Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
En je auto staat regelmatig aan de wifi?
Het was eigenlijk een reactie op de eindelijk in de post erboven. Ik heb het idee dat je map data in dagelijks gebruik eigenlijk niet belangrijk is. Je kunt ook gewoon de grens over rijden. Misschien dat niet alle snelheden up to date zijn maar dat is bij de nieuwe kaarten ook niet helemaal goed, misschien wel iets beter.
En ja thuis hangt die meestal an de wifi, Ik denk dat mijn versie de nieuwste is voor een MCU1.
 
Heb hem gisteren binnengehaald, was 8.9GB

Gisteren de navigatie-update binnengehaald, maar dus via de mobiele telefoon.
Dreigde tot mijn schrik door de 10 GB heen te gaan; behoorlijk kostbaar als dat gebeurt (been there…:().
Heb iets meer dan 9 GB via mijn telefoon gedaan; daarna ca. 2 GB via de telefoon van mijn echtgenote.
Geen idee waarom het boven de 10 GB uitkwam; het ging alleen om de navigatie update, geen andere software volgens de beschrijving.
Heb m.i.v. augustus mijn abonnement maar opgehoogd naar 15 GB.
 
Nog een mooi voorbeeld hoe de kaartdata uit de pas loopt met de navigatiedata. Kaartdata is Google, navigatiedata zou Openstreetmap zijn.

Tesla Navigatie.jpg


Locatie in Google Maps
Locatie in satellietfoto
Locatie in Openstreetmap
 
  • Like
Reactions: Niek
Diemen heeft het opgegeven en is sinds een paar jaar onderdeel van Amsterdam. :)

Maar serieus, het lijkt me frustrerend zo'n kaartfout dicht bij huis. Heb je wel kunnen vinden of het Google, OSM of iets anders is?
Sowieso iets anders denk ik. Maar ik zet straks mijn waze eens op.
Men zou elke instantie die borden zet (ook tijdelijk voor wegwerkzaamheden), moeten verplichten om die in een overheidsdatabase te zetten. Daar hangt voor de overheid nog een verdienmodel aan vast aan licenties om die de data consumeren.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Sowieso iets anders denk ik. Maar ik zet straks mijn waze eens op.
Men zou elke instantie die borden zet (ook tijdelijk voor wegwerkzaamheden), moeten verplichten om die in een overheidsdatabase te zetten. Daar hangt voor de overheid nog een verdienmodel aan vast aan licenties om die de data consumeren.
Alleszins in Vlaanderen bestaat die databank al, en voor zover ik weet hoort de toegang gratis te zijn, want publieke data.
 
  • Like
Reactions: job-lek