Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Bij andere verzekeringsmaatschappijen, zoals Allianz, krijg je als polishouder op je 2e auto ook geen bonus/malus korting, maar nee, dat vind ik totaal niet logisch. Je kunt maar in 1 auto tegelijk rijden, dus het aantal kilometers per auto, en dus het risico op schade, halveert.

Misschien kan iemand met verstand van verzekeringen dit eens uitleggen (@horta misschien)?
Die mensen bestaan niet ;)
 
Goede tussenpersoon kan dat regelen (heeft hier 75% op extra auto geregeld voor ons). Collega net zijn model 3 verzekerd op de bestaande polis (waarvan de auto naar prive gaat) en op beide gewoon max. no-claim. Tussenpersonen kosten geld, maar zijn vaak (stukken) goedkoper dan direct regelen (zeker als je meer te verzekeren hebt).

Standaard kan het natuurlijk niet, maar is compleet onzin.
 
Goede tussenpersoon kan dat regelen (heeft hier 75% op extra auto geregeld voor ons). Collega net zijn model 3 verzekerd op de bestaande polis (waarvan de auto naar prive gaat) en op beide gewoon max. no-claim. Tussenpersonen kosten geld, maar zijn vaak (stukken) goedkoper dan direct regelen (zeker als je meer te verzekeren hebt).

Standaard kan het natuurlijk niet, maar is compleet onzin.

Zo kwam ik ook (na 20 jaar lease) bij mijn vrouw op de polis tegen maximum no claim in 2010. Tussenpersonen kunnen echt wel wat toevoegen.
 
Ja kan ook, al jaren meerdere auto's op mijn naam staan (of een bedrijf) en vaker gewisseld. Kan gewoon (op ze allemaal dezelfde no-claim), kan al decennia.
Doen maatschappijen liever niet (minder centjes), maar kan gewoon. En ik vindt het ook logisch....... ik rij in ze allemaal, dus ook dezelfde no-claim. En je kunt dan ook gewoon een 2e bestuurder erbij zetten.
 
Wat is de reden dat diefstal niet verzekerd wordt in een bedrijfsverzekering?

KNAC accepteerde bij mij de M3 Tesla beveiliging niet en ik moest extra apparatuur laten installeren waar ik geen zin in heb. Dan maar niet verzekerd voor diefstal. Mooi dat het jou wel gelukt is maar de verzekeraars, of tussenpersonen zoals de knac, verschuilen zich achter regeltjes terwijl ze technisch niet op de hoogte zijn wat een Tesla alarm inhoud en hoe het werkt. Zo zie je dat de opmerking dat “banken en verzekeraars steeds minder om hun klanten geven” steeds meer waarheid wordt. Ze zijn een noodzakelijk kwaad haha.
 
KNAC accepteerde bij mij de M3 Tesla beveiliging niet en ik moest extra apparatuur laten installeren waar ik geen zin in heb. Dan maar niet verzekerd voor diefstal. Mooi dat het jou wel gelukt is maar de verzekeraars, of tussenpersonen zoals de knac, verschuilen zich achter regeltjes terwijl ze technisch niet op de hoogte zijn wat een Tesla alarm inhoud en hoe het werkt. Zo zie je dat de opmerking dat “banken en verzekeraars steeds minder om hun klanten geven” steeds meer waarheid wordt. Ze zijn een noodzakelijk kwaad en als ik ze niet nodig had dan begon ik er niet aan haha.
 
Bij andere verzekeringsmaatschappijen, zoals Allianz, krijg je als polishouder op je 2e auto ook geen bonus/malus korting, maar nee, dat vind ik totaal niet logisch. Je kunt maar in 1 auto tegelijk rijden, dus het aantal kilometers per auto, en dus het risico op schade, halveert.

Misschien kan iemand met verstand van verzekeringen dit eens uitleggen (@horta misschien)?
Los daarvan, schadevrije jaren zeg toch iets over het risico dat de bereider met zich mee brengt? De impliciete veronderstelling is toch dat iemand met een lang schadevrij verleden veiliger of in ieder geval met lagere schadekosten rijdt dan iemand met een kort schadevrij verleden? Dat gaat toch niet over als je in nog een auto gaat rijden? Snap er echt niets van.
 
