Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben ook gebeld na de extreme verhoging van 125 naar 250 ivm schade terugval en de verhoging.
nu met 1000 eigen risico van 250 terug naar 170.... maar de nieuwe risicodrager wilde mij niet hebben.....

kon niet overstappen want nergens nemen ze iemand met -1 aan... dus zit voorlopig vast bij carmeleon. maar 170 is dan wel weer te doen dan 250. schades heb ik nooit (vorig jaar gewoon pech gehad).
 
Ook gebeld met Carmeleon na een verhogen van €140 naar €170, inmiddels een nieuwe voorstel van Bovenmij voor €144. ANWB echter slechts €101. Heeft iemand wat meer informatie over wat ik nu exact moet laten inbouwen kwa alarmeis en wat de kosten hiervan zijn? Ik lees ook wat berichten over vervallen Tesla garantie bij deze aanpassing, heeft iemand hier recent naar geinformeerd?
 
Ook gebeld met Carmeleon na een verhogen van €140 naar €170, inmiddels een nieuwe voorstel van Bovenmij voor €144. ANWB echter slechts €101. Heeft iemand wat meer informatie over wat ik nu exact moet laten inbouwen kwa alarmeis en wat de kosten hiervan zijn? Ik lees ook wat berichten over vervallen Tesla garantie bij deze aanpassing, heeft iemand hier recent naar geinformeerd?
Als je even de moeite neemt om paar pagina's terug te lezen (bijv vanaf Verzekering Model 3) dan weet je alles!
 
  • Like
Reactions: Brainst0rm86
Deze snap ik niet, je wilt toch niet dat je garantie is vervallen mocht er een keer iets mis zijn?
Daar gaat het niet om. Tesla zal al snel zeggen dat je garantie zal vervallen of mogelijk zal vervallen. Ze zullen je in ieder geval nooit zwart op wit geven dat het niet zo is. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook gelijk hebben. Want uiteindelijk gaan zij daar niet over. Nou, dan kun je het toch net zo goed niet vragen?
 
(Dit draadje doorgezocht op zoekwoord FSD, maar het is voor mij nog niet duidelijk.)
Hoe gaat de ANWB om met verzekeren FSD als dat later is aangeschaft?
Ik neem aan dat het onder accessoires valt. Op de ANWB website zie ik dat die tot €2.500 standaard meeverzekerd zijn en een aanvullende accessoire dekking af met een verzekerd bedrag tot €5.000.
Weet iemand hoe de ANWB met de hogere FSD waarde om gaat ?
Is er ook nog een kans dat de auto in totaal dan te duur wordt voor de ANWB?
 
Naar aanleiding van informatie in deze thread, heb ik vorige jaar bij Carmeleon autoverzekering afgesloten voor € 151,56 per maand (3 autoschadevrije jaren). Kreeg van Carmeleon nu nieuwe polis verlenging voor € 182,41 (4 autoschadevrije jaren). ANWB gebeld en verzekering geregeld voor € 94,63. Moest wel LoJack installeren, maar deze verdient zich binnen half jaar terug.
 
Naar aanleiding van informatie in deze thread, heb ik vorige jaar bij Carmeleon autoverzekering afgesloten voor € 151,56 per maand (3 autoschadevrije jaren). Kreeg van Carmeleon nu nieuwe polis verlenging voor € 182,41 (4 autoschadevrije jaren). ANWB gebeld en verzekering geregeld voor € 94,63. Moest wel LoJack installeren, maar deze verdient zich binnen half jaar terug.
Mischien vermelden welk type 3 je hebt. Niet alle types worden geaccepteerd bij de verzekeraars
 
