Niet noodzakelijk.Ik merk dat ook tesla adepten verstrikt raken in paradigma’s
Voor wat hoort wat. Een Plaid zet knettergekke cijfers neer, voor een prijs die ik in dat segment aanvaardbaar vind. Ik weet niet of een vergelijkbare prijs ook op gaat voor een auto met 4 dunne wielen, minder acceleratie maar wel zonnepanelen. Een range van +500km klinkt leuk, maar dan zit je makkelijk al dwars door Duitsland of Frankrijk, en hoeveel van die WLTP blijft er over in Duitsland aan 150?
150 is dan ook de topsnelheid, en een 0-100 van 10 seconden, en 136pk aan vermogen. AC laden ondersteunt tot 22kW, maar DC laden is beperkt tot 75kW. In weze zijn dit prestaties die je in een Renault Zoe van 35K normaal vind, maar in een auto van 150K vind ik ze misstaan.
Ik vind het een beetje zoals de Polestar 1: blinkt uit in één of twee irrelevante parameters, maar is gewoon dood voor de grote markt door de hoge prijs.