Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik doe CB.
Circa 57 per maand.
Is mij goed genoeg. Het is maar hoeveel risico je wilt en kunt dragen.
Ik kan daar niet zo goed bij, eerlijk gezegd. Tenzij je alleen WA en (heel) beperkt Casco verzekerd hebt. Heb zelf 21 schadevrije jaren en kom voor een WA+Casco verzekering echt niet voor zulke bedragen uit. Postcode kan natuurlijk verschil maken, maar alleen voor het diefstal risico.

Heb geprobeerd via CB Zakelijk een premie berekening te doen, maar daar kun je geen Tesla kiezen. Heb daarom gebeld met CB Zakelijk. Ik kom voor een verzekerd bedrag van 58.200 excl. BTW incl. SVI, OI, RB en ass belasting op 1770,- per jaar uit. Daarmee lijken ze juist één van de duurdere partijen.

Wel 3 jaar aanschafwaarde dekking tot 70.000,-. En alleen de eis voor een werkende startonderbreker (er wordt geen SCM certificaat gevraagd).

Onderstaande is nog excl. ass. bel. en exclusief aanvullende dekkingen.

upload_2019-2-14_9-24-39.png
 
Ik kan daar niet zo goed bij, eerlijk gezegd. Tenzij je alleen WA en (heel) beperkt Casco verzekerd hebt. Heb zelf 21 schadevrije jaren en kom voor een WA+Casco verzekering echt niet voor zulke bedragen uit. Postcode kan natuurlijk verschil maken, maar alleen voor het diefstal risico.

Heb geprobeerd via CB Zakelijk een premie berekening te doen, maar daar kun je geen Tesla kiezen. Heb daarom gebeld met CB Zakelijk. Ik kom voor een verzekerd bedrag van 58.200 excl. BTW incl. SVI, OI, RB en ass belasting op 1770,- per jaar uit. Daarmee lijken ze juist één van de duurdere partijen.

Wel 3 jaar aanschafwaarde dekking tot 70.000,-. En alleen de eis voor een werkende startonderbreker (er wordt geen SCM certificaat gevraagd).

Onderstaande is nog excl. ass. bel. en exclusief aanvullende dekkingen.

View attachment 377271
Via Prive een premie berekenen. 300 euro eigen risico.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-02-14 om 10.04.56.png
    Schermafbeelding 2019-02-14 om 10.04.56.png
    364 KB · Views: 33
Tsjees .... idd.

Vraag was of ze een auto op naam van mijn BV bij Particulieren willen accepteren. Antwoord is helaas Nee. Nou ja, tenzij ik hem Privé over neem van de zaak. Dat doen we maar eventjes niet.

Wel bizar. Als je inclusief BTW verzekerd bij Particulieren kost het bijna de helft van wanneer je exclusief BTW verzekert bij Zakelijk. Terwijl de verzekerde bedragen voor het Casco deel dan 21/121ste lager zijn. De wereld op zijn kop, zou ik zeggen.



upload_2019-2-14_10-22-29.png
 
Last edited:
Tsjees .... idd.

Vraag was of ze een auto op naam van mijn BV bij Particulieren willen accepteren. Antwoord is helaas Nee. Nou ja, tenzij ik hem Privé over neem van de zaak. Dat doen we maar eventjes niet.

Wel bizar. Als je inclusief BTW verzekerd bij Particulieren kost het bijna de helft van wanneer je exclusief BTW verzekert bij Zakelijk. Terwijl de verzekerde bedragen voor het Casco deel dan 21/121ste lager zijn. De wereld op zijn kop, zou ik zeggen.



View attachment 377277
Het is voor mij voor de VOF, dus prive verzekeren is geen probleem.
 
Het is voor mij voor de VOF, dus prive verzekeren is geen probleem.
Mazzelaar ;-)

Overigens eens gekeken of het uit kon om mijn 5 jaar oude PHEV (die wel op privé staat) over te brengen naar CB Particulieren. Kom met de premie 20% hoger uit dan voor de 15.000 euro duurdere Model 3 en ook veel hoger dan bij mijn huidige verzekeraar. Snap er niets meer van. Kennelijk willen ze heeeeel erg graag Tesla's verzekeren.

upload_2019-2-14_10-35-43.png
 
Bij Centraal beheer zeker. Zakelijke premie veel hoger dan prive.
Apart is wel op Tweakers dit bericht van een medewerker van Centraal Beheer:
Het freelance ICT-ers discussie topic - Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - GoT
Bij Centraal Beheer gelden de volgende voorwaarden. Wij verzekeren geen auto’s onder een particuliere verzekering wanneer:
- Het voertuig op naam van de zaak staat.
- De BTW wordt verrekend in de administratie van het bedrijf.
Alleen wanneer het kenteken op particuliere naam staat en jij als klant een kilometervergoeding ontvangt vanuit je bedrijf kan je auto bij ons particulier verzekerd worden.

Vrij vaag of dit een 'en en' eis is, als ZZPer met een eenmanszaak zou enkel het tweede gelden waarschijnlijk. Heeft iemand hier toevallig al toelichting van CB over gekregen?
 
