Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tijdens een BMW M event dit weekend, werd ons verteld dat slechts 13% van de Tesla eigenaars, nadien opnieuw een Tesla koopt. Zou daar iets van kloppen?

Even dit onderzoekje er bijhalen, de volgende keer op een BMW event.

Schermafbeelding 2018-09-25 om 10.28.25.png

Schermafbeelding 2018-09-25 om 10.28.43.png


Car Brands Ranked by Owner Satisfaction
 
Deze al langs zien komen: "..bij aanschaf van een nieuwe Outlander PHEV krijgt u naar keuze een laadpas waarmee u tot eind 2019 gratis uw Mitsubishi kunt opladen bij publieke laadpalen in Nederland óf een gratis laadpaal op eigen grond..." Samenwerking met NewMotion (van Shell dus). "Electric and more"noemen ze dat - let wel gewoon een 2,4 liter ICE..... Gewoon dat foutlander concept nog eens verder uitmelken. Dit gaat betekenen dat nog meer van die auto met hun 13,5 kWh accu en traaglader de laadpunten langdurig bezet gaan houden.
 
Deze al langs zien komen: "..bij aanschaf van een nieuwe Outlander PHEV krijgt u naar keuze een laadpas waarmee u tot eind 2019 gratis uw Mitsubishi kunt opladen bij publieke laadpalen in Nederland óf een gratis laadpaal op eigen grond..." Samenwerking met NewMotion (van Shell dus). "Electric and more"noemen ze dat - let wel gewoon een 2,4 liter ICE..... Gewoon dat foutlander concept nog eens verder uitmelken. Dit gaat betekenen dat nog meer van die auto met hun 13,5 kWh accu en traaglader de laadpunten langdurig bezet gaan houden.
Dat ze het aanbieden is geen garantie dat ze het ook verkopen, fiscaal totaal niet meer aantrekkelijk natuurlijk.
En dat was met afstand de belangrijkste reden om dit hok te leasen/kopen.
 
Wat hebben ze toch buikpijn van de komst van Model 3. De ene belofte na de andere om hun klanten vast te houden. We gaan het zien.

Ze hebben simpelweg de accu's niet. En zelfs al zouden ze de accu's wel hebben, dan hebben ze die met verouderde chemie die uitgaat van 8% kobalt. De Duitsers zijn er sinds dit voorjaar achter dat Tesla het afkan met 2,8% kobalt.
Dat betekent per auto enkele duizenden euro's kostprijsverschil.
Al met al lopen de Duitsers 10 jaar achter in de ontwikkeling in vergelijking met Tesla.
Dat lopen ze niet meer in. Deels ook omdat ze het eigenlijk tegen wil en dank moeten doen.
'Vorsprung durch Technik', das war einmal.
 
Wat hebben ze toch buikpijn van de komst van Model 3. De ene belofte na de andere om hun klanten vast te houden. We gaan het zien.

Ze leren van de beste: Eerst beloven en dan eens kijken wie het gaat ontwikkelen, en hoe ze een eventuele grote vraag zullen aanpakken.
Het enige wat ze (nog) niet hebben is een twitter-gekke excentrieke CEO die de fanboys keer op keer tevreden houdt.

Ik vond het vroeger nog zo slecht niet. Een auto werd aangekondigd en +/- 3 maanden later kon die al op je oprit staan. Vandaag wordt er vanalles beloofd, duurt het jaren, komt de helft nooit uit, en hierdoor weet je uiteindelijk niet meer wat te kiezen als volgende auto. En de dag dat hij eindelijk geleverd wordt, voelt hij al verouderd aan want ze hebben alweer 3 nieuwere versies aangekondigd.

Vandaag staat op mijn verlanglijstje terug een ICE (de Tesla blijft ook wel als "daily"). Een BMW M2 competition waarmee ik wat trackdays en een bezoekje Nürburgring kan gaan doen. Daar kan ik nu nog eens echt naar verlangen...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Hayden and RobsEV
Ze leren van de beste: Eerst beloven en dan eens kijken wie het gaat ontwikkelen, en hoe ze een eventuele grote vraag zullen aanpakken.
Het enige wat ze (nog) niet hebben is een twitter-gekke excentrieke CEO die de fanboys keer op keer tevreden houdt.

Ik vond het vroeger nog zo slecht niet. Een auto werd aangekondigd en +/- 3 maanden later kon die al op je oprit staan. Vandaag wordt er vanalles beloofd, duurt het jaren, komt de helft nooit uit, en hierdoor weet je uiteindelijk niet meer wat te kiezen als volgende auto. En de dag dat hij eindelijk geleverd wordt, voelt hij al verouderd aan want ze hebben alweer 3 nieuwere versies aangekondigd.