(Dit draadje doorgezocht op zoekwoord FSD, maar het is voor mij nog niet duidelijk.)
Hoe gaat de ANWB om met verzekeren FSD als dat later is aangeschaft?
Ik neem aan dat het onder accessoires valt. Op de ANWB website zie ik dat die tot €2.500 standaard meeverzekerd zijn en een aanvullende accessoire dekking af met een verzekerd bedrag tot €5.000.
Weet iemand hoe de ANWB met de hogere FSD waarde om gaat ?
Is er ook nog een kans dat de auto in totaal dan te duur wordt voor de ANWB?
Bij Promovendum hebben ze na aanschaf FSD de verzekerde waarde aangepast.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Naar aanleiding van informatie in deze thread, heb ik vorige jaar bij Carmeleon autoverzekering afgesloten voor € 151,56 per maand (3 autoschadevrije jaren). Kreeg van Carmeleon nu nieuwe polis verlenging voor € 182,41 (4 autoschadevrije jaren). ANWB gebeld en verzekering geregeld voor € 94,63. Moest wel LoJack installeren, maar deze verdient zich binnen half jaar terug.
Ik zit ook bij Carmeleon en heb nu voor dit jaar ook een hogere premie gekregen. Toch blijf ik bij Carmeleon want de bijtellingsbeschermer is mij die extra kosten wel waard.
 
Ik post hierbij ook graag mijn bevindingen i.v.p. enkele verzekeringsofferte's (Belgie) voor mijn M3P 64.880€ incl. Btw:
-KBC: BA, omnium(+10%), rechtsbijstand, (VAB) bijstand voertuig en personen, franchise 750€,..., 2083€/jaar
-AG Insurance: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 700€,..., 1.628€/jaar
-InsureMyTesla: BA, Omnium, rechtsbijstand, bestuurdersverz., franchise 500€,..., 1.344€/jaar (Echter geweigerd wegens ongeval in fout)
-AXA: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise (Engelse) 850€,..., 1.331€/jaar
-Van Dessel: BA, omnium, rechtsbijstand, bijstand voertuig en personen, franchise 650€,..., 1.185€/jaar

Van Dessel blijkt de prijzenklopper te zijn, met nog belangrijke factor van waardehoud van 36 maanden vanaf eerste inverkeerstelling
- 1% afschrijving per maand vanaf de 37e maand
- 0,75% afschrijving per maand vanaf de 49e maand
- Na 60 maanden vergoeding volgens werkelijke waarde

Bij Ag Insurance al vanaf 7de maand 1% daling, AXA na 24 maanden, KBC zit er tussenin.
Blijkbaar toch enorm veel verschillen tussen de maatschappijen onderling voor een EV... dus iedereen hoort best toch eens goed rond bij de aanschaf van zijn Tesla! :)
 
  • Informative
Reactions: zkpq
Slightly related question...
My company provided a lease car (which I pay bijtelling for personal use) and I've been driving it for 3 years.
Can I use those 3 years when asked to provide the "schadevrije jaren" for insuring a new Model3?

I have a 10 years insurance in italy with no collisions but I'm sure it will be much more difficult to use that one, but 0 schadevrije jaren it's a killer for monthly insurance

thanks
 
Yes, it is possible to use the last 3 years for the “schadevrije jaren”. At least it was in my case (16 years in total).

You can ask the leasing company to provide you a statement of “schadevrije jaren”. This will (most likely) be accepted by the new insurance company.
If I were you I would also try to get it from the Italian insurance company. If this is accepted you can save a lot of money.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Yes, it is possible to use the last 3 years for the “schadevrije jaren”. At least it was in my case (16 years in total).

You can ask the leasing company to provide you a statement of “schadevrije jaren”. This will (most likely) be accepted by the new insurance company.
If I were you I would also try to get it from the Italian insurance company. If this is accepted you can save a lot of money.
thanks, indeed Aegon and ANWB (the only two with a online chat where you can actually talk with a human) told me the same, but the document has to be in english.
I contacted the Italian insurance, let's see what they can provide, indeed it's a lot of money.

Thank you
 
anything wrong with ANWB that I should know? price is way lower compared to others even by adding the european road assistance, which I'm more than happy to pay just in case.
Is it just a good offer or there is something "wrong" with them that I should know?

thanks!