You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ze hebben de lat voor ICE’s blijkbaar hoger liggen dan voor EV’s, waarschijnlijk omdat ze de specs van de ICE’s niet gaan halen met de EV’s.Dat klinkt leuk, maar de waarheid is natuurlijk dat de benzine- en dieselversies moeiteloos 250 km/u halen en op een slechte dag toch nog een 0-100 van 6,4s kunnen.
Als het dan toch niet belangrijk is, waarom worden de diesel- en benzineversies begrenst op 250, en de elektrische op 210?
View attachment 653438
View attachment 653439
Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 40 jaar
De Autovergelijker is een uitgebreid naslagwerk met technische specificaties en prijzen van ruim 90.000 auto’s.www.autoweek.nl
Hoe vaak denk je dat ze sneller dan 210 gaan?Hoe vaak denk jij dat die S-klasses aan 250km/u rondrijden?
Binnenkort heeft autoweek.nl ook een test van de Enyaq iV 80. Ik kwam ze net toevallig tegen toen ze bij Hoog Soeren aan het filmen waren.Hier nog een test.
En dan blijkt dat de Skoda - variant van de ID.4 gewoon op zowat alle vlakke beter te scoren dan de ID.4...
Enyaq heeft een ruimere koffer, een aanzienlijk betere Cd (gecombineerd met een iets lagere koets dus een beter rijbereik) en het interieur lijkt ook gewoon beter in mekaar te zitten. Hij krijgt wel ook standaard enkel bugs in de software mee
Moet VW het budgetmerk worden van de groep?
Men gaat ervan uit dat Mercedes een EQS AMG op de markt gaat brengen die wel 250 km/h haalt en nog wat sneller de sprint van 0-100 km/h doet. De 0-100 tijd die Wouter citeert is trouwens fout , de EQS 4WD doet 4.4 s over het spurtje, en is dus sneller dan de S 500.Beste Wouter; in deze klasse is een maximum snelheid ver boven de 200km/u echt niet belangrijk, en evenmin hoeft men de acceleratie van een Lamborghini te evenaren. Het is een super luxueuze sedan, geen sportwagen.
Het maximum laadvermogen kan een terechte opmerking zijn, maar hangt af van de volledige laadcurve. Ik zou een hoge gemiddelde laadcurve verkiezen, boven een heel hoge maar korte piek.
Ontluisterend voor VW, naar mijn mening:Sandy Munro bekijkt de VW ID.4
Wel, dit bewijst dat die Munro biased is. Kijk eens naar de uitleg van de CEO van VW over het concept.Ontluisterend voor VW, naar mijn mening:
Onder de (motorkap=) frunc geen ruimte voor bagage, maar volgebouwd met allerlei te grote en zware onderdelen. Met zo'n hoge "neus" zou een grote bagageruimte-voor gemakkelijk kunnen.
Achter nog trommelremmen i.p.v. schijfremmen. Dat is techniek uit het verleden en een wat rare manier om kosten te besparen. Gelukkig remt een EV veel op de motor. Maar hiermee moet je niet op de Nurnbergring gaan racen (wat met een Tesla veel beter kan).
De meldingen die ik zag waren dat Mercedes de acceleratietijden nog niet had gedeeld.De 0-100 tijd die Wouter citeert is trouwens fout , de EQS 4WD doet 4.4 s over het spurtje, en is dus sneller dan de S 500.
Dat van die bagageruimte heeft meer te maken met het ontbreken van een aflopende daklijn in de ID.3 dan het niet voorzien van een frunk.Wel, dit bewijst dat die Munro biased is. Kijk eens naar de uitleg van de CEO van VW over het concept.
Bij Tesla zitten die onderdelen in het uitzonderlijk diep dashboard. VW heeft getracht het interieur zo groot mogelijk te maken, en de motorkap wat korter.
Je krijgt met de zetels plat volgens de test van Bjorn Nyland meer bagage in een VW ID.4 van 4.56 m lang dan in een model X 6-seater of een Model S, van allebei 5 meter lang.
Er is zeker één en ander mis aan het ontwerp van de VW ID.4, maar ik geef met plezier een frunk op indien ik er meer kofferruimte voor in de plaats krijg.
De meldingen die ik zag waren dat Mercedes de acceleratietijden nog niet had gedeeld.
Die zullen dan de RWD getest hebben, vermoed ikIk baseer me hierop:
Zou het misschien daarom zijn dat zelfs Tesla-Björn aangeeft dat de ID.3 en de ID.4 zoveel meer en beter veercomfort hebben dan de Model 3? Misschien niet iteratief verbeterd, maar ik heb nog nooit in een wagen gereden die zo'n slechte filtering en demping had als mijn Model 3 (vooral merkbaar op slechte wegen) .de nogal gecompliceerde achterophanging en voorste ophanging lijken me ook valabele kritiek.
Het is allemaal meer van hetzelfde. Niets iteratief verbeterd.
Heeft niks met veercomfort te maken. De Model 3 is afgeveerd als een sportieve Duitse premium. Ik kan me voorstellen dat dat niet het comfort is wat je zoekt met een elektrische versie van een Golf of Tiguan.Zou het misschien daarom zijn dat zelfs Tesla-Björn aangeeft dat de ID.3 en de ID.4 zoveel meer en beter veercomfort hebben dan de Model 3? Misschien niet iteratief verbeterd, maar ik heb nog nooit in een wagen gereden die zo'n slechte filtering en demping had als mijn Model 3 (vooral merkbaar op slechte wegen) .
Het is wat mij betreft het enigste punt waar hij écht onvoldoende scoort. Model 3 heeft nochtans ook dubbele draagarmen voorin en een multilink achterin, op geld is er dus niet gekeken, maar 't resultaat is echt onvoldoende.
Heeft niks met veercomfort te maken. De Model 3 is afgeveerd als een sportieve Duitse premium.
Ok, dan laten we de kinderen maar thuis als we op vakantie gaan, daar is de wifi ook beter, dus dat zullen ze niet erg vinden.Wel, dit bewijst dat die Munro biased is. Kijk eens naar de uitleg van de CEO van VW over het concept.
Bij Tesla zitten die onderdelen in het uitzonderlijk diep dashboard. VW heeft getracht het interieur zo groot mogelijk te maken, en de motorkap wat korter.
Je krijgt met de zetels plat volgens de test van Bjorn Nyland meer bagage in een VW ID.4 van 4.56 m lang dan in een model X 6-seater of een Model S, van allebei 5 meter lang.
Er is zeker één en ander mis aan het ontwerp van de VW ID.4, maar ik geef met plezier een frunk op indien ik er meer kofferruimte voor in de plaats krijg.
Ik denk dat je de 5 niet kan vergelijken met een Model 3. De 4 daarentegen wel, maar je spreekt over een adaptieve vering, dus dat is ook weer moeilijk vergelijken. De reviews van de 4 en 3-serie vs de Model 3 in 2018 waren dat de 3 op z'n Duits was afgeveerd, maar een generatie achter liep op de 3- en 4-serie.De filtering van mijn Model 3 is totaal niet van hetzelfde niveau van dat van mijn twee vorige Duitse Premioems (BMW 5 en 4). Die waren ook hard afgeveerd maar nog comfortabel op slecht wegdek. Mijn 4 - serie was mét de adaptieve vering in sportstand nog comfortabeler dan de Model 3
Dat is het enige element waar die wagens echt veel beter scoorden. Ik moet lange stukken op slechte betonweg rijden, en de model 3 is dan echt onvoldoende