Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al een paar keer een 'nieuwe' firmware update gekregen na een Sec bezoek maar dat was iedere keer met dezelfde versie die ik al had. De verklaring van de SEC was dat dit gedaan werd om een schone laatste versie op de auto te zetten.
De basis versie van de firmware is van 2020 maar update daarop heb ik nog gekregen in januari, februari, mei, juli en de huidige in oktober. Dus er werd in 2021 nog wel aan deze software gewerkt.

Ik heb ook eens gevraagd over de navigatie data maar die ik toen had was de nieuwste voor mijn auto. Nu heb ik 2019.21 Is 2019 het uitgifte jaar van de data of misschien een database standaard en de 21 het jaar van de data. Wie zal het zeggen.:D
Sounds logic to me. We’ll see.
 
Ik denk dat het niet AP gerelateerd is maar MCU.

Ik verwacht dat ik nog even mag wachten want ik heb nieuwere kaarten dan FairFrank, ik zit op 2019.21-12489 :cool:
Ik weet niet wanneer ik een kaart update gekregen heb want op mijn eerste foto's staat ook 2019.20-10482

Misschien wel met mijn eMMC update. 10 dagen terug.
Zo, de download is klaar… En inderdaad, dezelfde kaart als uw auto: 2019.21-12489
 

Attachments

  • 5789EA56-16AC-4751-A253-E8E45C7C71EF.jpeg
    5789EA56-16AC-4751-A253-E8E45C7C71EF.jpeg
    154.5 KB · Views: 58
Het zou kunnen dat 2019 voor de software-versie van "Tesla maps" staat en de 21 voor het jaar van de kaarten. Als de verbouwde snelwegen nu wel kloppen en de afritten bij Leiden één grote chaos zijn, dan is ie up-to-date. :)
Het lastige is dat ik niet weet waar de nav data precies voor wordt gebruikt en wanneer de google maps data.
Ik dacht eerst dat de kaart die je ziet google was en de wegen die hij bij het navigeren op de kaart projecteert van de nav data kwam, maar een poosje terug kwam het bij SUC Zwolle niet overeen en dat was bij Google earth ook zo.
De snelheden komen volgens mij van de nav data maar wat meer weet ik niet.
 
Het lastige is dat ik niet weet waar de nav data precies voor wordt gebruikt en wanneer de google maps data.
Ik dacht eerst dat de kaart die je ziet google was en de wegen die hij bij het navigeren op de kaart projecteert van de nav data kwam, maar een poosje terug kwam het bij SUC Zwolle niet overeen en dat was bij Google earth ook zo.
De snelheden komen volgens mij van de nav data maar wat meer weet ik niet.
Google maps data is (was?) enkel voor het zoeken van de bestemming en voor de display van de (satelliet-)kaart.
Tenzij het onderweg zou gewijzigd zijn bij een update.
 
Dus jij denkt dat de navigatie van de nav data komt. Dan zou ik de volgende keer bij Zwolle de juiste aanwijzingen moeten krijgen. :p
Volgens mij komt de nav data voor de routing uit de cloud, tenzij je even geen internet hebt. Dan gebeurt de routering offline.
Maar het belang dat hier gehecht wordt aan de versie van de kaartdata lijkt dat tegen te spreken. Ik weet het dus ook niet meer.
Vandaar mijn vraag eerder of mensen kunnen zeggen hie het nu echt gebeurt.
Als ik geen internet heb, wacht ik even tot ik er wel weer heb ipv te zitten klooien met gemeente, straat, nr….
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Wat food for thought om de verwarring over welke kaart de nav gebruikt nog wat groter de maken.
Zowel de Tesla nav als Google sturen je al jaren naar SUC Kortrijk langs de verkeerde ingang en dus over de betaalparking.
2 weken geleden heb ik voor de 4e keer een correctie gemeld op Google maps.
Nu is de Tesla Nav correct, zonder dat ik een kaartupdate kreeg.
Google maps is nog steeds verkeerd.

Mijn gok is dat google voor betalende professionele gebruikers sneller update en de gratis versie moet wachten op de volgende release date.
 
@Phil V Inderdaad, De X stuur me rond het ei en niet meer over het evenementen terrein/parkeerplaats.

En de data die het navigeren gebruikt komt van het internet en niet van de nav data in de auto. Ik had mijn X met een wifi verbonden met een zeer slechte internet verbinding en ondanks dat de Suc wel op de kaart verschenen en dat de navigatie berekening kon starten bleef hij bezig en kwam niet tot een oplossing. Zonder de wifi dus op LTE vrij snel een berekening.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Tesla gebruikt Google niet voor routering. Enkel voor adressen en satelliet beelden.
Dat zeg ik hier al gans de tijd, maar met mijn post wou ik aangeven dat het nu wel bewezen lijkt. Tenzij er 2 googles zouden zijn (professioneel en private), dan is er weer geen bewijs meer. Maar dat schreef ik idd alsof ik nog steeds geloof dat het zo is. Ik begrijp jouw punt.