Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,
Ik overweeg om te verzekeren met ANWB autoverzekering. Moet ik nog iets controleren?
ps. Ik zal mijn eerste persoonlijke autoverzekering zijn.

Bij de ANWB moet je verplicht een SCM goedgekeurd klasse 4 alarm laten inbouwen, wat vrij kostbaar is om dat je ook een abonnement nodig hebt bij een meldkamer. Daarnaast staat Tesla het niet toe om een aftermarket auto alarm te laten inbouwen dat ingrijpt op de elektronica.. Ik heb mijn auto bij Promovendum laten verkeren. Promovendum heeft deze eis niet. Het af-fabriek alarm van Tesla volstaat.
 
Vraagje voor de mensen die bij Promovendum een verzekering hebben afgesloten en de auto zakelijk hebben aangeschaft (al dan niet via financial lease). Heeft die zakelijke aanschaf nog invloed op prijs en/of voorwaarden?

Ik heb hem zakelijk aangeschaft (eenmanszaak) en prive laten verzekeren, gebruik mijn auto alleen voor woon-werk verkeer en af en toe prive. Ook de situatie uitgelegd bij Promovendum en dit was geen enkel probleem.
 
Promovendum zojuist afgesloten, zijn overduidelijke winnaar in prijs, communicatie en voorwaarden.

Hierboven wordt ergens gesuggereerd dat de prijs na 2 jaar omhoog gaat wat ik navroeg en bleek dat er nooit verhogingen door waren gevoerd bij bestaande klanten en ze moesten 2 jaar terug weer marktconform worden en is alles rechtgetrokken, dat ophogen doen ze nu (zoals elke verzekeraar) standaard elk jaar dus zal er voor nieuwe verzekerde geen probleem zijn.

Erg duidelijke uitleg en ook Tesla beveiliging gesproken was allemaal prima. SCM voorwaarde wordt uit de polis gehaald

3 jaar nieuwwaarde en privé verzekerd voor een zakelijke auto. Tot nu toe petje af.
 
Promovendum zojuist afgesloten, zijn overduidelijke winnaar in prijs, communicatie en voorwaarden.

Hierboven wordt ergens gesuggereerd dat de prijs na 2 jaar omhoog gaat wat ik navroeg en bleek dat er nooit verhogingen door waren gevoerd bij bestaande klanten en ze moesten 2 jaar terug weer marktconform worden en is alles rechtgetrokken, dat ophogen doen ze nu (zoals elke verzekeraar) standaard elk jaar dus zal er voor nieuwe verzekerde geen probleem zijn.

Erg duidelijke uitleg en ook Tesla beveiliging gesproken was allemaal prima. SCM voorwaarde wordt uit de polis gehaald

3 jaar nieuwwaarde en privé verzekerd voor een zakelijke auto. Tot nu toe petje af.

Ik heb vandaag geprobeerd mijn auto te verzekeren bij Promovendum (M3 Long Range AWD), maar ben (nog) niet geaccepteerd omdat de auto volgens de RDW teveel vermogen heeft (.....). Als ik via de site van Promovendum met het kenteken van eenzelfde M3 van een vriend een offerte aanvraag dan wordt deze wel geaccepteerd. Wie het weet mag het zeggen.....
 
Ik heb vandaag geprobeerd mijn auto te verzekeren bij Promovendum (M3 Long Range AWD), maar ben (nog) niet geaccepteerd omdat de auto volgens de RDW teveel vermogen heeft (.....). Als ik via de site van Promovendum met het kenteken van eenzelfde M3 van een vriend een offerte aanvraag dan wordt deze wel geaccepteerd. Wie het weet mag het zeggen.....

Vreemd, ik heb ook een M3 LR AWD en die is gewoon geaccepteerd. Misschien heeft met je leeftijd te maken?
 
Insuremytesla.nl (93 Euro) en Promovendum (74 euro) komen voor mij als voordeligste uit bij een premieberekening voor een M3 LR AWD. Beide offertes zijn telefonisch aangevraagd.
Wat ik niet begrijp is dat Promovendum de factuurwaarde (dus inclusief accessoire zoals trekhaak) van de auto inclusief BTW wilde hebben voor de berekening. Ik dacht gelezen te hebben dat een zakelijke auto exclusief BTW verzekerd kan/moet worden.
Wat is de ervaring van andere forum gebruikers die hun auto bij Promovendum hebben verzekerd?

Gegevens opgenomen door Promovendum:
- Kenteken: Tesla model 3, Long range, cataloguswaarde €60.397,-.
- Kilometrage: tot 20.000
- Schadevrije jaren: 17
 
Insuremytesla.nl (93 Euro) en Promovendum (74 euro) komen voor mij als voordeligste uit bij een premieberekening voor een M3 LR AWD. Beide offertes zijn telefonisch aangevraagd.
Wat ik niet begrijp is dat Promovendum de factuurwaarde (dus inclusief accessoire zoals trekhaak) van de auto inclusief BTW wilde hebben voor de berekening. Ik dacht gelezen te hebben dat een zakelijke auto exclusief BTW verzekerd kan/moet worden.
Wat is de ervaring van andere forum gebruikers die hun auto bij Promovendum hebben verzekerd?

Gegevens opgenomen door Promovendum:
- Kenteken: Tesla model 3, Long range, cataloguswaarde €60.397,-.
- Kilometrage: tot 20.000
- Schadevrije jaren: 17
Mijn Tesla zakelijk verzekerd inclusief BTW bij Promovendum.