Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is het vage, ik heb veelal langlopende opdrachten en rij dan maanden naar de zelfde klant.
Zoals het hier staat lees ik meer dat het criterium is dat je de niet een groot deel van de tijd onderweg bent naar diverse klanten. Dat is inderdaad een ander soort gebruik.
Als het niet zo veel zou schelen zou het niet de moeite zijn om dit uit te zoeken, maar in mijn geval is CB privé netto (dus zelfs ná korting) ruim €500,- goedkoper dan Carmelon per jaar. En mocht je ooit een paar treden terugvallen dan is het verschil in bruto-premie helemaal groot.
Snap ik. Benieuwd of je daar verder mee komt. Maar het woordje "diverse" zie ik in dat screenshot nergens staan ;-). Maar ik ben het met je eens dat je wel zo kunt lezen.

Het rechter tekstblok geeft m.i. weinig aanknopingspunten. Maar het linker wel.
 
Het leek mij vrij duidelijk. Tesla behoort niet tot hun dealer netwerk, maar je mag er wel naar toe voor een vervangende auto.

Wat lees jij anders?

Waar lees je dat je bij tesla een nieuwe auto kunt aanschaffen? Er staat de bij hun aangesloten dealers en achteraf krijg je actuele lijst met aangesloten dealers. Lees niet dat tesla daar bij hoort, of zie ik het anders (ben tenslotte een vrouw en zie dingen nu eenmaal anders ;))
 
Dat is het vage, ik heb veelal langlopende opdrachten en rij dan maanden naar de zelfde klant.
Zoals het hier staat lees ik meer dat het criterium is dat je de niet een groot deel van de tijd onderweg bent naar diverse klanten. Dat is inderdaad een ander soort gebruik.
[..]
Telefonisch met CB werd mij verteld dat juist doorslaggevend was of de auto op de balans stond, zo ja dan per definitie zakelijk. Eigenlijk weer een hele andere focus, komt helaas ook terug op de website daar.
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Waar lees je dat je bij tesla een nieuwe auto kunt aanschaffen? Er staat de bij hun aangesloten dealers en achteraf krijg je actuele lijst met aangesloten dealers. Lees niet dat tesla daar bij hoort, of zie ik het anders (ben tenslotte een vrouw en zie dingen nu eenmaal anders ;))
Mijn eigenlijke vraag was dit:

"Tenslotte zou ik graag weten welke dealer door jullie op de polis zou worden gezet voor schadeherstel en welke dealer voor het aanschaffen van een eventueel vervangende auto. Is dat vooraf aan te geven?"

Toen zeiden ze dit:

upload_2019-2-21_17-36-41.png


Dus je mag een Tesla kopen bij een officieel (Tesla) verkooppunt.

Toen heb ik gevraagd wat als ik geen (oeps, dat is vloeken in de kerk, natuurlijk) Tesla meer wilde. Toen zeiden ze dit:
upload_2019-2-21_17-37-53.png
 
Leg eens uit?
Vorige keer dat ik CB belde, enkele dagen geleden, wilde ze de tenaamstelling van de auto weten.

Kortom, staat jouw privé naam er dan is het privé eigendom.
Staat de naam van de zaak daar dan is het zakelijk eigendom.
Afhankelijk van het privé/zakelijk eigendom moet je het voertuig privé of juist zakelijk verzekeren.

Had er zelf baat bij om het privé 'voor elkaar te krijgen'.
Zo betreft het redelijk vast woon-werk verkeer.

Daar staan ze alleen niet voor open als de auto zakelijk geregistreerd staat.
Persoonlijk vind ik het ook een iets te grote gok om het alsnog privé te gaan verzekeren.
Mocht de auto echt total los zijn... vezekeraars houden het geld natuurlijk het liefst in eigen zak.
 
Vorige keer dat ik CB belde, enkele dagen geleden, wilde ze de tenaamstelling van de auto weten.

Kortom, staat jouw privé naam er dan is het privé eigendom.
Staat de naam van de zaak daar dan is het zakelijk eigendom.
Afhankelijk van het privé/zakelijk eigendom moet je het voertuig privé of juist zakelijk verzekeren.

Had er zelf baat bij om het privé 'voor elkaar te krijgen'.
Zo betreft het redelijk vast woon-werk verkeer.

Daar staan ze alleen niet voor open als de auto zakelijk geregistreerd staat.
Persoonlijk vind ik het ook een iets te grote gok om het alsnog privé te gaan verzekeren.
Mocht de auto echt total los zijn... vezekeraars houden het geld natuurlijk het liefst in eigen zak.
Apart verhaal. Voor een IB ondernemer staat een zakelijke auto toch altijd op zijn eigen naam? Zelfs al zou het een vuilnisauto zijn. Of de auto zakelijk is of niet is meer iets boekhoudkundigs: "Wordt de auto gerekend tot het privévermogen of het ondernemersvermogen?". Of vergis ik me nu?

Bij een BV is dat natuurlijk een ander verhaal. Een BV is juridisch gezien een eigen identiteit en kan een auto op 'zijn' naam hebben staan.
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Mijn eigenlijke vraag was dit:

"Tenslotte zou ik graag weten welke dealer door jullie op de polis zou worden gezet voor schadeherstel en welke dealer voor het aanschaffen van een eventueel vervangende auto. Is dat vooraf aan te geven?"

Toen zeiden ze dit:

View attachment 379311

Dus je mag een Tesla kopen bij een officieel (Tesla) verkooppunt.

Toen heb ik gevraagd wat als ik geen (oeps, dat is vloeken in de kerk, natuurlijk) Tesla meer wilde. Toen zeiden ze dit:
View attachment 379312

Kijk das wat anders. Thanks
 
Vorige keer dat ik CB belde, enkele dagen geleden, wilde ze de tenaamstelling van de auto weten.