Vandaag staat op mijn verlanglijstje terug een ICE (de Tesla blijft ook wel als "daily"). Een BMW M2 competition waarmee ik wat trackdays en een bezoekje Nürburgring kan gaan doen. Daar kan ik nu nog eens echt naar verlangen...

Heb je het videootje nog niet gezien waar een Model 3 Performance gehakt maakt van een BMW M3 met competition pack en speciale uitlaten?
Nou, hier dan: DragTimes Pits Tesla Model 3 Performance Against BMW M3
Een hoop lawaai en geen snelheid, bij de BMW dan.
 
Heb je het videootje nog niet gezien waar een Model 3 Performance gehakt maakt van een BMW M3 met competition pack en speciale uitlaten?
Nou, hier dan: DragTimes Pits Tesla Model 3 Performance Against BMW M3
Een hoop lawaai en geen snelheid, bij de BMW dan.

Maar in de tussentijd zitten ze bij BMW echt niet stil hoor. Op 2 oktober presenteren ze de nieuwe 3 die het de Model 3 nog knap lastig kan gaan maken. Met doorontwikkelde benzine- en dieselmotoren die voor maximale stuwkracht zorgen. Ze gaan vliegen bij BMW.
Kijken dus op 2 oktober ! (/h)
De nieuwe BMW 3 Serie Sedan - BMW.nl
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Heb je het videootje nog niet gezien waar een Model 3 Performance gehakt maakt van een BMW M3 met competition pack en speciale uitlaten?
Nou, hier dan: DragTimes Pits Tesla Model 3 Performance Against BMW M3
Een hoop lawaai en geen snelheid, bij de BMW dan.
Met alle respect maar een Drag race winnen wekt weinig indruk op bij mij.
Neem de BMW M3 en de Tesla Model 3 Performance en laat ze eens enkele rondjes racen op de Nürburgring.
Komt de Tesla er als winnaar uit dan pas zal ik onder de indruk zijn want Drag racen is tonen wie de grootste heeft en niet wie de beste is.
Wegligging is voor mij veel belangrijker maar ik wacht nog steeds op een echte test.
 
  • Like
Reactions: m0rph and FVO
Met alle respect maar een Drag race winnen wekt weinig indruk op bij mij.
Neem de BMW M3 en de Tesla Model 3 Performance en laat ze eens enkele rondjes racen op de Nürburgring.
Komt de Tesla er als winnaar uit dan pas zal ik onder de indruk zijn want Drag racen is tonen wie de grootste heeft en niet wie de beste is.
Wegligging is voor mij veel belangrijker maar ik wacht nog steeds op een echte test.
De Model 3 is geen raceauto. Het zal mij een worst wezen wie op de Nürburgring het eerste aankomt.
Hoeveel normale chauffeurs komen op de Nürburgring?
Wel staan al die rijders naast elkaar bij het stoplicht. En wie is dan het eerste weg? Juist ... de Tesla.
En ... ook op de track zal de Model 3 het veel beter doen dan de S. De koeling is bij de Model 3 zeer veel beter.
We gaan het zien, want ook daar zullen een aantal liefhebbers zich wel mee bezig gaan houden.
 
Met alle respect maar een Drag race winnen wekt weinig indruk op bij mij.
Neem de BMW M3 en de Tesla Model 3 Performance en laat ze eens enkele rondjes racen op de Nürburgring.
Komt de Tesla er als winnaar uit dan pas zal ik onder de indruk zijn want Drag racen is tonen wie de grootste heeft en niet wie de beste is.
Wegligging is voor mij veel belangrijker maar ik wacht nog steeds op een echte test.

Hier iemand die veel ervaring heeft met sneller sedans van BMW en andere Duitse merken: BMW M3 Owner Test Drives / Reviews Tesla Model 3
 
De Model 3 is geen raceauto. Het zal mij een worst wezen wie op de Nürburgring het eerste aankomt.
Hoeveel normale chauffeurs komen op de Nürburgring?
Wel staan al die rijders naast elkaar bij het stoplicht. En wie is dan het eerste weg? Juist ... de Tesla.
En ... ook op de track zal de Model 3 het veel beter doen dan de S. De koeling is bij de Model 3 zeer veel beter.
We gaan het zien, want ook daar zullen een aantal liefhebbers zich wel mee bezig gaan houden.
Dus wegligging is niet belangrijk voor u maar wel een stoplichtsprintje!
Mijn prioriteiten liggen toch bij een goede wegligging.
 
  • Like
Reactions: RobsEV