Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
Net het artikel in FD gelezen. Wat een slecht artikel met fouten en vol stemmingmakerij. Ik geloof zeker dat er fouten zijn met de ID.3 en verwacht dat deze grotendeels opgelost worden. Anyway: wel gelijke behandeling dat er negatief / geframed kritisch naar fabrikanten gekeken wordt. Dat hebben we met Tesla natuurlijk ook lang ervaren.

Ben blij dat we een Tesla hebben. Ik verwacht de volgende klachtenregen rond de zomer als blijkt dat ionity netwerk op dit moment volledig ontoereikend blijkt te zijn...
 
Het is gewoon altijd hetzelfde riedeltje. De gemiddelde autojournalist ziet EV's als een bedreiging voor hun 'liefhebberij' en vindt ze gewoon ruk. Wanneer ze de kans hebben een slecht geframed, negatief artikel te schrijven, doen ze dat.
Ik verbaas me hier wel over de twee maten en twee gewichten houding van een aantal mensen op het forum: verkneukelen op negatieve berichten van andere automerken, verontwaardigdheid wanneer het over Tesla gaat.
Let wel, veel van die alternatieve EV's hebben nog wel wat beperkingen, maar zijn gewoon voor 90% van de mensen een perfect alternatief.
Ik hoor gisteren dat de e-mokka ondertussen voor 2021 gewoon uitverkocht is in Duitsland. Het gaat nu snellen. Die automobilist-fossielen (die nog leven in de oudheid en fossiele brandstof verkiezen) gaan zich snel moeten aanpassen. Ik zie dat ook bij mijn collega's die een PHEV kozen als vorige wagen en nu tot de conclusie komen dat die PHEV toch zoveel leuker en comfortabeler rijdt wanneer de motor af staat. En dat hun volgende wel een EV gaat zijn, want nu na iedere rit moeten opladen is toch wel een gedoe...
 
Ik verbaas me hier wel over de twee maten en twee gewichten houding van een aantal mensen op het forum: verkneukelen op negatieve berichten van andere automerken, verontwaardigdheid wanneer het over Tesla gaat.
Ik denk dat je dat anders moet zien.

Toen Tesla de productie van de Model 3 opstartte, was de media in het koor aan het zeggen dat Tesla niks van autobouwen kon, en de OEM's er veel beter in waren.

Vanuit schadenfreude gezien is het verfrissend dat diezelfde media nu VW niet beschermd, maar ook gewoon op fouten wijst.

Vanuit ons klimaat en gezondheid gezien is het alleen maar aan te moedigen dat eindelijk die modal shift is ingezet, en dat leasemaatschappijen massaal aan de EV gaan, ook in België. Ik hoop enkel dat de early adopters van die andere merken even veel begrip voor de problemen hebben als vroege Tesla-rijders.
 
Ik denk dat je dat anders moet zien.

Toen Tesla de productie van de Model 3 opstartte, was de media in het koor aan het zeggen dat Tesla niks van autobouwen kon, en de OEM's er veel beter in waren.

Vanuit schadenfreude gezien is het verfrissend dat diezelfde media nu VW niet beschermd, maar ook gewoon op fouten wijst.

Vanuit ons klimaat en gezondheid gezien is het alleen maar aan te moedigen dat eindelijk die modal shift is ingezet, en dat leasemaatschappijen massaal aan de EV gaan, ook in België. Ik hoop enkel dat de early adopters van die andere merken even veel begrip voor de problemen hebben als vroege Tesla-rijders.

Precies, iedere EV op de weg in plaats van een ouderwetse benzine of dieselslurper is mooi mee genomen. Het kan mij persoonlijk niet schelen of iemand een Volkswagen, Audi, Mercedes etc. of Tesla koopt. Zolang er maar feitelijke reviews plaats vinden en die zijn helaas dun gespaard. Ik vind tegenwoordig Björn Nyland een van de weinige die zinvolle praktijk testen doet met EV's . Zou een voorbeeld kunnen zijn voor de door de traditionele auto-industie gesponsorde media. Mijn vrienden in Duitsland nemen wel eens Duitse autobladen mee. Alles wat Duits is, komt perfect uit de testen, niet-Duitse merken kunnen het schudden.
 
Ik weet niet hoe serieus je zo een artikels moet nemen. Testaankoop deed recent een vergelijkbare test met een Polestar 2 en volgens hen duurde een rit van 500km 2 dagen, door thuis te laden aan het stopcontact en met maar 25% SoC te vertrekken en ook uit te wijken naar 22kW AC laadpalen...

