Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
En da de Kona die erg gunstig scoort:

Verbruik Hyundai Kona Electric Premium (2018) | Verbruiksmonitor

Ook in een vergelijk in Autovisie

Schermafbeelding 2018-09-19 om 17.12.50.png
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Oei, 150kw ;aden tot 80% dat geloof je toch niet? Dan zijn die batterijen in no-time kapot. Het zou wel een fantastische beginnersfout zijn van Audi. Ok 50kw laden tot de laatste 2%, zelfde probleem dat is veel ter snel. als die e-tron op de weg is gaan we wel een keertje "proef" laden. En hoe zit het met de garantie van die packs? Ook 8 jaar?
 
Het systeem van Porsche ben ik ook heel benieuwd naar. Volgens mij zijn er nog geen foto's van het battery pack van Porsche beschikbaar. Maar de eerste foto's van de inhoud zullen zorgvuldig bestudeerd worden. Als het pack zondanig is gemaakt dat de batterijen in serie staan (voor 800v) dan kan de piek best op 250kw of hoger liggen maar dan moeten ze veel sneller het vermogen afbouwen om de batterijen niet kapot te maken. Porsche produceert ze niet zelf en koopt "standaard" in dus ze hebben zoch gewoon te houden aan de specificaties. Als ze niet net als audio platte batterijen gebruiken.... dan ben ik vooral benieuwd naar hoe lang de garantie zal zijn (en hoeveel auto's er na een ongeluk in de fik vliegen).

Ik vraag me ook af hoe rendabel deze snelle laadinfrastructuur gaat zijn. Er worden geen miljoenen gebouwd die er gebruik van kunnen maken. De apparatuur is best prijzig, en als je kijkt wat voor moeite Tesla heeft moeten doen in een aantal landen om de infra in orde te krijgen (en wat dat gekost heeft) in bijvoorbeeld landen als Spanje, Italië, Koratië etc.

En dat snelle laden, dat gaat thuis niet lukken. De I-Pace heeft de plank ook al flink mis geslagen met de onboard lader. Nu denk ik niet dat Porsche een 7kw onboard lader er in gaat zetten, maar je weet maar nooit..... We zullen het zien als de definitieve productie versie voor het eerst afgeleverd gaat worden.
 
Oei, 150kw ;aden tot 80% dat geloof je toch niet? Dan zijn die batterijen in no-time kapot. Het zou wel een fantastische beginnersfout zijn van Audi. Ok 50kw laden tot de laatste 2%, zelfde probleem dat is veel ter snel. als die e-tron op de weg is gaan we wel een keertje "proef" laden. En hoe zit het met de garantie van die packs? Ook 8 jaar?

Op hun huidige e-trons is het 8 jaar of 160.000km.
 
De eerste Zoe's hebben 22 kWh bruikbaar. Ze kunnen snelladen aan 43 kW. Dat is 2C.
Dat komt voor een iPace neer op 180 kW. Voor de Tesla's een aanzienlijk hoger vermogen dan de huidige SUCs.
Ook bij de Zoe's resulteert 2C laden niet in abnormale slijtage. Onlangs passeerde nog een met een km-stand van 160.000. In verhouding tot de grootte van de batterij is dat heel veel.
Of de spanning van de batterij op 800V nominaal of 400V ligt, maakt niet veel uit voor de C-rating van het laden. Vermits de cellen in een dubbel zo lange serie staan zullen ze maar voor de helft zoveel in parallel staan. Bij eenzelfde kWh zal het Ah dus omgekeerd evenredig met de spanning dalen. De C-rating is dus altijd vermogen laden/energieinhoud batterij.
Voor de snellader is een lagere stroom wel een voordeel omdat de kabelsectie kleiner kan.
 
Hier ook wit op zwart:

Battery | Audi USA
Aha! maar daar staat dus 8 jaar of 100k miles op de batterij! Is de garantie op een tesla toch een stuk beter, daar is de drivetrain ook inlcusief.

Ik denk dat die 13% van door BMW een intepretatie is van de vraag "kijkt u ook naar andere merken als u een nieuwe Tesla aanaschaft?" Haha! Deze week de X ophalen als tweede naast de S :)
(voor mij voorlopig geen ander merk, pas als de kinderziektes er uit zijn kunnen we het overwegen of Trump moet helemaal leip worden met z'n import/export oorlogje)