SparkyM3LR4WD
Elbert
Ik heb de 250 kW wel een tijdje aangetikt op een V3 lader in de zomer*. (in de winter hang ik nooit aan een snellader ondanks feit dat ik veel rij met M3)Ik heb in mijn model 3 nog nooit de laadsnelheden gehaald die Bjorn hier laat zien. Dat is ook een beetje het probleem met dit soort filmpjes, Bjorn probeert de optimale laadcurve te filmen voor al die merken. Toen hij in de winter van 2020 de MY2021 uittestte, heeft hij ook 5-6 pogingen gedaan alvorens die wagen wel goed oplaadde. En dat was dan alleen mogelijk door te jo-jo-en: gedurende enkele minuten van 90 tot 120 km/h optrekken, terug vertragen tot 90 km/h, ... dat zijn dan ook niet echt reëel condities.
De laatste keer ben ik op een supercharger V3 blijven hangen op 150 kW. En dat was na 30 min rijden op de autostrade, met het voorverwarmen geactiveerd en een SOC van 7% bij aankomst aan die supercharger, bij 3°C .
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit boven de 160 kW heb gepiekt, maar ik wel nog niet zo vaak met optimale SOC aangekomen bij de supercharger.
Maar misschien dat de zomer icm lange rit naar Italie / Oostenrijk / Zwitserland (lees: warme accu / lage SOC) het verschil maakt met jou ervaring in de winter?
*=zelfs bij 1e laadpunt in Belgie tijdens een relatief koude nacht