Heb toevallig vanmiddag met het zakelijke deel van CB gebeld en kreeg een premie van €1800,- .. Omdat ik aangaf op de site voor particulieren voor de helft klaar was werd ik vervolgens naar de particuliere tak doorverbonden. Die stelde verder geen vragen hierover :confused:
Misschien heeft het met onderlinge concurrentie te maken, maar als het verder niet in de voorwaarden staat als beperking vraag ik me af hoe of het verzekeringstechnisch een probleem is.
 
Model 3 en CB alleen WA en geen diefstal als jonger dan 5 jaar...
Omdat ik nog niks definitiefs van Allsecure heb gehoord ( nu 7 dgn voorlopige verzekering ) net even bij Centraal Beheer van de 5 web-offerte-stappen bij Stap-1 de gegevens ingevuld, prachtige lage bedragen vervolgens bij Stap 2, me laten terugbellen door CB ( ging heel snel ) om te horen dat een Model 3 ( 60.400 euri die van ons ) alleen WA verzekerbaar is en ook niet tegen diefstal. Of hij moet ouder dan 5jr oid zijn... Normaal krijg je deze 'alleen WA-info' pas als je alle 5 web-offerte stappen hebt doorlopen ( dus zónder bellen en met alleen webform submit ) na een paar dagen te horen werd mij gemeld. Ook gemeld dat dit forum anders lijkt te doen geloven... Tja! Ik hou me maar aan de CB-telefoonmevrouw. Leek me prima op de hoogte. Ik wil iig méér dan WA bij een nieuwe auto.
Oh ja ik rij en verzeker privé... dat is eigenlijk verder niet besproken. Werd ook niet naar gevraagd.
 
Last edited:
Ik kan daar niet zo goed bij, eerlijk gezegd. Tenzij je alleen WA en (heel) beperkt Casco verzekerd hebt. Heb zelf 21 schadevrije jaren en kom voor een WA+Casco verzekering echt niet voor zulke bedragen uit. Postcode kan natuurlijk verschil maken, maar alleen voor het diefstal risico.

Heb geprobeerd via CB Zakelijk een premie berekening te doen, maar daar kun je geen Tesla kiezen. Heb daarom gebeld met CB Zakelijk. Ik kom voor een verzekerd bedrag van 58.200 excl. BTW incl. SVI, OI, RB en ass belasting op 1770,- per jaar uit. Daarmee lijken ze juist één van de duurdere partijen.

Wel 3 jaar aanschafwaarde dekking tot 70.000,-. En alleen de eis voor een werkende startonderbreker (er wordt geen SCM certificaat gevraagd).

Onderstaande is nog excl. ass. bel. en exclusief aanvullende dekkingen.

View attachment 377271
Met 21 schadevrije jaren is er geen haar op mijn hoofd die weer bij CB zou willen verzekeren... ik had er 18 en bij schade teruggevallen naar 9.... je valt bij CB nl altijd terug naar 9 werd mij verteld. Dus ook vanaf 21....
 
Met 21 schadevrije jaren is er geen haar op mijn hoofd die weer bij CB zou willen verzekeren... ik had er 18 en bij schade teruggevallen naar 9.... je valt bij CB nl altijd terug naar 9 werd mij verteld. Dus ook vanaf 21....

Dan ga ik snel naar CB want ik heb er nu 8 :D

Meer even serieus, ik zit net toevallig in te vullen bij CB en kom uit op 72 euro per maand voor all risk voor de M3.
Prima prijs lijkt mij, 150 euro eigen risico heb je dan.
 
Model 3 en CB alleen WA en geen diefstal als jonger dan 5 jaar...
Omdat ik nog niks definitiefs van Allsecure heb gehoord ( nu 7 dgn voorlopige verzekering ) net even bij Centraal Beheer van de 5 web-offerte-stappen bij Stap-1 de gegevens ingevuld, prachtige lage bedragen vervolgens bij Stap 2, me laten terugbellen door CB ( ging heel snel ) om te horen dat een Model 3 ( 60.400 euri die van ons ) alleen WA verzekerbaar is en ook niet tegen diefstal. Of hij moet ouder dan 5jr oid zijn... Normaal krijg je deze 'alleen WA-info' pas als je alle 5 web-offerte stappen hebt doorlopen ( dus zónder bellen en met alleen webform submit ) na een paar dagen te horen werd mij gemeld. Ook gemeld dat dit forum anders lijkt te doen geloven... Tja! Ik hou me maar aan de CB-telefoonmevrouw. Leek me prima op de hoogte. Ik wil iig méér dan WA bij een nieuwe auto.
Oh ja ik rij en verzeker privé... dat is eigenlijk verder niet besproken. Werd ook niet naar gevraagd.
Volgens mij is dit incorrecte informatie en geldt dit alleen voor de S en X. Dat is in ieder geval wat mij verteld is.
 
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. De grens lag volgens mij bij 75.000. Die mevrouw zei nog: oh ja, nu is er een goedkopere Tesla.
Bij mij moest de medewerker particuliere verzekeringen op de website kijken omdat hij de M3 nog niet op zijn interne systeem kon vinden. Ook vroeg hij od het een automaat was en wat voor brandstof er moest :D Ik zou dus wat geloven als het bevestigd is op papier.