspannen. Maar ik ontkom niet aan de gedachte dat dat Superchargen toch niet goed is voor je batterij. Warmte is de grootste vijand van een batterij en die herrie van dat koelen wijst er niet op dat het makkelijk gaat.
Heel verhaal, samengevat 238kWh/km.
Mooi verbruik! Je laatste trip van 138 km heeft een gemiddelde snelheid van ongeveer 80 km/u om 2 uur ‘s middags. Mag ik er van uit gaan dat je een rustige rijder bent? Dat zou een groot deel van het verschil in verbruik met de andere Xen hier wel verklaren.Vandaag een jaar model X. In het begin een hoog verbruik door een start met kou / sneeuw / wind. Later in het jaar ging het verbruik gestaag om laag. Ter info: veel lange afstanden / 20” wielen zowel zomer als winter / 100D Ga denk ik alvast sollicitatie voorbereiding doen voor de 100.000 km club..... View attachment 359150
Over het algemeen rustig rijden. Op de A1 kun je meestal niet anders. Gisteren in de file gestaan door een eerder ongeval :-(Mooi verbruik! Je laatste trip van 138 km heeft een gemiddelde snelheid van ongeveer 80 km/u om 2 uur ‘s middags. Mag ik er van uit gaan dat je een rustige rijder bent? Dat zou een groot deel van het verschil in verbruik met de andere Xen hier wel verklaren.
, ik zit nog net aan de goede kant vd 300....Hier staan de eerste 25.000 km (zomer kilometers) er ook al weer op........330 Wh/km.......
Ben benieuwd wat de winter gaat brengen
Hier staan de eerste 25.000 km (zomer kilometers) er ook al weer op........330 Wh/km.......
Ben benieuwd wat de winter gaat brengen
Ooooo dan valt mijn 308Wh/km over de totale 46.000 km nog best mee.Hier staan de eerste 25.000 km (zomer kilometers) er ook al weer op........330 Wh/km.......
Ben benieuwd wat de winter gaat brengen
Gisterenochtend tripje van 35km heen-terug naar Antwerpen Stad gedaan: verbruik zat op 433 !!!