Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem van de ontmoedigingsheffingen is dat, indien ze erg effectief zouden zijn, er geen inkomsten meer door worden gegenereerd.

Tsja, ik ben het wel redelijk met je eens maar toch wringt het. Kwartje van Kok bij de Nederlanders zeker nog steeds een ding. De auto is de melkkoe van van de staat! Dan parkeerbelastingen in steden en dan ook snelheidsboetes. In 9 van de 10 keer staan ze te controleren in de steden op plekken voor het spekken van de kas. Ik kan in mijn plaatsje zo de plekken aanwijzen waar ze regelmatig staan en op de plekken waar ze moeten controleren staan ze niet want dat levert geen geld op want die 1 in de 1000 die als een artikel 5 dwaas rijd komt niet langs.

Sorry, ik zie nu dat ik behoorlijk off topic ben gegaan.
 
Ergens wel te verwachten natuurlijk, maar lijkt mij persoonlijk de complete doodsteek voor een echte oldtimer. Voor mij (en velen met mij) zit de lol er juist in om zonder stuur- of rembekrachtiging (en andere snufjes zoals gordels, ramen, kofferbak of dak :D) te rijden en na een ritje te ruiken naar benzine, rubber en uitlaatgassen...

Met electrificatie gaat toch een hoop van de charme weg.​


Chevrolet biedt elektromotor voor klassiekers aan

Chevrolet biedt elektromotor voor klassiekers aan. Grappig.
 
Ergens wel te verwachten natuurlijk, maar lijkt mij persoonlijk de complete doodsteek voor een echte oldtimer. Voor mij (en velen met mij) zit de lol er juist in om zonder stuur- of rembekrachtiging (en andere snufjes zoals gordels, ramen, kofferbak of dak :D) te rijden en na een ritje te ruiken naar benzine, rubber en uitlaatgassen...

Met electrificatie gaat toch een hoop van de charme weg.​
Het waren mooie tijden vroeger....
caveman-dragging-cave-woman-illustration-id163824855
 
In het geval van software kan het wel de moeite zijn om een gezamelijk platform te ontwikkelen ipv dat elke hardware fabrikant zelf het warm water uitvindt. De kost van software ontwikkeling is namelijk torenhoog en zo te zien heeft VW er zich al lelijk aan mispakt.

Dit zeg ik als software engineer zijnde.
 
In het geval van software kan het wel de moeite zijn om een gezamelijk platform te ontwikkelen ipv dat elke hardware fabrikant zelf het warm water uitvindt. De kost van software ontwikkeling is namelijk torenhoog en zo te zien heeft VW er zich al lelijk aan mispakt.

Dit zeg ik als software engineer zijnde.
Dat bestaat, Androïd for cars, wordt gebruikt door Polestar 2.
Volkswagen heeft de ambitie om zelf een platform te bouwen (ik meen zelfs gelezen te hebben dat ze dit dan zelf gingen verkopen aan andere producenten).
Maar er is duidelijk één en ander misgelopen bij de ontwikkeling van dit platform.
 
Dat bestaat, Androïd for cars, wordt gebruikt door Polestar 2.
Volkswagen heeft de ambitie om zelf een platform te bouwen (ik meen zelfs gelezen te hebben dat ze dit dan zelf gingen verkopen aan andere producenten).
Maar er is duidelijk één en ander misgelopen bij de ontwikkeling van dit platform.

Zit full self driving in android for cars? Of is het gewoon een algemeen besturingssysteem voor de boordcomputer.
 
Zit full self driving in android for cars? Of is het gewoon een algemeen besturingssysteem voor de boordcomputer.
Algemeen besturingssysteem voor de infotainment en navi. Vergelijk het met Ford Sync, wat ook een algemeen platform is waarop Ford alle infotainment in hun auto's maakt, of BMW iDrive, Audi MMI en Mercedes COMAND.
 
Algemeen besturingssysteem voor de infotainment en navi. Vergelijk het met Ford Sync, wat ook een algemeen platform is waarop Ford alle infotainment in hun auto's maakt, of BMW iDrive, Audi MMI en Mercedes COMAND.
Ik weet niet of je die vergelijking zo maar mag maken. Google is ook bezig met een zelfrijdende wagen, ik ga ervan uit dat ze dat ook doen om dat te verkopen aan andere automerken (en geïntegreerd met Androïd auto)
 
Ik weet niet of je die vergelijking zo maar mag maken. Google is ook bezig met een zelfrijdende wagen, ik ga ervan uit dat ze dat ook doen om dat te verkopen aan andere automerken (en geïntegreerd met Androïd auto)
Waymo heeft niets te maken met Android. Google zal ooit wel hopen dat ze het ene met het andere kunnen combineren ooit, maar in Android zit nu niks dat een auto automatisch laat rijden.
 
Je e-tron heeft nog altijd een ander native besturingssysteem. In de Polestar wordt heel infotainment, navigatie maar ook instellingen van de wagen beheerd door die Androïd for cars (klimaatcontrole, rijmodus,...)
Ik denk dat je daar teveel krediet geeft aan Android. Een BMW komt bijvoorbeeld ook met hun iDrive (of Audi met hun MMI) en die dingen beheren ook klimaatcontrole en rijmodus. In alle drie de gevallen zijn het interfaces op hardware componenten van de auto.

In sé is de MCU van Tesla niet veel verschillend hoor. Dat is ook gewoon maar een interface naar bijvoorbeeld de memory seats, maar er zit natuurlijk geen legacy code in om aan te geven hoe vol de benzinebank nog is of wat het verbruik in liters per 100km is. Wat wél verschilt is dat die MCU met een SIM-kaart en wifi adapter is uitgerust, en de software over the air updates ondersteunt. Maar dan nog blijft de MCU een component dat een interface is tussen inzittenden en het echte hart van de auto, nl. de componenten die de batterij, het vermogen en autopilot beheren. Autopilot zit bijvoorbeeld zo in een aparte computer.