Kortom, staat jouw privé naam er dan is het privé eigendom.
Staat de naam van de zaak daar dan is het zakelijk eigendom.
Afhankelijk van het privé/zakelijk eigendom moet je het voertuig privé of juist zakelijk verzekeren.

Had er zelf baat bij om het privé 'voor elkaar te krijgen'.
Zo betreft het redelijk vast woon-werk verkeer.

Daar staan ze alleen niet voor open als de auto zakelijk geregistreerd staat.
Persoonlijk vind ik het ook een iets te grote gok om het alsnog privé te gaan verzekeren.
Mocht de auto echt total los zijn... vezekeraars houden het geld natuurlijk het liefst in eigen zak.
Zeiden ze tegen mij ook: staat het op de zakelijke balans? Dan zakelijk verzekeren. Zucht.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Zeiden ze tegen mij ook: staat het op de zakelijke balans? Dan zakelijk verzekeren. Zucht.
Tja, daar begint de verwarring dus weer.
Het grote verschil is eenmanszaak of BV.
Een eenmanszaak is geen juridische entiteit en een auto kan dus niet op naam van een eenmanszaak staan. Die komt altijd op de persoon. Maar zo'n auto kan wel (boekhoudkundig) op de balans van de eenmanszaak staan.
Bij een BV kan de auto wel op naam van de BV staan en dan staat hij natuurlijk ook op de balans.

Mijn idee: Centraal Beheer kan wel de tenaamstelling controleren, maar ze gaan echt niet je balans opvragen om te controleren of de auto op de balans staat. Ik heb de auto op de balans van de eenmanszaak staan, trek alles af en betaal bijtelling, maar de auto staat op mijn naam en is priveverzekerd bij Centraal Beheer.
Nogmaals: bij een BV is het allemaal anders.
 
Tja, daar begint de verwarring dus weer.
Het grote verschil is eenmanszaak of BV.
Een eenmanszaak is geen juridische entiteit en een auto kan dus niet op naam van een eenmanszaak staan. Die komt altijd op de persoon. Maar zo'n auto kan wel (boekhoudkundig) op de balans van de eenmanszaak staan.
Bij een BV kan de auto wel op naam van de BV staan en dan staat hij natuurlijk ook op de balans.

Mijn idee: Centraal Beheer kan wel de tenaamstelling controleren, maar ze gaan echt niet je balans opvragen om te controleren of de auto op de balans staat. Ik heb de auto op de balans van de eenmanszaak staan, trek alles af en betaal bijtelling, maar de auto staat op mijn naam en is priveverzekerd bij Centraal Beheer.
Nogmaals: bij een BV is het allemaal anders.


Interessant! Dus ik neem aan dat jij de autoverzekering als privé-persoon hebt en deze wel als opvoert als kosten in je eenmanszaak
 
Mijn idee: Centraal Beheer kan wel de tenaamstelling controleren, maar ze gaan echt niet je balans opvragen om te controleren of de auto op de balans staat. Ik heb de auto op de balans van de eenmanszaak staan, trek alles af en betaal bijtelling, maar de auto staat op mijn naam en is priveverzekerd bij Centraal Beheer.
Nogmaals: bij een BV is het allemaal anders.
Bij een gebroken voorruit zullen ze echt niet de balans van je onderneming checken, nee. Maar bij een total loss of diefstal, met een mogelijke besparing van 60 of 70000 euro?

Jij hebt meer lef dan ik. Aan de andere kant, kijkend naar de leeftijd en km stand van je auto valt dat misschien wel mee.
 
Ik heb mijn terugkoppeling van Carmeleon:

De clausule van de extra beveiligingseis (LoJack) is er uit gehaald.

Dat extra clausule gedeelte is een geautomatiseerd proces, welke er automatisch bij wordt gevoegd bij het trefwoord: Tesla.
Eenieder die deze clausule terugziet op zijn polis, die wel onder de voorwaarden van de 60k vallen, wordt aangeraden (om juridische redenen) om dit even recht te laten zetten middels een mail gericht aan: [email protected]

Ik heb hun zojuist aan de lijn gehad en aangeraden om dit geautomatiseerde proces aan te passen. Ze werken er aan.
Eventuele extra aftermarket accessoires die achteraf worden ingebouwd vallen onder dezelfde voorwaarden van de 60k en dienen zsm worden doorgegeven aan Carmeleon zodat zij de polis herberekenen én deze dus ook meeverzekeren.
 
Kijjk, nu komen we ergens.

Eventuele extra aftermarket accessoires die achteraf worden ingebouwd vallen onder dezelfde voorwaarden van de 60k en dienen zsm worden doorgegeven aan Carmeleon zodat zij de polis herberekenen én deze dus ook meeverzekeren.
Vooropgesteld dat je die after market accessoires mee wil verzekeren, lijkt me. Stel dat jij achteraf EAP aan zet en dat niet mee wil verzekeren, dan is dat toch je eigen keuze? En als je daardoor onder de 60 k blijft, dan is dat toch zo?
 
Kijjk, nu komen we ergens.

Vooropgesteld dat je die after market accessoires mee wil verzekeren, lijkt me. Stel dat jij achteraf EAP aan zet en dat niet mee wil verzekeren, dan is dat toch je eigen keuze? En als je daardoor onder de 60 k blijft, dan is dat toch zo?

Ja. Correct. Bij mij is dat iig de nieuwe velgen die op de planning staan, maar bijv. ook een carwrap en dashcam.

Je zou kunnen afwegen wat je wilt laten meeverzekeren en de wat minder belangrijkere dingen niet laten verzekeren dus.