Ik ben ook aan het kijken voor een verzekering, nu vond ik dat ik voor € 350 een SCM pijlzender kan laten inbouwen die wel word ondersteund door Tesla. Klinkt erg intressant omdat je dan wel kan verzekeren bij ANWB.

Hoe denken jullie hierover?
 
Ik ben ook aan het kijken voor een verzekering, nu vond ik dat ik voor € 350 een SCM pijlzender kan laten inbouwen die wel word ondersteund door Tesla. Klinkt erg intressant omdat je dan wel kan verzekeren bij ANWB.

Hoe denken jullie hierover?
Volgens mij eist ANWB naast de pijlzender ook een SCM Klasse 3 alarm die je dan ook weer moet laten inbouwen en waardoor de garantie bij Tesla vervalt.
 
Volgens mij eist ANWB naast de pijlzender ook een SCM Klasse 3 alarm die je dan ook weer moet laten inbouwen en waardoor de garantie bij Tesla vervalt.

De eisen die er zijn:
082: Alarmsysteem

Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
- een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Dit systeem is ingebouwd door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf, of;
- een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.


Zal het dan voldoende zijn?
 
Het ging overigens over de extra auto bij een andere verzekeraar. Bij de eigen verzekering valt er wel wat te regelen. Maar dan meer uit klantenbinding dan logica.
Apart, ik heb voor m'n Tesla een verzekering bij Promovendum afgesloten met 6 schadevrije jaren. Niet over gehad dat ik nog een andere auto heb die is verzekerd bij een andere maatschappij. De polis is geaccepteerd, dus ik heb nu 2 auto's op 6 schadevrije jaren. Overigens is wel mijn plan om m'n andere auto te verkopen.
 
Apart, ik heb voor m'n Tesla een verzekering bij Promovendum afgesloten met 6 schadevrije jaren. Niet over gehad dat ik nog een andere auto heb die is verzekerd bij een andere maatschappij. De polis is geaccepteerd, dus ik heb nu 2 auto's op 6 schadevrije jaren. Overigens is wel mijn plan om m'n andere auto te verkopen.
Probleem komt waarschijnlijk over een paar weken. Dan gaan ze in Roy Data proberen de schadevrije jaren uit de polis te koppelen aan jouw gegevens en kunnen zie niets vinden (omdat bestaande polissen niet in Roy Data staan, achterlijk systeem dat waarschijnlijk door de verzekeraars zelf bedacht is om de concurrentie te beperken). Vervolgens krijg je een mailtje en mag je het gaan uitleggen...
 
De eisen die er zijn:
082: Alarmsysteem

Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
- een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Dit systeem is ingebouwd door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf, of;
- een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.


Zal het dan voldoende zijn?
"dezelfde specificaties" is altijd twijfelachtig. Vraag om een bevestiging per mail. Heb ik ook gedaan. Op de polis staat SCM 3, maar in de mail staat SCM goedgekeurd TV01 voor Tesla. Dan krijg je eventueel achteraf geen gedoe.
 
Ik moet zeggen dat ik nogal onaangenaam verrast ben door de verzekeringsmogelijkheden van de Model 3. Ik had voorafgaand aan de aanschaf bij de ANWB de calculator ingevuld en hier stond netjes een jaarbedrag van zo'n €700. Puntje bij paaltje blijkt de ANWB helemaal geen Model 3 te verzekeren (handig zo'n calculator online) en ik kijk naar €1000+

Dit vind ik persoonlijk een flinke toename en bovenop het feit dat deze auto sowieso op alle fronten al duurder is dan wat we nu hebben had dit zomaar wel eens de druppel kunnen zijn om toch maar te besluiten voorlopig in de Leaf + ICE te rijden. We hadden immers het enorme aanschafbedrag deels weggerekend door de lagere terugkerende kosten, maar de hogere bijtelling en nu dus ook fiks hogere verzekeringskosten doen dit voordeel bijna volledig teniet...:mad: