Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik diende een actielijstje te maken over telefoonnummers van mijn verzekeringen en meldcontacten. Daarbij kwamen voor mij de onderstaande nummers naar voren.
Een groot aantal zijn ook voor jullie van toepassing. Vandaar dat ik het hier deel. Mochten jullie het willen, neem het over, pas het voor jullie situatie aan en gebuik het. Dit lijstje is dus niet bedoeld als reclame.
LET OP: Een aantal van de verplichte contactmeldingen staan op de Groene Kaart en op de polissen.

Reisverzekering
Centraal beheer Alarmcentrale
- vanuit Nederland 055 579 79 79
- vanuit buitenland +31 55 579 79 79

Auto verzekeringen pechhulpverlening
KNAC Alarmcentrale
- vanuit Nederland 0800 - 0994 402
- vanuit Buitenland + 31 70 314 51 19
en/ of Tesla Road Assistance
- vanuit Nederland 013 799 95 25
- vanuit Buitenland + 31 13 799 95 25

Auto schade
Unigarant Verzekerings Maatschappij (UVM)
- vanuit Nederland 088-299 30 30 (maan- t/m vrijdag 08:30 - 18:00 ) of
KNAC Assurantiën 070- 383 16 12
- vanuit Buitenland +31 88 299 30 30 ( maan- t/m vrijdag 08:30 - 18:00 Nederlandse tijd) of
KNAC Assurantiën +31 70 383 16 12

Auto gestolen
LoJack Alarmcentrale
- vanuit Nederland 088 000 55 99
- vanuit Buitenland + 31 88 000 55 99
plus Tesla bellen bij autodiefstal
Tesla Road Assistance
- vanuit Nederland 013 799 95 25
- vanuit buitenland + 31 13 799 95 25
bij Tesla melden van het VIN ... ... (Auto identificatie nummer)
plus Stg VbV
- vanuit Nederland 055 - 741 00 01
- vanuit buitenland + 31 55 741 00 01
plus Aangifte via Aangifteloket Gestolen Voertuigen
- vanuit binnenland 088-00 87 444
- vanuit buitenland + 31 88 00 87 444
benodigd kentekenbewijs en verzekeringsgegevens
plus in Buitenland bij (plaatselijke?) politie. Zo komt de melding in de Europese opsporingsdatabase terecht.

Ruitschade
Geldt bij verzekering via KNAC
reparatie bij Autototaalglas Zij doen schademelding bij verzekering.
- vanuit Nederland 0800 0828
- vanuit buitenland ??????
( noot op de Groene Kaart van KNAC / UVM: let op. laat uw ruit maken bij een bedrijf waarmee wij afspraken hebben gemaakt. Of een bedrijf dat is aangesloten bij FOCWA en/of BOVAG.
Daarmee voorkomt u dat wij de reparatie niet betalen)
@ DutchTM3.....Moet ik er nu voor vrezen dat wij vrienden worden, hahahahaha. Bedankt voor je opmerking/ emoji
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Van Centraal Beheer een verhoging in de digitale mailbus van 54,30 naar 56,99 per maand.
Niks mis mee.
Ik heb voor al mijn overige verzekeringen ook CB. Prima verzekeraar. Als zij ziet dat je ergens teveel voor betaald of het met minder kunt, dan wijst zij jou daarop en na overleg past ze het meteen a la minute aan. Ze keren ook altijd snel en makkelijk uit. Nooit problemen ondervonden. Daarnaast is zij rechtvaardig in haar oordeel. Een keer probeerde een tegenpartij CB, (waar hijzelf ook bij was verzekerd), en mij op te lichten. Zij heeft hem een stevige les geleerd, uit de verzekering gezet en opmerkingen in RoyData geplaatst. Betrokkene zal nu wel ergens anders heel duur verzekerd zijn. Eigen schuld, dikke bult..

Jammer vond ik in maart 2019 dat CB voor wbt de autoverzekering nog geen drie jaar nieuwwaardegarantie en ook geen glas- (lees dak-) verzekering hadden voor de AWD LR model 3.

Ik heb nog even met CB gebeld om te vragen hoe de voorwaarden en de premies nu zijn. De glazen daken zijn nu wel verzekerd bij het All risks verzekeringspakket, zo ook diefstal, vandalisme e.d.; echter de 3 jaar nieuwwaardegarantie is er voor auto's boven de € 50.000 nog steeds niet en naar mijn inschattig komt deze er ook niet in de nabije toekomst. De premie zou voor mij uitkomen op € 1276,96 per jaar. Verschil met de KNAC is € 234,04 op jaarbasis in financieel positieve zin. Daar staat tegenover dat er geen 3 jaar nieuwwaarde garantie/ toenmalig betaalde aanschafwaarde wordt uitgekeerd. Voor mij een reden om bij de KNAC te blijven voor de komende twee jaar.
 
