Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De I-Pace is een leuke auto voor erbij, wel wat prijzig.
Enkel het laden zou thuis 2x langer duren dan op 3x16A begrijp ik. Maar zon ramp is dit niet toch? Fastned zou hem sneller vol kunnen gooien.
Dit is wel een ramp.
Mijn ervaring is dat 3kW doorgaans prima gaat, 15km/uur.
Maar1: Indien nodig kan ik aan de overkant laden met 11kW, 50km/uur. Dit kan met een een iPace niet. Mocht je leeg zijn en binnen een uur weg moeten dan is een alternatief noodzakelijk.
Maar2: Welke kant ik ook op ga, na 40/50km kom ik langs een SuC. Daar is laden met 120kW goed geregeld. Met een iPace zou her en der 80kW haalbaar zijn.
Maar3: Rij ik naar Berlijn, Rome of Barcelona dan kan ik overal terecht op 120kW. Na 20 tot 40 minuten weer op weg. Met een iPace is zelfs 80kW al snel 40 tot 60 minuten. En dan maar hopen dat ze er zijn.
Kortom, de 1 fase lader is een draak, de CCS optie een mooi toekomst perspectief.
Overigens, de Laadpaal optie van maar1 slechts 2 keer gebruikt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik ga me ook maar eens melden in een topic:)

Wacht al (te?) lang op de m3 dat ik ook ben gaan kijken bij andere merken. Uiteindelijk gaat het toch gewoon een m3 worden zolang ik me in kan houden aangezien ik heeeeeeeel graag electrisch wil rijden. Vandaag een email gehad van Kia omtrent de e-niro.
Hier wat specs die ze kenbaar gemaakt hebben met de mail dat de prijs voor de meest uitgebreide versie onder de 50k blijft.


De email:

De revolutionaire Kia e-Niro maakt elektrisch rijden naast relaxed ook heel betaalbaar. De definitieve prijzen zijn nog niet bekend, maar we kunnen al wel melden dat de rijkst uitgeruste versie van de Kia e-Niro 64kWh ook in 2019 nog in aanmerking zal komen voor de volledige 4% bijtelling. Hiermee komt de fiscale waarde onder de € 50.000. Ook kunnen we nu de specificaties van deze ExecutiveLine met je delen.



Bekijk de belangrijkste specificaties van de Kia e-Niro Executiveline 64kWh
  • Comfort
    ✔ Smart key met start-/stopknop
    ✔ Climate control
    ✔ Parkeersensoren vóór en achter
    ✔ Stuurwielverwarming
    ✔ Stoelverwarming vóór en achter
    ✔ Stoelventilatie vóór
    ✔ Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie


  • Multimedia
    ✔ 8“ full map navigatiesysteem
    met achteruitrijcamera
    en TomTom Live Services
    ✔ Voorbereid voor Apple CarPlay
    & Android Auto
    ✔ JBL Premium Sound System
    ✔ Draadloos oplaadstation
    voor smartphone


  • Styling
    ✔ LED-koplampen
    ✔ 17“ lichtmetalen velgen
    ✔ Volledig lederen bekleding
    ✔ Privacy glass


  • Veiligheid en techniek
    ✔ Adaptieve cruise control
    ✔ Autonome noodremassistentie
    ✔ Autonome rijbaanvolgassistentie
    ✔ Dodehoekdetectie
    ✔ Batterijverwarming
    ✔ Warmtepomp
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink and job-lek
Ik ga me ook maar eens melden in een topic:)

Wacht al (te?) lang op de m3 dat ik ook ben gaan kijken bij andere merken. Uiteindelijk gaat het toch gewoon een m3 worden zolang ik me in kan houden aangezien ik heeeeeeeel graag electrisch wil rijden. Vandaag een email gehad van Kia omtrent de e-niro.
Hier wat specs die ze kenbaar gemaakt hebben met de mail dat de prijs voor de meest uitgebreide versie onder de 50k blijft./QUOTE]
Het probleem is alleen dat de levertijd van de e-Niro volgens mij ook al over de 12 maanden gaat. Grote kans dat je die ook pas in 2020 op kenteken krijgt, dus heel veel schiet je er niet mee op.
 
