Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me af of die Carmeleon wel een goedkope verzekering is.

In betaal voor mijn S bij Insuremytesla (zonder extra beveiligingseis) € 1020,51 per jaar (uitgebreid casco met 22 schadevrije jaren) en bij Carmeleon zou ik €1451,58 betalen én dan zou er er goedgekeurd Klasse 3 alarm in moeten (wat in een Tesla MS helemaal niet kan). Dat noem ik wel een heftig verschil. Insuremytesla geeft ook een flinke korting bij geactiveerde autopilot. Maatwerk voor Tesla dus.

Kan zijn dat Carmeleon goedkoper is als je minder schadevrije jaren hebt. Maar dan zou je m.i. elk jaar even moeten kijken of overstappen loont.
 
Last edited:
Ik vraag me af of die Carmeleon wel een goedkope verzekering is.

In betaal voor mijn S bij Insuremytesla (zonder extra beveiligingseis) € 1020,51 per jaar (uitgebreid casco met 22 schadevrije jaren) en bij Carmeleon zou ik €1451,58 betalen én dan zou er er goedgekeurd Klasse 3 alarm in moeten (wat in een Tesla MS helemaal niet kan). Dat noem ik wel een heftig verschil. Insuremytesla geeft ook een flinke korting bij geactiveerde autopilot. Maatwerk voor Tesla dus.

Kan zijn dat Carmeleon goedkoper is als je minder schadevrije jaren hebt. Maar dan zou je m.i. elk jaar even moeten kijken of overstappen loont.
Dit draadje heet "Verzekering Model 3" ;-)
 
klopt, maar was als tip bedoeld, bij de M3 zal het niet anders zijn, als je meer schadevrije jaren opgebouwd hebt. :D
Ik heb 21 schade vrije jaren en Carmeleon lijkt voor mij zeer competatief. Verschil met IMT is er niet of nauwelijks maar voorwaarden IMT zijn voor mij niet acceptabel CbB particulier lijkt goedkoper maar valt ook af op voorwaarden.
 
Last edited:
Ongetwijfeld hebben een aantal al te maken gehad met het afsluiten van een autoverzekering als zzp-er. Ondanks alle verhalen hier is het mij toch niet geheel allemaal duidelijk. Wellicht dat aantal mij met een aantal vragen verder kunnen helpen.

Ik wens aan te schaffen een M3 LR en i.v.m. de bijtelling nu nog geen opties. Ik rijd 10 jaar schadevrij en wens vanzelfsprekend de auto all-risk te verzekeren. Ik wil de auto opvoeren op de balans van mijn eenmanszaak, net als de verzekering (autokosten).

Blijkbaar zit er een redelijk verschil in de prijs van de auto-verzekering als ik deze privé of zakelijk (duurder) afsluit.

Vraag 1: kan/moet ik een zakelijke of privé autoverzekering afsluiten?

Vraag 2: i.g.v. een privé autoverzekering-->kan ik deze dan opvoeren als autokosten in mijn boekhouding van de eenmanszaak?

Vraag 3: Welke verzekeraar kwam het beste uit de bus?
 
Eventuele extra aftermarket accessoires die achteraf worden ingebouwd vallen onder dezelfde voorwaarden van de 60k en dienen zsm worden doorgegeven aan Carmeleon zodat zij de polis herberekenen én deze dus ook meeverzekeren.

Als je geen P hebt en zakelijk (dus ex btw) verzekerd kun je dus achteraf EAP + een (niet al te dure) wrap oid doen en blijf je nog onder de 60k.

Heb dit afgezet tegen Allsecur en IMT en komt m.i. als beste naar voren.
 
Dan betaal je dus bijna 100 euro voor een WA verzekering zonder inzittende verzekering van je Model 3?
Met 12 schade vrije jaren vind ik dat best veel.

Nee, het gaat om een all-risk verzekering. De schade verzekering inzittenden is een extra aanvullende verzekering die je kunt afsluiten, net zoals je ook een no-claim beschermer of een bijtellingsbeschermer als extra verzekering af kunt sluiten (maar dat hoeft dus niet).

Ik vraag me af of die Carmeleon wel een goedkope verzekering is.

In betaal voor mijn S bij Insuremytesla (zonder extra beveiligingseis) € 1020,51 per jaar (uitgebreid casco met 22 schadevrije jaren) en bij Carmeleon zou ik €1451,58 betalen én dan zou er er goedgekeurd Klasse 3 alarm in moeten (wat in een Tesla MS helemaal niet kan). Dat noem ik wel een heftig verschil. Insuremytesla geeft ook een flinke korting bij geactiveerde autopilot. Maatwerk voor Tesla dus.

Kan zijn dat Carmeleon goedkoper is als je minder schadevrije jaren hebt. Maar dan zou je m.i. elk jaar even moeten kijken of overstappen loont.

Bij mij was het juist andersom; Insuremytesla was 1.533,03 per jaar en Carmeleon dus 1.155,43. Gaat om Model 3 Performance, dekking all-risk, 12 schadevrije jaren (misschien zit hier het verschil), eigen risico 500, geen extra verzekeringen, en randstad.

Om het plaatje compleet te maken, Turien & Co (de TeslaVerzekering) zat met dezelfde condities maar liefst op 2.462,40 per jaar.
 
Nee, het gaat om een all-risk verzekering. De schade verzekering inzittenden is een extra aanvullende verzekering die je kunt afsluiten, net zoals je ook een no-claim beschermer of een bijtellingsbeschermer als extra verzekering af kunt sluiten (maar dat hoeft dus niet).

Ah zo. Ik dacht dat je bedoelde dat je eigenlijk alleen aansprakelijkheden verzekert omdat je de rest zelf kan dragen.
In dat geval is WA voldoende.
 