Last edited:
Hoi Hoi, zojuist een model 3 besteld, nu een beetje aan het kijken naar verzekeringen. Wat is aan te raden? Ik keek bij insuremytesla maar schrok wel een beetje van het bedrag dat zij voorstellen, voor LR met FSD komen zij op 185 euri per maand. Dat moet toch beter kunnen lijkt mij?
Er zijn heel veel mensen die richting ANWB trekken, op dit moment. Moet je wel 'aan de LoJack', maar dat verdient zich snel genoeg terug.
 
  • Like
Reactions: Karsten
hmmm met anwb gechat, wordt lastig verhaal. moet inderdaad een extra beveiligingssysteem in om hem te kunnen verzekeren, echter, als ik hem ophaal moet hij verzekerd zijn... maar dan kan dat systeem er nog niet inzitten.... kip vs ei. Daarnaast had ik hiervoor nog maar twee jaar een auto, en met maar 2 jaar schade vrij is een model 3 problematisch want te veel vermogen... euhm... ok.... dus...?

Zou het zin hebben om FSD te annuleren zodat cataloguswaarde lager wordt, en dan later kopen? Andere suggesties voor verzekeraars die niet om extra beveiliging vragen en wel schappelijke tarieven rekenen?
 
En vraag jezelf af wat je met FSD wilt doen? Het kost heel veel geld voor heel weinig extra. De auto doet zeker nog niet aan self drive, en al helemaal niet full...

Ja dat is waar, nu eigenlijk alleen nog maar de auto rijbaanwissel. Maar idee is dat het later duurder wordt. En als we geloven in Elon....

Edoch ga ik morgen maar even Tesla bellen om te vragen of ik dat kan annuleren. Maakt het verzekeren wellicht makkelijker en van het geld kan ik dan wellicht de LowJack oid betalen hahah. Wordt vervolgd.

Het grappige is dat als je in de randstad woont je overal Teslas ziet rijden, het bestellen online is super simpel, maar ben nu al de hele dag bezig met info verzamelen over dingen als laadpalen en verzekeringen e.d. Met mijn huidige Ford Fiesta was alles in 10 minuten geregeld. Dan merk je toch wel dat De EV revolutie pas net op gang komt. #earlyadopters
 
hahaha ja die zijn op den duur meer waard dan FSD. Had maandag aandelen verkocht om de model 3 te financieren, maar na Q1 gok ik dat we langzaam wel weer bij kunnen kopen. Met production ramp van mY, de m3 in China, Solarroof en de jaarlijkse auto dip in Q1 gok ik dat Wallstreet wel weer een grote sell-off zal organiseren :) maar aandelen onder de 200 dollar scoren zal er helaas niet meer bij zijn gok ik :)
 
Je kan de auto gewoon verzekeren, totdat de LoJack erin zit is hij alleen niet voor diefstal verzekerd.
Volgens mij, en dat is wat ik heb gehad op 30 maart 2019, is mijn auto vanaf dag 1 wel voor diefstal verzekerd geweest vanwege de acceptatie van het Tesla beveiligingssysteem door de verzekeringsmaatschappij. Dat was Unigarant Verzekerings Maatschappij VIA KNAC. En dus niet via de ANWB. Voor de zekerheid ben ik toen toch meteen doorgereden naar de gesloten garage van mijn tweede huis en aldaar heb ik de LoJack zsm in laten bouwen. Tegenwoordig zijn de voorwaarden via de KNAC veranderd en eisen ze ook een LoJack. Maar het kan anders. Je haalt de auto op in Tilburg en rijdt deze meteen vanaf aflevering naar een LoJack inbouwpunt in de buurt van Tilburg. Je wordt, als er geen wachtenden voor je zijn, meteen geholpen LoJack houdt daar rekening mee en zij hebben dus voor Tesla's een speciaal inbouwpunt opgezet.
 
Volgens mij wel. Mits je een inbouw afspraak hebt staan. Alleen is je eigen risico veel hoger. Ik dacht 5k.

Ja dat hebben ze mij ook verteld, je kunt tijdelijk eerst alleen WA nemen tot de Lojack erin zit, of een hogere dekking maar dan wel 5000 eigen risico.... wat op zich beter is dan alleen WA. Want immers, dag 1 dat je een Tesla hebt moet je toch wel even het "gaspedaal" uitproberen. Zou toch sneu zijn als je dan met alleen een WA in de sloot eindigt :)

Speaking of which, wat is een goede Nederlandse term voor gaspedaal bij een EV? #EVnoob
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3