Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 245117 Zijn er nog meer mensen die een huidige Tesla in wilden ruilen voor een nieuwe/showroom Model?

Ik kreeg een zeeeeer bedroevend inruil voorstel, ik was ff perplex zeg maar.
Full options 90D (nog steeds 556km rated range ) als extra de nieuwe Center console en Modesta Coating en 47000km was er van de aanschaf waarde na 17 maanden nog 62% over..

Het zal wel aan mij liggen maaruh die waarde vastheid is ver te zoeken...
Bij Tesla zeker?
 
IMG_1246.JPG
Zijn er nog meer mensen die een huidige Tesla in wilden ruilen voor een nieuwe/showroom Model?

Ik kreeg een zeeeeer bedroevend inruil voorstel, ik was ff perplex zeg maar.
Full options 90D (nog steeds 556km rated range ) als extra de nieuwe Center console en Modesta Coating en 47000km was er van de aanschaf waarde na 17 maanden nog 62% over..

Het zal wel aan mij liggen maaruh die waarde vastheid is ver te zoeken...
 
Ja klopt!

Maar ben de andere bedrijven die genoemd worden ook af gegaan en daar wordt het niet veel beter van, ietsje wel geef ik toe
Je hebt de pech dat Tesla zowel de nieuwprijzen als die van veel showroom auto's fors heeft verlaagd. Deze prijsverlagingen zijn recent doorgevoerd en drukken de inruilprijzen over de hele linie omlaag.
 
Bij mijn auto zat ongeveer 5000 verschil in prijs tussen inruilwaarde en de prijs waar hij drie maanden later voor op de site stond. Had wel lichte schampschade.
Dat zou voor mij too good to be true zijn, maar misschien zijn mijn verwachting wat lager dan anderen hier. De goedkoopste S85 classic uit 2013 staat nu voor 49k op de site, en die heeft exact net zoveel km gelopen als ik nu. Als ik er 49-5=44k voor zou krijgen is dat boven mijn verwachting. Maar daar ga ik maar even niet van uit.
 
Dat zou voor mij too good to be true zijn, maar misschien zijn mijn verwachting wat lager dan anderen hier. De goedkoopste S85 classic uit 2013 staat nu voor 49k op de site, en die heeft exact net zoveel km gelopen als ik nu. Als ik er 49-5=44k voor zou krijgen is dat boven mijn verwachting. Maar daar ga ik maar even niet van uit.
Mijn gevoel zegt dat dat makkelijk haalbaar moet zijn.
Kijk maar eens hier: Tesla Model S occasion | Tweedehands Tesla Model S
 
Weet iemand hoeveel marge Tesla grofweg hanteert tussen de inruilprijs die ze jou bieden en waar ze de auto vervolgens weer voor aanbieden? Op basis van vergelijkbare occasions op de site kan ik dan redelijk afleiden waar ik aan toe zal zijn.
Nou als ik mijn inruil voorstel zie in vergelijking met wat er staat zit er ongeveer €17K tussen (incl btw).

Lastig want er staat alleen ene facelift model zie ik
Maar ze zullen hem voor €87K te koop zetten ?
Hoelanger ik erover nadenk hoe meer ik mij door Tesla genaaid voel.
 
Last edited:
Heb bij Tesla een inruil voorstel gekregen. Wetende dat Tesla hoge restwaarde pretendeert te hebben voel me dat enorm tegen. Voor mijn p85 (geen d, wel AP en full option) van 2jr, 7 mnd oud en 53k km kreeg ik een voorstel ca 53% van de nieuwwaarde.
dan doe je het nog goed, dat percentage was bij mij al bereikt na 1 jr en 5 maanden ( in een van mijn ander post een tik fout gemaakt
 
Nee zeker niet ;-) maar het is toch een K inruil prijs .

Verhoeks ( had het beste bod )en leasebijtelling vrij(koopt niet in in) daar staan ze voor nog mooiere prijzen op de site.
Ik heb mijn Classic S bij Leasebijtellingvrij.nl aangeboden. Stevige vraagprijs neergezet en verwacht dat ik nog wel 3 maanden de tijd zou hebben voor de aanschaf van een vervangende S. Binnen een week was ie verkocht voor een zeer hoge prijs. Dat zal nu iets anders zijn, maar bij een realistische vraagprijs kan ie snel verkocht zijn.
 
  • Informative
Reactions: Keezje and PascalH
Nou als ik mijn inruil voorstel zie in vergelijking met wat er staat zit er ongeveer €17K tussen (incl btw).

Lastig want er staat alleen ene facelift model zie ik
Maar ze zullen hem voor €87K te koop zetten ?
Hoelanger ik erover nadenk hoe meer ik mij door Tesla genaaid voel.
Als ik Tesla was, nieuwe Tesla's verkocht met 20-30% marge, iedere cent nodig heb om de productie te laten groeien, en zie dat er een prima markt is voor gebruikt buiten Tesla om, zou ik ook zo min mogelijk van mijn Tesla centjes gebruiken om gebruikte Tesla's in te kopen...
 
Als ik Tesla was, nieuwe Tesla's verkocht met 20-30% marge, iedere cent nodig heb om de productie te laten groeien, en zie dat er een prima markt is voor gebruikt buiten Tesla om, zou ik ook zo min mogelijk van mijn Tesla centjes gebruiken om gebruikte Tesla's in te kopen...
Klopt ook weer!

Maar het is natuurlijk, ook een gevoel van..hoe zeg je dat waardering, een "ah..fijn dat ie laat zien, dat je gewoon op de weg in 48 uur 4249 km kan rijden" zonder accu's wisselen, of heen en weer rijden tussen een suc, En dan stond hij ook nog in de rij in 2016 om ongezien €1000 neer te leggenvoor een model 3 die eind 2018 misschien komt.

Dat gevoel..maar misschien ben ik de enige.. ;)
 
nog een tip voor iedereen!

Zet je Tesla niet op marktplaats , autotrader of wat doen ook als je een goede prijs wil bij oa Verhoeksexclusief.nl en elke andere op/inkoper,
De reden is dat het hun "marge" verstoort...het internet is een groot archief en iets verwijderen is onmogelijk. Altijd duikt wel ergens je (verwijderde ) advertentie op , en je Tesla dus ineens niet meer interessant is om in te kopen