Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
@Phil V Je bent erg verwend met 4G in België (en Nederland). In Duitsland zijn er al zwakke plekken in het netwerk en hoe verder naar het oosten je gaat, hoe erger het wordt. Als je geen internet hebt en je wil toch een nieuwe bestemming ingeven heb je een offline kaart nodig.
Mijn ervaring ook in Duitsland dat het dan ook niet werkt. Hij blijft zoeken, stukje rijden en dan is het vaak weer goed. Soms is het zelf de eene kant van een parkeer plaats of de andere wat uitmaakt met het succes.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Een basis kaart off-line hebben zou wel tof zijn. Zeker als je frequent de grens over gaat en de auto gedurende enkele 10-tallen seconden geen connectie heeft en de afrit er net achter ligt. Dan rij je letterlijk door een zwart gat. In IJsland heb ik momenteel ook regelmatig even geen verbinding als we meer richting binnenland gaan. De kaart iets verder vooruit bufferen, is natuurlijk ook een oplossing.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Hoi, Ik zie dat er nu nieuwe kaartversie EU-2023.20-14615 wordt aangeboden. ik heb het nog niet ontvangen. als iemand dat heeft gedaan, ziet u dan grote verbeteringen? zoals het nieuwe a9-traject rond amstelveen nu op de kaart komt te staan? Bedankt!

Zo ziet het er bij mij uit na de update. Geen idee of dit live data is, maar wifi is hier slecht genoeg. :)
20230709_141316.jpg
 
  • Like
Reactions: mr_nederland
Een basis kaart off-line hebben zou wel tof zijn. Zeker als je frequent de grens over gaat en de auto gedurende enkele 10-tallen seconden geen connectie heeft en de afrit er net achter ligt. Dan rij je letterlijk door een zwart gat. In IJsland heb ik momenteel ook regelmatig even geen verbinding als we meer richting binnenland gaan. De kaart iets verder vooruit bufferen, is natuurlijk ook een oplossing.
10-tallen seconden? Bij mij duurt het tot Breda voor ik weer verbinding heb als ik uit België kom..
 
Een basis kaart off-line hebben zou wel tof zijn. Zeker als je frequent de grens over gaat en de auto gedurende enkele 10-tallen seconden geen connectie heeft en de afrit er net achter ligt. Dan rij je letterlijk door een zwart gat. In IJsland heb ik momenteel ook regelmatig even geen verbinding als we meer richting binnenland gaan. De kaart iets verder vooruit bufferen, is natuurlijk ook een oplossing.
Als je meerdere keren dezelfde grens over gaat, is er volgens mij geen probleem. Data lijkt gecacht te zijn.
Aan de ander kant is het wel raar, dat als je vertrekt zonder mobile netwerk, dat de navigatie dan offline start. Maar bij een grens niet.
 
Voor de ongeduldigen tijdens de reis: Een reset onder het rijden verhelpt het niet connecten met een ander netwerk bij grensoverschrijdingen, dus doe dat als je een paar kilometer geen afritten hebt.
Was mijn eerste call 7 jaar geleden naar roadsite assistance. Toen over de grens met NL, 2 dagen geen connectivity. Reset hielp toen. Maar ze lieten mij nog parkeren waarvoor en ik moest mijn voet op de rem houden. Waarschijnlijk een veiligheidsmaatregel omdat er zonder scherm toch wat risico’s zijn.
maar die instructie heeft het verhaal gevoed dat er met de voet op de rem een ‘diepere’ reset gebeurde. Wat dan nog later weer niet waar bleek.