...JIJ, en inzittenden,...
Bij alleen WA zijn inzittenden niet verzekerd maar jijzelf begrip ik per definitie wettelijk merkwaardigerwijs ook niet / nooit. 'Jij', de bestuurder dus, krijgt ahw wettelijk alleen zijn schade via de verplichte WA van de andere auto, bijv. als die schuld heeft... Dan wordt ook ineens het toelichtende zinnetje bij veel inzittendenverzekeringen duidelijk dat luidt: '...jij, en inzittenden...' . Mij zo her en der toegelicht... Voor de goede orde ik ben hier de boodschapper.... :rolleyes:
 
...JIJ, en inzittenden,...
Bij alleen WA zijn inzittenden niet verzekerd maar jijzelf begrip ik per definitie wettelijk merkwaardigerwijs ook niet / nooit. 'Jij', de bestuurder dus, krijgt ahw wettelijk alleen zijn schade via de verplichte WA van de andere auto, bijv. als die schuld heeft... Dan wordt ook ineens het toelichtende zinnetje bij veel inzittendenverzekeringen duidelijk dat luidt: '...jij, en inzittenden...' . Mij zo her en der toegelicht... Voor de goede orde ik ben hier de boodschapper.... :rolleyes:

Heb je het nu tegen mij of tegen Rubunted? :)
(Ik heb het niet inhoudelijk over de inzittende verzekering namelijk)
 
Afgesloten bij Carmeleon.

Model 3 AWD; cataloguswaarde volgens RDW € 69450. Zakelijk verzekerd ex BTW.
Met rechtsbijstand en inzettendenverzekering.

Maandbedrag €110.

Mocht iemand hier siginifcant onder weten te komen, dan hoor ik het heel graag!
 
Hier bij Axa België de volgende premie bekomen :
€ 1376,00 / jaar full omnium met engelse vrijstelling van € 850,00 en pas afschrijving vanaf 2 jaar.

Bij KBC bleek de BTW in hun offerte niet meeverzekerd, aangezien in België voor vennootschappen/eenmanszaken er 50% BTW niet recupereerbaar is, toch ook belangrijk!
 
Ik heb inmiddels een quote van Carmeleon voor een zakelijke verzekering voor mijn M3, 16 SVJ, mijn aankoopbedrag ligt onder de 60K ex.btw. Ik betaal dan €71,79/mnd, dit is zonder inzittenden verz, rechtsbijstand, bijtellingbeschermer.
Waarom zou je eigenlijk een ' fiscale bijtellingsbeschermer' afsluiten?
 
Waarom zou je eigenlijk een ' fiscale bijtellingsbeschermer' afsluiten?
Daar is nu geen reden voor. Als je auto nog dit jaar of in 2020 vervangen wordt na diefstal lies of total loss, dan valt de vervanger onder hetzelfde bijtellingsregime en heb je dus geen schade op dat gebied. Komt de vervanger na diefstal of total loss pas in 2021 of later, dan valt de vervanger geheel in het (wsl) 22% tarief en wordt je bijtelling een stuk hoger. Dan heb je dus extra schade en daar kun je je tegen verzekeren. Maar daar kun je mee wachten tot vlak voor 2021. Ook hier heeft Carmeleon zich (tegenover mij) al over uitgesproken. Mijn vraag was:

Toevoegen van een bijtelling beschermer is m.i. op dit moment niet aan de orde, omdat de regels voor 2020 gelijk zijn aan die van 2019. M.a.w. er is op dit moment helemaal geen risico om af te dekken. Maar in 2021 verandert er wel een en ander en ga ik wel risico lopen. Zal het t.z.t. mogelijk zijn om per 1/1/2021 alsnog een bijtelling beschermer aan de polis toe te voegen (uiteraard tegen de dan geldende premie)?

De reactie was:

upload_2019-2-26_11-13-18.png


De premie zal t.z.t. bepaald worden aan de hand van het bijtellingsregime dat vanaf 2021 gaat gelden.

Overigens moet je misschien niet wachten tot 31/12/2020, want als in november of december 2020 je auto gestolen wordt, dan heb je natuurlijk niet al in 2020 een nieuwe.
 
Ik heb inmiddels een quote van Carmeleon voor een zakelijke verzekering voor mijn M3, 16 SVJ, mijn aankoopbedrag ligt onder de 60K ex.btw. Ik betaal dan €71,79/mnd, dit is zonder inzittenden verz, rechtsbijstand, bijtellingbeschermer.
Waarom zou je eigenlijk een ' fiscale bijtellingsbeschermer' afsluiten?
Wow, dat is wel een nette premie: ik kom bij Carmelon voor M3 van 59K met 14 jaar schadevrij (75% no-claim korting) en €500,- eigen risico nog steeds op €95,- per maand. Aan welke knoppen heb jij nog gedraaid?
Of is dat alleen omdat ik een "010-toeslag" betaal ;-)
 
Wow, dat is wel een nette premie: ik kom bij Carmelon voor M3 van 59K met 14 jaar schadevrij (75% no-claim korting) en €500,- eigen risico nog steeds op €95,- per maand. Aan welke knoppen heb jij nog gedraaid?
Of is dat alleen omdat ik een "010-toeslag" betaal ;-)
Ja, ik denk dat ik in een gunstiger regio zit: 0345 (platteland....Betuwe). Anders weet ik het ook niet.
Overigens heb je alleen €500 eigen risico als je NIET bij het schadebedrijf van Carmeleon laat repareren. Ik begrijp dat ze een partij in Den Haag hebben, die kostenvrij jouw auto ophaalt en terug brengt incl. vervangende auto.
Wanneer je dat proces volgt dan heb je geen eigen risico...