Europeanen zien iets zitten in 2019, 2020, 2021 en verklaren met veel glamour dat ze (ooit) honderduizenden EV's zullen maken (maar heeft iemand onlangs nog bijv. een VW e-Golf op de kop kunnen tikken?).
Een Koreaan (Kia/Hyundai) doet het nu echt wel (maar mogelijk in beperkte aantallen? We zien wel). Een Jap (Leaf), een Fransman (Zoé), en een Indiër (Jag) ook, maar a priori niet op honderdduizend exemplaren per jaar (al hoop ik dat ik ongelijk krijg).
Chinezen kondigen het niet aan, maar doen het gewoon. Hier het meest recente voorbeeld, blijkbaar morgen al te koop: China’s Great Wall Motor unveils $8,680 all-electric ORA R1 urban car with nearly 200-mile range
Als jullie het met me eens zijn dat EV's de toekomst zijn van de auto, dan lijkt het me dat overmorgen 50% van de automarkt Chinees is... En de fout ligt dan gewoon bij onze Europese autobouwers (en US autobouwers, behalve Tesla) die gewoon niet snel genoeg schakelen.
Frustrerend.
Een Koreaan (Kia/Hyundai) doet het nu echt wel (maar mogelijk in beperkte aantallen? We zien wel). Een Jap (Leaf), een Fransman (Zoé), en een Indiër (Jag) ook, maar a priori niet op honderdduizend exemplaren per jaar (al hoop ik dat ik ongelijk krijg).
Chinezen kondigen het niet aan, maar doen het gewoon. Hier het meest recente voorbeeld, blijkbaar morgen al te koop: China’s Great Wall Motor unveils $8,680 all-electric ORA R1 urban car with nearly 200-mile range
Als jullie het met me eens zijn dat EV's de toekomst zijn van de auto, dan lijkt het me dat overmorgen 50% van de automarkt Chinees is... En de fout ligt dan gewoon bij onze Europese autobouwers (en US autobouwers, behalve Tesla) die gewoon niet snel genoeg schakelen.
Frustrerend.