De I-Pace is een leuke auto voor erbij, wel wat prijzig.

Dit is wel een ramp.
Mijn ervaring is dat 3kW doorgaans prima gaat, 15km/uur.
Maar1: Indien nodig kan ik aan de overkant laden met 11kW, 50km/uur. Dit kan met een een iPace niet. Mocht je leeg zijn en binnen een uur weg moeten dan is een alternatief noodzakelijk.
Maar2: Welke kant ik ook op ga, na 40/50km kom ik langs een SuC. Daar is laden met 120kW goed geregeld. Met een iPace zou her en der 80kW haalbaar zijn.
Maar3: Rij ik naar Berlijn, Rome of Barcelona dan kan ik overal terecht op 120kW. Na 20 tot 40 minuten weer op weg. Met een iPace is zelfs 80kW al snel 40 tot 60 minuten. En dan maar hopen dat ze er zijn.
Kortom, de 1 fase lader is een draak, de CCS optie een mooi toekomst perspectief.
Overigens, de Laadpaal optie van maar1 slechts 2 keer gebruikt.

Hou het maar op 40 minuten standaard als je hem niet vol hoef te gooien.
Die 20 minuten ben ik nog niet tegen gekomen. Ook niet bij een supercharger.
 
Hangt van planning af. Ik ben soms in 12 minuten weg. gewoon om dan in range van 20 tot 60% SOC te blijven en laden daarbinnen supersnel gaat. Op 1000 km een stop meer.

Herkenbaar - Is overigens een voordeel van SuC's alleen gebruiken op doorreis of om thuis te komen - ipv als reguliere laadfaciliteit. Grotendeels leeg aankomen, niet meer laden dan je nodig hebt voor de volgende SuC (incl marge).
 
Collega zou zijn Kona al in juli krijgen werd hem bij bestellen verteld. Is er nog steeds niet.
Andere collega heeft wel zijn I-pace binnen, is er erg blij mee, is nu een weekje naar Frankrijk........... met de range rover van zijn vrouw.
De uitspraken van Elon Musk m.b.t. leveringen zijn ook niet al te betrouwbaar gebleken, dus je mag 1000 euro aanbetalen en dan moet je maar hopen dat je een keer wat krijgt.

Ik wil best met mijn Model S op vakantie, maar als ik een Range Rover (ICE) had staan, dan ging die laatste mee op vakantie. Als je niet bij je huisje/hotel kunt laden dan vind ik de Tesla wel erg beperkend als je er elke dag met de auto op uit gaat. Ik zat dit jaar hoog op de berg in een huisje bij Bad Aussee. Daar laden was geen optie, want ik was al blij dat de stoppen er niet door gingen als ik de lamp aan deed. De dichtsbijzijnde SuC zat in Salzburg en dat is echt niet handig. De dichtsbijzijnde lader was 15km verderop en dat was een 22kW lader. Een ICE is dan gewoon een uitkomst.

Voor de reis zelf vind ik de SuC prima, maar eenmaal ter plekke is het soms echt onhandig. Electrisch rijden heeft zijn voordelen, maar op dit moment ook nog echt wel nadelen. Ook bij een Tesla...
 
De uitspraken van Elon Musk m.b.t. leveringen zijn ook niet al te betrouwbaar gebleken, dus je mag 1000 euro aanbetalen en dan moet je maar hopen dat je een keer wat krijgt.

Ik wil best met mijn Model S op vakantie, maar als ik een Range Rover (ICE) had staan, dan ging die laatste mee op vakantie. Als je niet bij je huisje/hotel kunt laden dan vind ik de Tesla wel erg beperkend als je er elke dag met de auto op uit gaat. Ik zat dit jaar hoog op de berg in een huisje bij Bad Aussee. Daar laden was geen optie, want ik was al blij dat de stoppen er niet door gingen als ik de lamp aan deed. De dichtsbijzijnde SuC zat in Salzburg en dat is echt niet handig. De dichtsbijzijnde lader was 15km verderop en dat was een 22kW lader. Een ICE is dan gewoon een uitkomst.

Voor de reis zelf vind ik de SuC prima, maar eenmaal ter plekke is het soms echt onhandig. Electrisch rijden heeft zijn voordelen, maar op dit moment ook nog echt wel nadelen. Ook bij een Tesla...

