Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Idem hier. Maar doorgekregen door telefoniste, dus gevraagd om schriftelijke bevestiging.

Op de eerste bladzijde van de polis staat:
Vereiste alarmklasse: geen

Op bladzijde 2 is er de clausule, deze wordt standaard bij elke Tesla toegevoegd en gebeurt automatisch. Dit spreekt elkaar tegen, dus om bevestiging gevraagd. Verwachting is dat dit vóór het weekend wordt verstuurd.
 
Net ook nog even gebeld.
"Nee hoor de Lojack of MI9 is gewoon verplicht voor de Tesla's onder de 60.000 euro", aldus de dame van Carmeleon.

Screenshot maar even doorgemaild waarin iemand van carmeleon schriftelijk via mail bevestigt dat er geen aanvullende alarmeis is...

Ja dat vonden ze toch wel vreemd, ik word nu later terug gebeld.
 
Mij is ook verteld dat er geen alarm eis is voor een tesla model 3 onder 60.000,- euro. De dame in kwesti heeft het nog bij haar collega gechecked. Mijn auto is ook gewoon verzekerd via Carmeleon nu. Voor de zekerheid de polis nog maar even doorlezen vanavond..

Ik weet niet hoe groot die toko daar is en hoeveel mensen daar rondlopen maar ik vind het maar vreemd.
Gelukkig kon ik een naam noemen van een collega die dus het tegenovergestelde beweerde.
 
Het schijnt dat ze op het service center (waar de meeste telefoontjes binnen komen maar waar ze ook voor ander maatschappijen werken) niet weten dat er bij Carmeleon geen alarm eis is onder de 60k
Zij denken meteen, oh Tesla dus een Lojack nodig.

Pavo de Krijger en Jeroen Rutten zijn degene van Carmeleon zelf en daar moet je dan naar verwijzen als ze blijven volhouden dat het wel nodig is.

Voor mij nu duidelijk en dus idd geen Lojack oid nodig.

Wel gaf hij aan dat als mensen achteraf nog EAP nemen en dit mee willen verzekeren ze alsnog een Lojack nodig hebben omdat je dan weer boven de 60k uitkomt (Tenzij zakelijk ex btw verzekerd) maar dit lijkt me ook gewoon plausibel.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Precies datzelfde heb ik twee dagen geleden hier ook al hier gemeld. Maar dan met volledige screenshot van de mail er bij. En gisteren nog eens. Waarom vertrouw je het nu wel, als ik vragen mag?
Aangezien er blijkbaar een wezenlijk verschil zat tussen de support via de telefoon en de mail, heeft uiteraard niets met jou te maken :).
Had uit een eerder bericht vernomen dat vandaag intern 'meer duidelijkheid' over geschept zou worden. Leek mij daarom dat de reply 'de uitkomst' was.
 
Ok, Carmelon is hiermee dus het meest interessant aan premie en voorwaarden lijkt het.
Op CB na, als die privé zouden verzekeren...Ik zit namelijk nog even op de site van Centraal Beheer te kijken en wordt daar toch even in twijfel gebracht of ze nu bereid zijn om een auto die voornamelijk privé (woon-werk) wordt gebruikt maar wel boekhoudkundig zakelijk wordt gereden onder hun privé-verzekering willen dekken.
Deze info op hun site suggereert namelijk wel dat dit zo is (als je dit aannemelijk kunt maken):

CB verzekering.png
 
Wbt carmeleon: "Als er sprake is van totaalverlies of diefstal van de verzekerd auto krijgt u de aanschafwaarde van dit voertuig vergoed als u minimaal 80% van deze uitkering gebruikt voor het aanschaffen van een nieuwe auto, deze nieuwe auto moet u aanschaffen bij het autobedrijf zoals vermeld op uw polisblad. "

Dus bij total loss of diefstal van je M3 moet je een ICE gaan rijden?
 
Wbt carmeleon: "Als er sprake is van totaalverlies of diefstal van de verzekerd auto krijgt u de aanschafwaarde van dit voertuig vergoed als u minimaal 80% van deze uitkering gebruikt voor het aanschaffen van een nieuwe auto, deze nieuwe auto moet u aanschaffen bij het autobedrijf zoals vermeld op uw polisblad. "

Dus bij total loss of diefstal van je M3 moet je een ICE gaan rijden?
Ben ik ook al achteraan geweest.

upload_2019-2-21_15-8-53.png

Even doorvragen:
upload_2019-2-21_15-9-19.png


Volgende reactie:

upload_2019-2-21_15-7-52.png
 
Maar veel mensen 'met een auto van de zaak' zullen toch wel vaak, zo niet dagelijks naar klanten rijden? Ook al ervaren we dit misschien als woon-werk verkeer ....
Dat is het vage, ik heb veelal langlopende opdrachten en rij dan maanden naar de zelfde klant.
Zoals het hier staat lees ik meer dat het criterium is dat je de niet een groot deel van de tijd onderweg bent naar diverse klanten. Dat is inderdaad een ander soort gebruik.
Als het niet zo veel zou schelen zou het niet de moeite zijn om dit uit te zoeken, maar in mijn geval is CB privé netto (dus zelfs ná korting) ruim €500,- goedkoper dan Carmelon per jaar. En mocht je ooit een paar treden terugvallen dan is het verschil in bruto-premie helemaal groot.