Zo een dingen los je op door 5 minuten op www.abetterrouteplanner.com te snuffelen en zeker te zijn dat je de juiste laadpassen of apps hebt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dit artikel past misschien wel in dit draadje...
Ik denk dat het artikel beter in het draadje Mijn volgende auto wordt een ICE past. In Duitsland zijn de klimaatdrammers hard aan het drammen dat vanaf 2030 geen verbrenner meer mogen worden verkocht. Dit artikel moet aantonen dat ev mobiliteit nog lang niet klaar is om ICE te vervangen.

 
Ik weet niet hoe serieus je zo een artikels moet nemen. Testaankoop deed recent een vergelijkbare test met een Polestar 2 en volgens hen duurde een rit van 500km 2 dagen, door thuis te laden aan het stopcontact en met maar 25% SoC te vertrekken en ook uit te wijken naar 22kW AC laadpalen...

Zo een dingen los je op door 5 minuten op www.abetterrouteplanner.com te snuffelen en zeker te zijn dat je de juiste laadpassen of apps hebt.
Ik denk dat ook. Het is gewoon goedkoop scoren. Na 178 km de accu leeg lijkt me trouwens ook straf. Vooral omdat het echtpaar claimt dat de wagen een range van 555 km heeft, het is dus de versie met een 77kWh accu, Bjorn Nyland haalt zelfs bij 120 km/h en -20° C nog 180 km uit de versie met een 58 kWh accu.

Ik heb de rit eens ingegeven op abetterrouteplanner. 6 uur en 48 min rijden en 1 uur 1 min laden. Dus 7uur 49 min over een trip van 752 km. 3 keer stoppen bij Ionity.
Dit artikel is dus net zoals dat Polestar 2 artikel, gewoon bagger.
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard
Nu, de waarheid zal ook wel zijn dat de ID.3 niet automatisch navigeerde naar de IONITY locaties maar domweg naar 22kW en 50kW palen navigeerde, en die zitten in Frankrijk vaak nog bij CPO's die geen overeenkomst hebben met ons bekende MSP's en dan werkt je laadpas daar natuurlijk niet zo op.

Maar een compatibele laadpas en/of een aparte navigatie app en/of betere software in de auto en/of meer CPO/MSP afspraken in Frankrijk zouden dit dus oplossen.
 
Ik weet niet hoe serieus je zo een artikels moet nemen. Testaankoop deed recent een vergelijkbare test met een Polestar 2 en volgens hen duurde een rit van 500km 2 dagen, door thuis te laden aan het stopcontact en met maar 25% SoC te vertrekken en ook uit te wijken naar 22kW AC laadpalen...
Het was zelfs maar voor de halve rit nl. van Oostende naar Botrange. Volgens Maps niet eens 260 km.
 
Ik weet niet hoe serieus je zo een artikels moet nemen. Testaankoop deed recent een vergelijkbare test met een Polestar 2 en volgens hen duurde een rit van 500km 2 dagen, door thuis te laden aan het stopcontact en met maar 25% SoC te vertrekken en ook uit te wijken naar 22kW AC laadpalen...
Het was zelfs maar voor de halve rit nl. van Oostende naar Botrange. Volgens Maps niet eens 260 km.
 
Nu, de waarheid zal ook wel zijn dat de ID.3 niet automatisch navigeerde naar de IONITY locaties maar domweg naar 22kW en 50kW palen navigeerde, en die zitten in Frankrijk vaak nog bij CPO's die geen overeenkomst hebben met ons bekende MSP's en dan werkt je laadpas daar natuurlijk niet zo op.

Maar een compatibele laadpas en/of een aparte navigatie app en/of betere software in de auto en/of meer CPO/MSP afspraken in Frankrijk zouden dit dus oplossen.
Ik had begrepen dat de ID.3 dat sinds februari dus allemaal wel kan....
 
De nieuwe 2.1 versie is de grote software update die is geweest. Daarin is de navigatie aangepast.
Heb naast mijn MS er net een gekocht voor mijn vrouw en bevalt er goed. Ikzelf zou een M3 kiezen ipv een id3 of id4. Als tweede auto is hij echt wel heel leuk
 
Ik denk dat ook. Het is gewoon goedkoop scoren. Na 178 km de accu leeg lijkt me trouwens ook straf. Vooral omdat het echtpaar claimt dat de wagen een range van 555 km heeft, het is dus de versie met een 77kWh accu, Bjorn Nyland haalt zelfs bij 120 km/h en -20° C nog 180 km uit de versie met een 58 kWh accu.

Ik heb de rit eens ingegeven op abetterrouteplanner. 6 uur en 48 min rijden en 1 uur 1 min laden. Dus 7uur 49 min over een trip van 752 km. 3 keer stoppen bij Ionity.
Dit artikel is dus net zoals dat Polestar 2 artikel, gewoon bagger.
Hier een debunk van de horror reis...