Gewoon uw vakantiebestemming beter kiezen...;)
 
  • Like
Reactions: PGMyst
De uitspraken van Elon Musk m.b.t. leveringen zijn ook niet al te betrouwbaar gebleken, dus je mag 1000 euro aanbetalen en dan moet je maar hopen dat je een keer wat krijgt.

Ik wil best met mijn Model S op vakantie, maar als ik een Range Rover (ICE) had staan, dan ging die laatste mee op vakantie. Als je niet bij je huisje/hotel kunt laden dan vind ik de Tesla wel erg beperkend als je er elke dag met de auto op uit gaat. Ik zat dit jaar hoog op de berg in een huisje bij Bad Aussee. Daar laden was geen optie, want ik was al blij dat de stoppen er niet door gingen als ik de lamp aan deed. De dichtsbijzijnde SuC zat in Salzburg en dat is echt niet handig. De dichtsbijzijnde lader was 15km verderop en dat was een 22kW lader. Een ICE is dan gewoon een uitkomst.

Voor de reis zelf vind ik de SuC prima, maar eenmaal ter plekke is het soms echt onhandig. Electrisch rijden heeft zijn voordelen, maar op dit moment ook nog echt wel nadelen. Ook bij een Tesla...
Het is mij nog nooit gelukt in de EU een vakantiebestemming te vinden zonder stopcontact. Daarom kon ik tot op heden altijd prima bijladen op locatie. Zelfs met een regulier stopcontact nog nooit iets hoeven aan te passen in de vakantie.
 
De uitspraken van Elon Musk m.b.t. leveringen zijn ook niet al te betrouwbaar gebleken, dus je mag 1000 euro aanbetalen en dan moet je maar hopen dat je een keer wat krijgt.
.

Hier doelde ik dus op het is kennelijk voor ervaren autobouwers ook niet makkelijk om “even” een BEV op de markt te brengen.

qua vakantie dat is een keuze, ik boek het huisje niet als ik er niet kan laden, maar dat mag ieder voor zich uit maken. Ik ben overigens blij met elke extra BEV op de weg, ik kraak dus bij collega’s niets af, als ze eenmaal elektrisch rijden zijn ze meestal erg enthousiast over het rijden.
 
Een week hoog op de berg in een berghut is het toch best lastig. De enige verwarming is een open haard en electriciteit was net voldoende om een koelkast op te kunnen draaien. Bij een beetje extra belasting vlogen de stoppen er al door.
upload_2018-10-25_15-50-23.png


Nu is een Audi cabriolet V6 met een kapotte startmotor ook niet helemaal ideaal, maar op zo'n heuvel geraak je altijd wel weer op pad. :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and Janc
Wat Elon erover zei:

"So, I do encourage our competitors to really make a huge investment and we've been saying that for a long time. And then -- their only aim is competitive disadvantage because they didn't -- we try to help them as much as we could and they didn't want to take our help, so they can use a lot of patents for free and we're happy they can use our Supercharger network if they can just have an adapter for our connector or something. We want to be as helpful as possible to the rest of the industry, but the fact of the matter is we made the investment in the Gigafactory and other companies didn't. And we put a lot of effort into having extremely efficient cars over having -- having most efficient powertrains and the other companies didn't, but I'm sure they will have a time, but that's what us put us in quite a strong competitive position right now."
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wat Elon erover zei:

"So, I do encourage our competitors to really make a huge investment and we've been saying that for a long time. And then -- their only aim is competitive disadvantage because they didn't -- we try to help them as much as we could and they didn't want to take our help, so they can use a lot of patents for free and we're happy they can use our Supercharger network if they can just have an adapter for our connector or something. We want to be as helpful as possible to the rest of the industry, but the fact of the matter is we made the investment in the Gigafactory and other companies didn't. And we put a lot of effort into having extremely efficient cars over having -- having most efficient powertrains and the other companies didn't, but I'm sure they will have a time, but that's what us put us in quite a strong competitive position right now."

Klopt. De meest efficiente EV's met de laagste kWh prijs (volgens Musk). Garantie voor succes (op voorwaarde dat je er genoeg kunt maken).