Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Poeh, valt niet mee om een verzekering te vinden. Ik heb net een TM3 Performance met FSD aangeschaft. Bij InsureMyTesla krijg ik wel een aanbieding, maar bij ANWB, Promovendum en Klaverblad niet. Te duur/teveel vermogen...

Hebben jullie nog tips? Liefst zonder verplichting van LoJack.
 
Bij de ANWB zie je de premie direct online na het invullen van wat gegevens (ik wel) jij niet?
<100,- euro per maand bij 5 schadevrije jaren of <65,- euro bij 10 schadevrije jaren voor een M3P.

Daar komt nog wel een autovolgsysteem bij a150,-euro/jaar. helaas want Tesla heeft zelf al een perfect autovolgsysteem.
 
Bij de ANWB zie je de premie direct online na het invullen van wat gegevens (ik wel) jij niet?
<100,- euro per maand bij 5 schadevrije jaren of <65,- euro bij 10 schadevrije jaren voor een M3P.

Daar komt nog wel een autovolgsysteem bij a150,-euro/jaar. helaas want Tesla heeft zelf al een perfect autovolgsysteem.
Nee, dat zie ik niet. Als ik mijn kenteken invul krijg ik het volgende bericht:
"Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22."
 
Nee, dat zie ik niet. Als ik mijn kenteken invul krijg ik het volgende bericht:
"Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22."
ANWB verzekerd niet alle Model 3's! De AWD's wel, Performance niet! Ze hebben een financiele grens getrokken.
 
Nee, dat zie ik niet. Als ik mijn kenteken invul krijg ik het volgende bericht:
"Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22."

Vreemd bij mij lukt het wel (net voor de zekerheid nog een keer geprobeerd zonder FSD overigens) misschien omdat ik het kenteken niet weet van een M3P en dit handmatig configureer of omdat mijn postcode in een gunstig gebied ligt?
 
Wat nieuws ontdekt! Bij Univé kun je je Model 3 ook best goedkoop verzekeren met goede voorwaarden. Zij vereisen geen LoJack o.i.d. Ze vereisen wel een Alarmklasse 3, maar daar voldoet een Tesla (en iedere moderne auto) aan. Vanaf Alarmklasse 4 is een voertuigvolgsysteem (zoals LoJack) vereist. Ik ga dus voor Unive. Zij zijn voor mij de goedkoopste (na ANWB, maar ja, daar kan ik niet verzekeren i.v.m. Performance).
 
De link die je stuurt gaat over klasse 4/5 (voertuigvolgsysteem). Unive stelt de eis Klasse 3.
(Maar ik ben niet 100% zeker)
Lees je wel secuur?!? Het zou toch jammer zijn als jouw auto gestolen is en je blijkt uiteindelijk geen dekking hiervoor te hebben.

Bekijk die link nog maar eens goed :
2020-04-02_1221.png

Je moet het zelf weten hoor maar deze discussie loopt al sinds de Model 3 januari 2019 in Nederland is. De Model 3 heeft geen SCM goedgekeurd alarmsysteem.
 
Positief nieuws! Univé accepteert de beveiligingsopties van een Tesla (cataloguswaarde < 85.000 euro) als SCM Alarmklasse 3.

Het volgende bericht ontving ik van Univé hierover nadat ik het officiele document van Tesla had gestuurd:
“Bedankt voor je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Bij een Tesla met een cataloguswaarde minder dan 85000 euro eisen wij een alarmsysteem met hellinghoekdetectie. Wij gaan ermee akkoord dat dit geen SCM goedgekeurd systeem is. Het is dus van belang dat het alarmsysteem een hellinghoek detectie heeft.”
 

Attachments

  • Alarm approval letter EU Model 3 - insurances.pdf
    23.3 KB · Views: 104
  • Like
Reactions: Unit106
Dat is wel een listige formulering die ik even aan een jurist zou voorleggen. Ze zeggen namelijk niet dat ze akkoord gaan met de oplossing, maar erkennen alleen dat het geen SCM goedgekeurd systeem is. Vast niet (of juist wel) door een jurist geschreven.
 
Dat is wel een listige formulering die ik even aan een jurist zou voorleggen. Ze zeggen namelijk niet dat ze akkoord gaan met de oplossing, maar erkennen alleen dat het geen SCM goedgekeurd systeem is. Vast niet (of juist wel) door een jurist geschreven.
Ze hebben het inmiddels bevestigd per e-mail:
“Bij een Tesla met een cataloguswaarde minder dan 85000 euro eisen wij op dit moment een alarmsysteem met hellinghoekdetectie. Wij gaan er op dit moment mee akkoord dat dit geen SCM goedgekeurd systeem is. Het is dus van belang dat het alarmsysteem een hellinghoek detectie heeft.”